Nee ik kan niet meer zonder, en dat heeft niets te maken met dat ik ( volgens andere ) verslaafd ben maar ik doe echt alles met dat ding, internet bankieren, kleding kopen, vakanties boeken, administratie bijhouden, mijn man krijgt via de mail zijn gegevens/opdrachten voor de opleiding binnen etc etc we kunnen dus niet meer zonder.
Zonder tablet? Ja want die heb ik nu ook niet. Zonder laptop of pc? Nee want alle betalingen gaan via internetbankieren en werk zoeken en sollicitaties op slaan in de werkmap gaan ook allemaal digitaal.
Ja hoor! Pak gewoon mn telefoon voor normale internet dingen. Helemaal altijd zonder pc? Nee dat lukt 'niemand' denk ik! Voor sommige dingen heb je m écht nodig
Ja ik zou wel zonder kunnen, nee het is bijna niet meer mogelijk. Voor mijn studie zit ik er nu achter maar ik merk dat ik steeds meer dingen sluit. Geen hyves geen msn (dat bestaat volgens mij ook niet meer ..)en geen games meer. Ik speel echte bordspellen met de buren, dat vind ik leuk. Ik ga langs mensen als ik ze wil spreken. Facebook nog wel, maar doe ik eigenlijk ook niets mee. Het is een foto opslagplaats. Enige waar ik actief ben is hier. Maar als ik het niet zou hebben ook goed. Als ik echt dan wat moet weten, dan internet ik wel even bij mijn ouders als ik het zelf niet zou hebben. Maar echt missen ala afkickverschijnselen (want het is voor sommige een verslaving). Nee ik denk het niet. Ik haal het gemiddelde met elke 3 minuten op de telefoon kijken ook zwaar naar beneden, soms zijn mensen echt boos omdat ik niet antwoord of wat, hahaha dan heb ik al even niet gekeken zeg maar -zet mijn wekker op de telefoon en dan zie ik wie me nodig hadden. Heb een huistelefoon en als ik die niet opneem dan was ik er niet. Zonder internet (of het nu pc/laptop en telefoon is) kan tegenwoordig niet meer. Internetbankieren gaat zo, solliciteren moet via internet, verslagen maken voor studie moet zo. Dingen aanvragen. Het is jammer, maar waar. O ja bij de WMO om huishoudelijk hulp aan te vragen moet je als 93 jarige een formulier invullen op internet. Ze doen dat niet via de telefoon. Dus helemaal buiten kan niet meer vandaag de dag.