Zou jij om financiele hulp vragen...

Discussie in 'De lounge' gestart door Nescio, 25 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ja ik zou het vragen, sterker nog dat hebben we al gedaan. Tijdens onze verbouwing van ons huis kwamen er onverwachts zoveel dingen extra bij, dat mijn ouders, schoonouders en mijn oma zelfs bijsprongen. Andersom zou ik het ook doen als ik het kan missen.

2. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Nee, ik geef alleen geld uit wat we hebben.

3. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik denk dat je zoiets aan je ouders altijd kunt vragen. Ieder moet voor zichzelf bepalen hoe hij met zoiets omgaat, misschien vinden je ouders het helemaal niet een prettig idee en misschien vinden ze het geen probleem. Maar het zijn je ouders en vragen kan dan altijd vind ik, daar is niks mis mee. Ik snap wel dat je het lastig vindt, ik zou het ook niet makkelijk vinden. Maar als de situatie geen andere mogelijkheden meer biedt dan zou ik het zeker proberen. Je hebt toch een prima terugbetaal-plan?

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Vroeger zou ik het gedaan hebben, maar na een aantal negatieve ervaringen in het verleden heb ik toch begrepen, lesje geleerd, dat op het moment dat je om een lening vraagt (al gaat het om een klein bedrag zoals 5 euro of iets) dat men je daar toch scheef op aan kijkt en veroordeelt. Het blijft altijd terug komen in discussies en die persoon waarvan je het geleend hebt, zal de rest van je leven zich (mis)gedragen als 'de betere persoon' en je zult je eeuwige dankbaarheid moeten tonen. Dat geld voor vrienden en familie.

Ik zou nog liever een lening of doorlopend krediet afsluiten dan ooit nog geld te lenen van familie of vrienden.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Ja zeker wel...ouders of broer en zus sowieso

Ik zou het ook willen dat mijn zus en broer mij zouden vragen als ze even hulp nodig zouden hebben. Dat krijgen ze dan. En terugbetalen? Ach dat zien we dan wel weer...

6. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier heb ik het anders om gehad. Me zus ging haar huis verbouwen maar ineens betaalde haar baas niet meer uit. Ze zou het geld van het uwv krijgen, maar pas over 6 weken. Dus ik heb haar geld geleent om die zes weken te overbruggen. Toen ze het geld van het uwv kreeg heeft ze het weer terug aan mij gegeven.

In jullie geval zou ik het dus gewoon vragen. Je weet wanneer je het ongeveer weer terug kunt betalen aan je ouders, dus dat maakt het al makkelijker. (of heb ik het verkeerd begrepen)

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Je kan de situatie toch uitleggen aan je ouders en daarna vragen of hun je tijdelijk dit even voor kunnen schieten?
    Ik zou alleen wel een back up plan bedenken voor het geval de klant niet of veeeel later betaald.. Je vraagt ze niet om een gunst maar om een korte termijn lening zoals ik het lees..

Tuurlijk ben ik ook van mening dat je je eigen boontjes moet doppen maar als je zo uit de brand bent geholpen zou ik er niet om schromen mijn ouders te vragen. (Tenzij het om belachelijke bedragen gaat)
    Ik zou anderzijds precies hetzelfde doen..

We zijn op de wereld voor elkaar etc etc

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik zou zeker mijn ouders durven te vragen. Dat hebben we dan ook wel eens in het verleden gedaan en is nooit een probleem geweest.
    Wel hebben we hiervoor voortaan een mogelijkheid om tijdelijk in de min te staan op onze rekening zodat je iets meer speling hebt. Ik zou zeker proberen nee heb je ja kun je krijgen.

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Tuurlijk kan je dat aan je ouders vragen, je kan ze ook al zeggen wanneer ze het terug krijgen toch...heb dat zelf ook wel eens gedaan en hoop dat we later onze zoon ook kunnen helpen indien nodig.

10. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik zou het wel vragen. mijn ouders hebben ook meerdere malen bij ons geleend, en hun zouden het zeker ook fijn vinden als wij even geld nodig hebben dat we het gewoon vragen. als ze het niet hebben op het moment zouden ze het gewoon zeggen en hier wordt er gelukkig niet schreef gekeken naar elkaar.

11. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik zou t doen als ik jou was
    wij hebben t onlangs ook gedaan,toen we ons huis wilde kopen,en we wisten toen ook al wanneer we zouden terug betalen inmiddels allemaal gedaan en wij geholpen en ouders blij dat ze konden helpen

12. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.901
    5.217
    113
    Home
    ouders/schoonouders/broers/zussen wel maar niet aan vrienden ofzo

13. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Hangt er een beetje vanaf of zij het geld makkelijk kunnen missen en wat de band met je ouders is. Zelf zou ik het wel kunnen/durven vragen in uiterste nood omdat ik weet dat ze redelijk goed in de slappe was zitten en ik het dan snel terug betaal. Als ik het niet zeker zou weten dan niet.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Als ik iets zelf niet kan betalen, dan vraag ik er anderen ook niet om. Tenzij het echt noodzakelijk is, maar gelukkig heb ik altijd geld voor eerste levensbehoeftes.

15. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ouders zou ik het wel vragen, anders niet.. En als je weet dat je het gekd krijgt en echt niet langer kan wachten dan zou ik je ouders vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen....

16. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Idem. Onze ouders hebben ook meerdere keren geld aangeboden als het nodig was, toen ik nog werkzoekend was. We konden het echt wel redden hoor, alleen minder luxe.

Zelfstandige zijn is het risico van het vak. Kosten ivm een verhuizing zitten in mijn ogen niet in dezelfde categorie als geen eten meer kunnen kopen, of afgesloten worden van g/w/l.

Ik zou zeggen, neem ook een baan voor wat regelmatige inkomsten, als het kan.

17. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja bij mijn ouders zou ik dit zeker wel vragen.
    Ik denk altijd, zou ik dit een rare vraag vinden als mijn kinderen dit mij zouden vragen?
    Voor een mobieltje of ander hebbeding vind ik het een ander verhaal

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou het ook gewoon vragen aan mijn ouders of schoonouders. En ik hoop dat mijn kinderen dat later ook gewoon zouden durven vragen als het nodig is.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Ja hoor tuurlijk, mijn ouders hebben het ook wel eens aangeboden en ik zou ook voor mijn eigen kinderen doen.

20. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Als er echt nood aan de man is en er geen andere mogelijheid is zou ik zeker mijn (schoon)ouders om hulp vragen.
    Hebben een goede band en andersom zou ik het net zo doen.. of voor bv. broertjes/ zusjes.
    Wel met duidelijke afspraken op papier denk ik, zodat iedereen weet waar je aan toe bent en je elkaar daar zo nodig op kan wijzen.

Deel Deze Pagina