Zou jij personen aangeven als..

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaVanGilani, 13 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    kan je nagaan !
    ze hebben diegene kapot gemaakt er is niets meer van haar over
    ze woont daar maar heeft het niet naar der zin

stel!! haar huidige vriend zou overlijden heeft ze nix ! ze is niet getrouwd en hij wil ook niet
    dat staat ze op straat !!!

ik vind het zo bizar tegenwoordig
    waar mensen ook al me bemoeien ..

en mensen kunnen je met 1 telefoontje gewoon je leven kapot maken !

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik vind het eerlijk gezegd heel krom om te zeggen dat iemand die een uitkering heeft niet zwart mag werken ( behalve ziekte wet dan want daar zit je in omdat je niet kán werken ) Want als je in de bijstand zit heb je geen extra geld nodig...

Maar als je werkt mag je wel zwart werken..

Zwart werken is toch zwart werken of je nou een uitkering hebt of niet?!

Ik denk dat mensen die dat zeggen zeker nog nooit in de bijstand gezeten hebben...

3. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

en de mensen waar ik het over heb, die komen er gewoon voor uit dat ze niks mankeren, hij woont als meer dan een jaar bij haar in, 365 dagen per jaar, zij blijft mooi aanspraak maken op allerlei potjes.. Hij staat ingeschreven bij zijn ouders.. maar woont gewoon 24/7, 7 dagen per week bij haar!!

Gooien ze hier gewoon met n glimlach op tafel.. zonder te blikke of te bloze!

4. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Het nooit overwogen,maar ook niet veel gezien/gehoord in mijn omgeving. Zwart werken naast je baan nooit zoveel problemen mee gehad geloof ik. Maar als ik echt zeker weet dat iemand de boel doelbewust bedondert en niet voor even om een korte periode door te komen en op te krabbelen of niet weet hoe een nieuwe relatie gaat werken, dan zal ik het tegenwoordig wel sneller doen

5. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik lees voorbeelden over het niet zeker weten over de situatie, ja dat kan!

Maar als mensen een uitkering ontvangen, en hiernaast nog een aardig inkomen genereren.. Uuhhh.. Tja, dan krijg ik wel de neiging een telefoontje te gaan doen. Ik ben het tot op heden nog niet tegen gekomen.

Het gaat niet goed met Nederland, iedereen moet veel inleveren, iedereen moet zijn best doen om deze economie op orde te krijgen. Waarom zouden uitkeringstrekkers dan nog wel zo makkelijk geld kunnen verdienden zonder daar nog eens belanstig over te betalen uiteraard? Dit kan echt niet (meer)!

Iedereen die dit opmerkt zou de telefoon moeten pakken. Mocht er geen sprake zijn van een dergelijke vermeende situatie, dan weten ze dat echt wel uit te zoeken en komt het uiteindelijk wel goed!

6. Amalloeloe

17 jun 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    pfff dat jij je hier druk om maakt. Ben het trouwens eens met het geen hier wordt gezegd wat betreft bijstand en zwart werk of werken en zwart werk. Komt op hetzelfde neer!!

7. Amalloeloe

17 jun 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik vind heel eerlijk gezegd dat wij niet zo moeten klagen!! Iedereen zeurt over de crisis en geloof me ik weet echt wel dat sommige mensen het moeilijk hebben (alleenstaande moeders, ouderen enz), maar wij hebben het echt goed in vergelijking met andere landen. Als iemand zwart werkt moet hij dat zelf weten en heeft hier misschien wel een rede voor. De meeste mensen in Nederland hebben het goed en niets te klagen, het lijkt wel een klaagcultuur te worden pffff, daar wordt ik beetje moe van.

8. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Heb je het tegen mij?
    Zo ja, beetje vreemd dat jij het raar vindt dat ik me hier druk om maak..
    Waar gaat dit heen?

Je hoeft uiteraard niet hetzelfde te denken als ik, maar hoop wel dat anderen kunnen begrijpen dat er zo gedacht wordt?

9. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ow en ik maak me er verder niet druk om hoor.. Maar het hoort niet, en ik vind een melding niet meer dan normaal. Maar zoals ik al zei heb ik het tot op heden niet meegemaakt, en weet niet wat ik daadwerkelijk zou doen!

Maar jij vindt het dus normaal dat wanneer iemand een bijstanduitkering krijgt van bijna € 1.000,- per maand nog eens dit bedrag extra gaan bijverdienen, terwijl diegeen het recht behoud op alle toeslagen en zelfs andere potjes kan aanspreken?

Sorry, dat kan ik echt niet geloven!

Edit: je hebt gelijk! Ik maak me er wel druk om! ;)

10. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Nee niet mijn probleem

11. Amalloeloe

17 jun 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL

12. Amalloeloe

17 jun 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had het trouwens tegen de topic starter!!

13. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen

14. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Lees bij sommige wel een beetje afgunst tussen de regels door......

(Duikt alvast onder voor reacties)

15. MamaVanGilani

Je hebt ook wel gelijk! Maar ik kan me er wel druk om maken. Er zijn zoveel mannen en vrouwen die kei hard werken om hun gezin te onderhouden, van smorgens vroeg tot savonds laat de deur uit zijn en zulleke doen maar iets! Fraudere etc etc.. En tja, dat moet je maar allemaal slikken en nemen! Ze rije duuuuuzend keer per dag voorbij en mij dochtertje staat.. Papa nou?? Want haar papa werkt tot savonds laat! En wij betalen de volle mep aan alles ( gas, electriciteit, huur etc!! ) En zij betalen door dingen te verzwijgen en hele andere leef omstandigheden op te geven nog nie de helft!! Wor jij hier vrolijk van? Lijkt me nie!

En iedereen klaagt weleens en bij mij kwam t gewoon mn neusgate ff uit! En dit hier is een forum waar alle onderwerpen, klaagverhalen voorgelegt mogen worden! En ik was benieuwd wat andere mensen hier van vonden.. Dus..

16. MamaVanGilani

Hee brabbel, kom maar uit je schuilkeldertje hoor;) haha

17. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Voor jou ben ik niet bang,;)Maar voor die anderen! :$

;)
    :D
    :)

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Het is heel lullig maar toen ik een afspraak had bij de gemeente, zei die persoon zelfs "Waarom zoek je zwart geen bijbaantje? Moet je niet over praten natuurlijk en geen honderden euro's, maar een tientje kom nou".
    Nou mn bek pleurde open van verbazing!
    Ik doe het overigens niet, ik ben oproepkracht en heb particulier idd 3 adresjes maar word allemaal genoteerd en bijgehouden voor fiscaal onderzoek etc.
    Nee, ik voel me daar niet goed bij en is ook niet is wat ik mn kids mee zou willen geven.
    Maar ik kan me situaties zeker wel voorstellen hoor!
    Zelf heb ik ook een tijdje niet makkelijk gezeten en ik snap dat je dan alles er wel voor over heb, denk je vaak radicaal en impulsief om rond te kunnen komen.

19. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Als ik zeker weet dat iemand de boel zit te belazeren, dan twijfel ik er niet over om het te melden. Ik betaal belasting zodat de mensen die het nodig hebben het ook terecht krijgen. Als iemand dan dus de boel bewust bedonderd zal ik me genaaid voelen.

20. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    hmm ik hou niet van oplichters,maar anderzijds....de regering werkt het zelf in de hand....nee hoor ik zeg niks

sommige mensen zeggen ja maar het zijn mijn belasting centen
    nou ook al hebben we die mensen niet, je betaald die belasting toch wel! Maar dan verdwijnt het in de NL pot

ik zelf waag mij er niet aan, en ben zo een sufferd die alles netjes op geeft
    terwijl ik veeeeeel meer kan verdienen als ik het niet doe
    maar ja....misschien als ik geen kind had gehad :p

Deel Deze Pagina