Ik weet het niet, ik denk het niet... Ligt denk ik aan de situatie, hoe goed ik diegene ken. Zo ken ik een stel waar zwart bijna meer binnen komt dan wit, verdiend niet bepaald de schoonheidsprijs als je het mij vraagt. Een tijdje terug kochten ze een jacuzzi voor in de tuin, maar het ding vreet aardig wat stroom. Zijn ze behoorlijk van geschrokken en toen heeft hij met z'n handige vingertjes iets met de energiemeter ofzo gedaan, waardoor het ding minder berekend dan ze daadwerkelijk verbruiken. Vuile acties vind ik dat, als je zo nodig zwart wilt werken en daar luxe producten van koopt, dan mag er er ook de lasten van dragen. En toch voel ik me (tot op heden ) niet geroepen om het ergens te melden...
Dan kan die persoon, wanneer de meteropnemer langskomt (1x per 3 jaar) toch een flinke boete voor ontvangen.
Als ik het zo hoorde dan had ie het wel zo gefixt dat het niet te zien was. Over een tijdje krijgen ze andere meters en moest ie het wel even snel veranderen want dan zouden ze er achter komen. Als de nieuwe meters erin zitten dan gaat ie het weer aanpassen, zei ie... Ik ken ze vrij goed en heb niet de ballen om er iets mee te doen. Ga in dit verhaal ook dus naar de karma-kant. Daarin tegen, mijn tokkieburen hadden een tijdje terug zo'n megaspeedboot voor de deur staan (in een woonwijk he, heel sjiek). Er hing een stekker uit en die leidde naar een stroomkast van de gemeente. Of het überhaupt mogelijk is weet ik niet eens, maar het leek net alsof ze stroom aan het aftappen waren. Toen werd ik zo kwaad, wel een dikke speedboot kopen, maar niet je eigen stroom willen betalen. Een zelfde soort verhaal, maar omdat ik geen contact heb met deze buren en ze graag op hun giecheltje zie gaan, twijfelde ik geen moment om er iets mee te doen, hypocriet eigenlijk hè? Uiteindelijk bleek het gezichtsbedrog te zijn trouwens en was er niks aan de hand
Iemand waar ik ooit contact mee had, kreeg een uitkering maar verzweeg dat ze een spaarrekening had van 20.000 Zijn ze nooit achtergekomen tot op heden want ze wilt ook niet werken maar wil bij dr kind (straks kinderen) zijn. Heel triest, ze verzint het ene trauma na het andere zodat ze niet hoeft te werken. PND heeft ze gefaked, galstenen gefaked (was een verhaal van mezelf en een ander die ik voorbij zag komen), misbruik verhalen etc. Zolang ze maar nioet hoeft te werken, deed haar zus tenslotte ook
Klinkt toch als iemand die een behoorlijk stoornis heeft, als je gewetenloos zo met je werkgever om kunt gaan.
Wat heeft haar spaarrekening in godsnaam met haar uitkering te maken? Je wordt niet gekort op je uitkering omdat je een spaarrekening hebt.
Een WWB uitkering (bijstands uitkering). Mocht ik ook niet hebben trouwens toen ik hem ontving, want dan kun je je eigen behoefte gewoon voorzien.
Mensen die een ander willen en kunnen aangeven, zien scheel van afgunst... Sorry hoor je gaat een ander toch niet aangeven omdat zij proberen hun kop boven water te houden, of heb je dan zoveel zelf medelij dat je zogenaamd elk centje zuur verdient? Sorry hoor kan hier zo pissed off van worden!! Vaak weet je het verhaal er niet achter, dus waarom zou je ze aangeven? Misschien lopen ze in de schuldsanering en krijgen ze bijv20,- om een hele week van te moeten eten. Ja dan moet je wel bij beunen of jatten in de winkel!! En mensen die het doen om de luxe, ''tja waarom niet'' zolang het goed gaat gaat het goed. En als het mis gaat gaat het goed mis. Dan komen zij zich zelf wel tegen, hoeft een ander niet te doen. Ohja en wist je dat je een, BROOD & PAK MELK mag stelen? Dat is om jezelf te voorzien van eten. Staat in het opleiding's boekje van de politieschool, dus als je iemand dat ziet doen, ga je ze dan ook aangeven?? Frustratie er weer uit, voor de veraders onder ons.. ''excuus me!!''
Je weet nooit ieders verhaal, maar er zijn zat mensen die het liefst de hele dag met hun handje omhoog zitten om maar niet te hoeven werken. En ja zulke mensen worden niet mijn beste vrienden. Ook werkende mensen hebben verhalen! Elk huisje zijn kruisje. Maar tegenwoordig ben je crimineel als je hard werkt. Afgunst? Absoluut niet. Hoe omschrijf je mensen die jatten? Het is een eindeloze discussie.
Zou ze juist complimenten geven. Hun zijn slim! Tegenwoordig moet je haast wel dingen doen om nog normaal te kunnen overleven hier... Dus nee, ik zou ze lekker hun gang laten gaan.
Sjezes wat een gestoorde mentaliteit heb jij zeg! Jij vindt het niet meer dan normaal dat iemand in de bijstand/schuldsanering illegaal gaat bijbeunen en zelfs JATTEN?! Laat je even nakijken zeg! En dat politieboekje van jou....laat me niet lachen, wat een onzin.
Normal is het niet maar ik kan er in bepaalde situaties wel begrip voor opbrengen. Om nou zo tegen iemand tekeer te gaan zoals in de quote vind ik nou ook niet echt getuigen van een juiste mentaliteit. In het bestaande Nederlandse recht Is het geregeld dat In een noodtoestand Bepaald gedrag gerechtvaardigd is.
Jezus, wat een kansloze discussie is dit. Zou ik iemand aangeven als ik weet dat ze de boel belazeren? Nee. Waarom niet? Omdat het hun zaak is en niet die van mij. Ik leef mijn leven op mijn manier en zij die op die van hun. Als iemand zn kop in mijn leven zou gaan steken, waardeer ik het ook niet. En een argument als "zij teren op onze centen", lekker boeiend. Heb je de lijst van declaraties gezien van onze ministers? Dat is pas echt teren op onze centen, want die lui kunnen hun kattenvreten etc makkelijk betalen, maar kiezen ervoor dat te declareren. Nee, dan liever een alleenstaande moeder in de bijstand die zwart werkt die "teert op mijn centen"