Hoeveel ik ook van mijn zoon hou, voor ons allebei is het beter dat wij niet 24/7 bij elkaar zijn. Ik vond naar mijn werk gaan altijd heerlijk. En hij had het erg naar zijn zin op het kdv. Nu hij naar school gaat zou ik op zich wel thuis willen blijven. Dan kan ik overdag mijn eigen dingen doen en hem wel elke middag ophalen en ook echt tijd met hem doorbrengen ipv drie dagen bso.
Nee, ik zou wellicht wel minder gaan werken, wanneer dat nodig blijkt. Ik denk dat ik dan voor 3 dagen zou gaan. Maar ik vind mijn werk ook heel erg leuk, houd ervan om er uit te zijn en daarnaast vind ik het ook belangrijk voor de toekomst of mochten vriend en ik uit elkaar gaan.
Ik heb dat al gedaan een aantal jaar geleden. Inmiddels werk ik wel als gastouder maar dus thuis. Ik vind het niet egoïstisch om te blijven werken ook al hoeft het niet. Die keuze moet iedereen voor zichzelf maken. Wel heb ik heel eerlijk moeite als ouders er voor KIEZEN om beiden zoveel te werken dat een kindje 4 of 5 dagen per week naar een opvang/oppas/oma oid moet.
Nee, ik zou niet stoppen met werken als het financieel haalbaar was. Ik houd zielsveel van onze kids, maar ik heb meer uitdaging nodig dan driftbuien oplossen en luiers verschonen. ik heb nu een fulltime studie en dat vind ik vaak pittig omdat ik de kids elke dag relatief kort zie, maar zodra ik mijn studie heb afgerond, gaat mijn vriend minder werken om meer bij de kids te zijn. Dat is voor ons allemaal de beste oplossing op lange termijn
Maar door invaliditeit binnen zitten of als tbm met een drukke man en 4 kinderen leven is wel anders. Ik ben de hele dag op stap. Overigens vind ik het totaal niet egoistisch dat je als moeder werkt, vader werkt toch ook? Hier was het ivm mijn drukke man gewoon lastig verder sluit er weinig opvang aan op onze wensen en kost het veel geld om je kinderen onder te brengen.
Overigens heb ik ook meer uitdaging nodig dan driftbuien oplossen en luiers verschonen, dus zorg daar dan ook voor maar dan niet bij een baan.. Maar ben bang dat dit weer een herhalingstopic gaat worden.
Nee, ik word daar niet echt gelukkig van om thuis te zitten en t met zo weinig geld te moeten doen en een niet happy moeder is ook niet zo top. Ze gaat 2 dagen naar t kdv en de rest is ze bij papa of mama, prima in mijn ogen voor haar Hoewel ik soms wel eens stress heb vd combi werk/kind/huishouden etc zou ik t toch niet anders willen. Als er overigens een tweede zou komen zou ik wel overwegen minder dan mn 3 dagen te gaan werken.
Nee. Ik heb nog geen kinderen dus kan er misschien niet helemaal over oordelen, maar ik zou het prettig vinden om te blijven werken ook al is het niet veel. Gewoon er even uit, ook andere contacten etc dat is denk ik gewoon goed voor je. Als mijn kind een beperking zou hebben of wat dan ook vind ik het nog weer een ander verhaal vinden. Laat ik het zo zeggen, als mijn kind het nodig zou hebben zou ik wel thuis blijven.
Ik werk vanuit huis, wat betekent dat ik er 24 uur per dag ben voor m'n kinderen, zoals ik graag wil. Het betekent alleen óók dat ik de hele dag loop te rennen, vliegen, geen seconde tijd voor mezelf heb omdat ik alles wat ik moet doen, moet doen in de uurtjes dat ons meisje slaapt of 's avonds als m'n man thuis is. Iets waar ik af en toe helemaal gek van wordt. Het is loodzwaar, maar ik ben blij dat ik er voor ze ben als ze ziek zijn, zonder problemen met vrij regelen e.d. Ik ben blij dat ik m'n zoon elke dag zelf uit school kan halen en dat ik, als hij een rotdag heeft gehad, er ben als hij wil praten. Ik kom chronisch tijd tekort en ik kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst iets voor mezelf heb gedaan. Als het financieel kon, zou ik met alle plezier stoppen hoor Ik vind het overigens belachelijk om te beweren dat iemand 'egoïstisch' zou zijn als hij / zij graag werkt. Net zoals ik het belachelijk vind om te beweren dat een 'thuisblijfmoeder' (het woord alleen al..) zich niet meer ontwikkelt en de hele dag 'niets doet'. Ieder doet toch waar hij zich prettig bij voelt?
Ja per direct! Maar helaas is dat op dit moment niet mogelijk. Al zou ik liever parttime werken en luxer leven dan helemaal stoppen, het wel redden maar toch meer op het geld moeten letten.
Heb ik l gedaan... sinds mei dit jaar. En heb er nog geen seconde spijt van gehad. Vind het heerlijk om thuis bij ze te zijn. We hebben geen oppas stress meer en het is een stuk rustiger voor ze.
Financieel haalbaar in de zin van; we kunnen de hypotheek betalen en boodschappen doen, nee dan zeker niet. Financieel haalbaar en naast de basisdingen 3x per jaar op vakantie, dagjes uit en andere leuke/luxe dingen kunnen blijven doen, ja dan wel. Wij hebben het goed en ik ben het eerste jaar ook thuisgebleven. Nu werk ik 2,5 dag per week en kunnen we lekker leven. Hoeven we niet (echt) op te letten wat we uitgeven zolang we niet heel raar gaan doen. Maar zou het echt basic worden, nee dan wil ik mijn kind(eren) veel meer geven/laten zien. (Maar in geval van stoornissen/gezondheids issues dan absoluut hoor!)
Ik lees veel reacties in de zin van '' Nee ik stop niet want ik wil niet de hele dag thuis zitten '' Ik als TBM zit alles behalve de hele dag op mijn billen Ben ik niet in en rond om het huis bezig dan help ik wel op school, help ik niet op school dan spring ik ouders bij die oppas nodig hebben. Mijn deur staat hier altijd voor iedereen open. Daarnaast help ik ook nog op de voetbal club van mijn oudste zoontje, heb dan ook mijn sportclubje 1 a 2 x per week. Ik zou niet eens weten waar ik de tijd moest vinden om te gaan werken hihihi Ik doe overigens alles op vrijwillige basis, soms zit ik 5x per week met kindjes tussen de middag of na schooltijd. Geen probleem, we hebben hier een speelkamer dus iedereen vermaakt zich altijd wel
Nee, ik volg nu een opleiding in iets wat gewoon mijn hobby is. En dat zal ik er altijd bij willen blijven doen. Verder ben ik actief zat, op school ( OR, dagjes mee rijden, knutselochtenden ) en ik ben leider/trainer van de oudste zijn voetbalploeg. Oh en ik sport 4 x in de week, heb veel vriendinnen dus soms tijd tekort.
Ik zou stoppen met werken als het zou kunnen. Niet omdat ik mij schuldig voel , maar omdat ik dit fijner vind. Financieel is dit gewoon niet haalbaar op dit moment we zouden nog wel rondkomen maar onverwachtse hogere kosten zouden een probleem zijn , vanaf volgend jaar zou het wel kunnen (makkelijk). Aan de andere kant ; zodra de kinderen op school zitten zou ik wel willen werken en het liefst onder school tijd. Dit is natuurlijk moeilijk te vinden en ik heb nu wel een baan waar dat kan. Dus helemaal 100% procent zeker weet ik het ook niet....
Ik ben gestopt met werken. Dit zou mijn laatste verlof week zijn officieel. Moet er niet aan denken dat ik na deze week m'n meisje naar de opvang zou moeten brengen. Voorlopig blijf ik lekker thuis bij der Hele dagen thuis zitten doen we echt niet. Ik ga wel weer werken als ze naar school gaat.
Ik zou het per direct doen als het kon Wel zou ik mezelf bezig willen houden met vrijwilligerswerk en dergelijke
Nee, ik vind het prettig om te werken en met andere dingen bezig te zijn dan met mijn kinderen/ huishouden. Het zou voor mij geen bewuste keuze zijn om volledig thuis te blijven. Ook zouden wij dat financieel nooit redden. Toch ga ik het mee maken. Vanaf 1 oktober geen baan meer en nu 14 weken zwanger dus verwacht voorlopig niet aan een andere baan te komen. Kijk er ook wel naar uit om leuke dingen te doen met mijn dochter en in huis flink aan de gang te kunnen. Afgelopen 10 maanden 40 uur per week gewerkt en dat vind ik toch echt veel te veel.
Nee. Ik vind werken leuk. Ik vind het leuk om onder de mensen te zijn, mijzelf te ontwikkelen (voor mij is dat in mijn werk anderen doen bijv. vrijwilligerswerk) waardering te krijgen in mijn vak, te netwerken. Maar ook omdat ik sowieso geen gat in mijn cv wil. Er zijn ook nog heel veel jaren dat de kinderen naar school gaan waarin ik dan sowieso zou willen werken maar als ik dan een 10 jaar gat erin heb staan lijkt mij dat niet bevorderlijk. Overigens werk ik 32 uur omdat dit financieel het beste is (en mijn man ook) maar als 3 dagen financieel zou kunnen en er een baan aanwezig is waar dit kan met dezelfde uitdaging zou ik dat zeker wel doen. Alleen vind mijn man zijn dag met S. erg leuk dus dan moet ik hem zover krijgen fulltime te gaan werken Ik vind het niet egoïstisch. Ik vind niks egoïstisch het heeft beide voor en nadelen en niet iedereen is hetzelfde of heeft hetzelfde nodig.