Nee, ik zou niet stoppen. Ik vind dat je anno 2015 als vrouw zijnde niet financieel afhankelijk moet zijn van je man. Dat vind ik echt niet meer van deze tijd. Een goede balans in je gezin tussen werken en thuis zijn is denk ik in veel gevallen haalbaar, kwestie van plannen, verdelen en goede afspraken maken, loslaten en vertrouwen hebben.
Hoewel ik superleuk en flexibel werk heb, levert het toch altijd een hoop stress en geregel op. Nu allevier de kids op school zitten natuurlijk wel veel minder ( alhoewel .... Zwemles, bezoekjes aan de ortho, speelafspraakjes, sport, enz. Ook heel veel tijd en organisatie vragen), maar als ik de keuze financieel had gehad, had ik zeker een " break" genomen de afgelopen jaren.
Ja denk het wel. Ik kom nu vaak tijd tekort vind ik zelf. Ik werk 20 uur, het is geen uitdagend werk, dus dat scheelt ook.
Meteen! Maar aangezien ik alleenstaand ben en dus kostverdiener, moet ik dan eerst ff de loterij winnen
Wij hebben er destijds bewust voor gekozen. Ik ben echt wel iemand die intellectuele uitdaging nodig heeft, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen mijn baby'tje door iemand anders te laten verzorgen. Ik heb er echt van genoten en veel voldoening uit gehaald. Toen ze 18 maanden was ben ik gaan werken. Inmiddels is nummer twee onderweg en ben is met die reden mijn contract nie verlengd. Ik zit dus weer thuis. Ik vond werken echt heel erg leuk, maar ik besef me ook heel erg dat dit een gouden tijd is. Mijn dochter gaat binnenkort naar de psz, dus die is ook voorzien in haar sociale contacten en leermomenten. Als de financiën het toelaten ben ik ook voor nummer twee minimaal een jaar thuis. Ieder zijn ding. Ik vind werkende ouders niet egoïstisch, maar ik vind dit voor mijn kinderen zo wel erg belangrijk.
Wij hebben deze keuze 2 jaar geleden bewust gemaakt en ik vind het heerlijk! Natuurlijk verveel ik me ook wel eens en is een beetje uitdaging fijn maar het grootste gedeelte ben ik blij met onze keuze. Nu werk ik ondertussen 6-8 uur per maand dus ben niet meer helemaal thuisblijfmoeder en als de jongste naar school gaat, ga ik weer meer uren maken. Maar mijn doel is om dit wel onder schooltijd te gaan doen. Scheelt denk wel dat ik geen lange studie gedaan heb en het werk wat ik deed wil ik toch niet meer doen door de lange dagen. Ik zie dit juist als een nieuwe kans! Als ik niet gestopt was met werken was ik misschien wel altijd in een winkel blijven 'hangen'.
Het zou hier financieel prima kunnen. Mijn vriend zou kunnen stoppen of ik. We verdienen ongeveer evenveel. Maar ik wil niet stoppen met werken en mijn vriend ook niet. Ik wil niet financieel afhankelijk zijn van mijn vriend. Niet alleen nu, maar ook in de toekomst. Ik wil mijn eigen pensioen opbouwen en zelfstandig zijn. Ik ga met heel veel plezier naar mijn werk. De mentale uitdaging die ik daar vind, zou ik niet hebben als thuisblijfmoeder. Ik begrijp heel goed dat er thuisblijfmoeders zijn die daar wel een invulling aan geven en dat ze niet de hele dag thuis op de bank zitten. Maar in mijn vakgebied is geen vrijwilligerswerk te doen en ik zou mijn werk echt missen. Hoewel mijn vriend en ik allebei 4 dagen werken, ervaar ik het niet als 'geren en gevlieg'. Wij hebben het op ons werk goed kunnen regelen. De kinderen gaan 2 dagen naar KDV en BSO. Mijn vriend brengt de kinderen weg en haalt ze op. Ik zorg ervoor dat om 18.00 het eten op tafel staat. Opa en oma passen 1 dag per week op, in ons huis, dus dan zitten we ook niet met brengen en halen.
Mocht het uit kunnen en mijn kinderen zijn in volle gezondheid, dan zou ik een dag of 2 blijven werken. Puur om zelf nog onder de mensen te blijven komen en voor m'n kind vind ik het juist goed om even bij mama weg te zijn
Heb nee gestemd Al zou ik wel ernstig minderen maar wil wel minstens 1 of 2 dagen (deels) wat anders om handen hebben
Nee, ik zou gek worden thuis ik vind werken eigenlijk best leuk. 3 dagen is dan wel genoeg,maar helemaal stoppen?? no thanks
Als het kon zou ik stoppen met werken. Maar helaas is dat hier op dit moment niet haalbaar. Ik ga vanaf januari 3 dagen werken. Gelukkig kan ik zelf de dagen en tijden van te voren afspreken waardoor ik wel kan gaan babyzwemmen en dergelijke.