Pas al de kinderen naar de middelbare gaan. We zitten nu, ook voor mantelzorg tussen onze ouders in op korte loopafstand, beiden hier opgegroeid. We willen best wel verhuizen maar nog niet uit over de plek. Kan zomaar Duitsland zijn. Oude boerderij op mn gemak ombouwen ofzo met de nodige opstallen voor een werkschuur (klussen), naai atelier en een woonplek voor grootouders te realiseren mocht de tijd daar zijn. (beetje t spaanse idee, wel zelfstandig maar aanpasbaar als de leeftijd en zorg dat vereisen) Daar wil ik niet met kleine kinderen aan beginnen. Plus ik moet nog ff een studieschuld aflossen en een loterij winnen. Klussen is hardstikke leuk maar kost een vermogen
Ik vind het zo grappig te zien dat bij jou alles altijd in uitersten en heel zwart/wit is het lijkt bijna of jij het begrip tussenweg en de kleur grijs niet kent. Hoewel dat wel zo is want je geeft nu zelf aan tussenin te wonen en dat bevalt je. Maar in je reacties is alles altijd zo zwart wit. Buitenaf hoeft niet direct te betekenen dat het een dorp is met alleen grote boerderijen, allemaal een km uit elkaar he? Buitenaf kan al een leuk middelgroot (of middelklein) dorp zijn met mooie grote huizen, school, winkels en trein in de buurt. En het romantiseren van grote huizen met grote tuinen, als je het huis kunt betalen dan kun je het onderhoud ook betalen. En sommige mensen vinden tuinieren zelf heel erg leuk of houden van natuurtuinen (wat wij onkruid vinden juist laten groeien voor de insecten). Ontwikkeling van kinderen zal in zo een dorpje juist ook heel fijn zijn. Daar kunnen ze eerder zelfstandig buiten spelen dan in de stad (dat is een aanname van mij). Waarschijnlijk zitten alle kinderen uit het dorp op dezelfde school dus kunnen ze allemaal samen buiten spelen. Gewoon op het fietsje elkaar ophalen, niets alles met de auto doen. En tegen de tijd van het VO de kinderen een fijn busabbonement geven in de herfst en winter. Enige waar ik het mee eens ben is dat ik ook heel veel waarde hecht aan familie in de omgeving. Dat vriendjes in de omgeving is een probleem van korte duur. Beide mijn kinderen zijn zeer sociaal en hebben binnen de kortste keren weer nieuwe vriendjes gemaakt.
Dat lees ik dus zo vaak maar zijn er in Nederland nog wel plekken waar je voor een half miljoen een mooi vrijstaand huis kan kopen? Is die woningmarkt inmiddels niet in heel Nederland op hol geslagen? Hier 1 wijk verder, een wijk waar je vroeger niet dood gevonden wilde worden, een wijk waar de huizen een woonoppervlakte hebben van 60m2 (verdeelt over 2 etages) zag ik vorige week een huis te koop staan voor 800k. Echt bizar. En dan te bedenken dat deze huizen toen ik op mezelf ging (16 jaar geleden) voor 90 tot 110k door de woningbouw casco werden verkocht als deze voormalige huurwoningen leeg kwamen te staan. Door dit soort prijzen trekken steeds meer mensen richting randstad waar die dan daar de prijzen verzieken. Die mensen trekken weer naar de dorpen en ook daar gaan de prijzen weer omhoog. Ik vraag me dus echt af waar in NL de huizenprijzen nog wel normaal zijn?!
Dat is ook zeker waar! Als ik zie waar wij ons huis 8 jaar geleden voor gekocht hebben in de randstad. Een doorsnee rijtjeshuis met een aardige tuin, daar krijg je nu zelfs in Friesland of Limburg geen vergelijkbaar huis meer voor. Las dat de huizen overal over de kop gaan. Bizar ook dat voorbeeld wat je noemt! https://www.funda.nl/koop/siddeburen/huis-42403298-buizerd-15/ Met zoiets zou ik al heel tevreden zijn . Vrijstaand met een leuke tuin maar nog steeds met buren om je heen voor de kinderen. Maargoed dan zit je dus helemaal hoog in het noorden. Ik zou daar m'n familie en vrienden niet voor op willen geven. Al zou je hier een paar jaar terug ook stukken minder voor betaald hebben. Echt voor een prikkie vrijstaand wonen is inderdaad zowat nergens meer in Nederland.
Wij zijn 8 jaar geleden hier komen wonen, compleet blanco en kende niemand. Hebben nu een fantastische vriendengroep die we echt niet meer zomaar kwijt willen dus het kan zeker!
Als ik op funda tot 600.000 invul, minimaal 150m2 leefoppervlakte en 200m2 grond en vrijstaand komen er zo’n 1.000 huizen naar voren, maar ik moet bij bijna allemaal zoeken waar het ligt Wel verleidelijk hoor, ik zou gewoon regelmatig zoeken en als je iets ziet wat je aanspreekt, kan je altijd kijken. Ik zag nu al hele leuke huizen…
Hier hebben we ons zgn droomhuis gevonden in de randstad in een dorp met een treinstation waarbij je in nog geen 10min met de trein in zowel hartje Adam bent en Haarlem. Maar dit is een droomhuis en voor ons een goede locatie m’n ouders wonen daar. Het is relatief een dorp met alle voorzieningen alleen geen middelbare school. Echter als we in noord zouden blijven zouden de afstanden naar scholen hetzelfde zijn ongeveer dus wat dat betreft. Maar ik zou dus eerlijk niet alleen voor het huis gaan ook de omgeving fam vrienden etc tellen mee. Vrienden van ons zijn net verhuisd naar Friesland. Wij zijn al op bezoek geweest maar ook zat anderen die gewoon niet langs gaan, dat ga je dan krijgen. wij hebben dus denk ik straks best of both worlds, rust mooi huis en ook nog alle voordelen van de stad. Zoals thuisbezorgd zegt m’n vriend hehe, ze komen zowel uit Haarlem als uit Adam thuis bezorgen)
Ik ben voor mijn man verhuisd, nu zo’n 6 jaar geleden. Ik vind het echt verschrikkelijk hier . Ik moet zeggen dat ik ook geen enkele poging heb gedaan om mensen te leren kennen hier. Volgend jaar gaat de oudste naar de basisschool dus dan moet ik wel.. 2,5 jaar geleden hier heel lang over gepraat met man. Toen besloten om te gaan verhuizen. Dat was hier nog wel te doen. Met de nadruk op was. Inmiddels is het onbetaalbaar wat we zoeken dus we zijn maar gaan verbouwen en we blijven hier dus wonen
Zoals jij het omschrijft, dan wonen we idd buitenaf. In een heel klein dorp dan. Maar wel met basisschool, waar idd iedereen uit het dorp op zit. Kinderen spelen hier met 3 a 4 jaar al alleen buiten in speeltuintje in de straat. En zie mezelf 'later' dochter wel dat busabonnement geven ja, haha. Maar voor mij is buitenaf meer die boerderij ja. Kinderen die nooit zomaar met iemand kunnen spelen, overal heen gebracht moeten worden, altijd met de auto naar school. Dat lijkt me echt niks. Vind zelf de reuring van in een leuke straat wonen veel te leuk.
https://www.funda.nl/koop/loon-op-zand/huis-87794300-berkenlaan-56/ Echt hoor, ik zou hier dus zo naar verhuizen. Dan maar een stukkie fietsen naar werk/school. Familie woont dan ook nog binnen het uur qua afstand, dus ik zie dat niet als probleem. Nu alleen de loterij nog winnen
Nee ik zou dat niet doen. Wij hebben tijdje geleden serieus gekeken om te kunnen verhuizen naar drenthe maar voor de kinderen doen wij het nu nog niet. Ook ben ik al eens veehuisd naar de andere kant van Nederland. Ik was 18 en ging samenwonen en heeft toen best even geduurd voor ik hier gesetteld was. En dat wil ik eigenlijk ook niet meer.
Ja oké zo kan je buitenaf ook nog zien. Ik zag het als klein dorp misschien bedoelde ze dat. Wonen op een afgelegen boerderij.
Prachtig maar dit zou ik met kinderen niet willen. Kleine kinderen kunnen dan nooit zelf buiten spelen en vriendjes ophalen.
Nou ik moet zeggen, mijn kinderen doen dat ook niet echt. Een enkele keer, maar ze spreken liever van te voren af (als in: op het schoolplein of via telefoon) Dus ik zie dat persoonlijk niet als een bezwaar. Maar dat is daar zeker een stuk lastiger haha.
M Mijn ouders komen uit Friesland en wij voelen ons er erg thuis. Maar verder woont er nog maar weinig familie. Ook in Friesland is de gekte toegeslagen, helaas...