Zou jij verhuizen voor man zijn werk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Aloe, 17 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou jij verhuizen voor man zijn werk?

1. Ja

2. Nee

3. Misschien

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. sjak

sjak Niet meer actief

Nee, ik geloof niet dat ik dat voor 'werk' doe. Als hij (of ik) een bijzonder beroep zou hebben als cameraman en je zou daarvoor richting A'dam moeten is het misschien anders, maar hij is een financiële man en ik docent... Dus nergens voor nodig om naar de andere kant van het land (of wereld) (en dat zou voor mij België al zijn, haha). Ik denk niet dat ik lang zonder mijn moedertje en zussen zou kunnen!?

2. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ligt eraan, waarheen, wat voor baan, etc.

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik denk dat de mensen die vroeger vaker zijn verhuisd (ik ben een kind van expat-ouders), het op latere leeftijd veel makkelijker vinden om te verhuizen dan de mensen die veel meer honkvast zijn.

I

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja!!!!

zou ik echt wel doen!
    spannend en leuk om nieuwe omgeving , nieuwe mensen etc te leren kennen

5. sjak

sjak Niet meer actief

Nee, ik geloof niet dat ik dat voor 'werk' doe. Als hij (of ik) een bijzonder beroep zou hebben als cameraman en je zou daarvoor richting A'dam moeten is het misschien anders, maar hij is een financiële man en ik docent... Dus nergens voor nodig om naar de andere kant van het land (of wereld) (en dat zou voor mij België al zijn, haha). Ik denk niet dat ik lang zonder mijn moedertje en zussen zou kunnen!?

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ga overal mee naar toe, mijn vriend is jager en lijkt het geweldig om als gids in Afrika te werken. Als hij die baan kan krijgen, en we ergens een mooi huis kunnen krijgen, ga ik overal mee naar toe.. Klinkt heel gek maar ik zal echt de halve wereld overgaan..

7. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Ik zou het direct doen, denk eerder dat manlief het niet wilt haha

8. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hangt van de situatie af maar ja. Wij woonden vroeger allebei in het noorden,,õ hadden een lat relatie. Vriend kon geen werk vinden, wel in het midden des lands. Heb toen mijn baan opgezegd en ben met hem meegegaan, samenwonen. Mis mijn familie af en toe nog wel maar t is niet het einde van de,wereld. Xxx

9. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Volmondig ja want dat hebben wij namelijk al gedaan ! :)

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Klopt, ben idd kind van expat ouders. :) Ik zou het persoonlijk verschrikkelijk benauwend, saai en beperkend vinden om jaren-en jarenlang in dezelfde plaats te moeten wonen....;)

11. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik zou alles voor mijn vriend doen, ook al weet ik dat dit het einde van onze relatie zou betekenen

12. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Een typishe You Only Live Once voor mij haha, ja dus.. Ben al naar Noord west Engeland verhuisd dus waarom niet..

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou, dat heb ik dan weer niet zo snel ;). Ik woon nu ook al meer dan 10 jaar in hetzelfde huis. Maar ik merk wel dat ik me veel makkelijker aan kan passen en geen problemen heb om mijn handel op te pakken en te verkassen. Zo was er sprake ruim 6 jaar geleden dat mijn man naar China moest. Ik heb daar echt geen 2 seconden over hoeven nadenken. Ik stond al bijna met mijn koffer bij de deur bij wijze van spreken. Is helaas niet doorgegeven, maar ik ben daar echt heel makkelijk in.

Maar mijn jongste zusje bv. heeft die expat periode niet meegemaakt (mijn ouders zijn kort daarna gescheiden) en vindt het veel moeilijker. Die blijft in dezelfde omgeving hangen terwijl ik en mijn middelste zus uitgewaaierd zijn.

14. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Absoluut niet. Nee, dat zou ik echt vreselijk vinden. Ondanks het feit dat ik vaak klaag over deze omgeving, ben ik gehecht aan m'n stadje en zou ik hier niet weggaan. Ik zou ook nergens anders tussen passen, we zijn een volkje apart.

15. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Zonder problemen ga ik achter mijn man aan. Misschien als de kinderen gaan puberen dat ik het niet meer zo snel zou doen.

16. tuc

tuc Niet meer actief

nee absoluut niet...om geen enkele reden.

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Geen probleem. Bedrijf waar mijn man werkt heeft een vestiging in Sydney, en aangezien we gek zijn op Australië hopen we daar ooit voor een paar jaar heen te kunnen. Amerika is een mogelijkheid maar nu mijn oudste bijna naar school gaat zie ik dat minder zitten, ik wil die hoge druk van de Amerikaanse scholen niet voor mijn kinderen.
    Dichterbij, dus in eigen land verhuizen vind ik ook prima. Ik zou mijn familie missen, die wonen allemaal in de buurt, maar ik pas me gemakkelijk aan.

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb ja geantwoord, vorig jaar zijn we vanuit t westen naar assen verhuisd vanwege mijn man zn werk.

Maar; hij heeft een vaste baan en werkgever had diverse verhuisregelingen. Er zitten wel grenzen aan het verhuizen, maar ik vermaak mij hier prima :)
    Mis wel familie/vrienden...

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Joh hoe kom je daar nou bij, hoge druk op Amerikaanse scholen? Helemaal niet juist! Druk van CITO is juist in Nederland vele malen hoger! Ik vind Amerikaans onderwijs juist heel leuk en erg kindgericht (niveau ligt wel beetje lager dan in Nederland)!
    Overigens, Australische scholen zijn ook heel leuk.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Trouwens, ik verhuis voor werk van mijn man, maar omgekeerd, als ik ergens leuk werk vind verhuist hij ook met mij hoor!

Deel Deze Pagina