Zou jij willen dat een ander iets heftigs verteld over jouw dochter tegen jou?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Elizah, 9 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elizah

    Elizah Niet meer actief

    Helemaal mee eens. Zo hebben we t hier thuis ook gebracht. Dat t absoluut niet normaal is.
    Ik heb je lange post gelezen en t met mijn dochter er over gehad hoe t bij hun op school gaat.
    Er circuleert daar idd ook beeldmateriaal. Vaak tussen jongens onderling. Niet in appgroepen en ook niet ongevraagd. Maar al triest genoeg.
     
  2. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.614
    113
    Vrouw
    Thuis
    Net het artikel gelezen, het ging over een jongen die naar aanleiding van een gepubliceerde naaktfoto op 15 jarige leeftijd overleden is door zelfmoord.

    Maar de moeder merkt heel terecht op dat je maar één minkukel nodig hebt om de foto te publiceren, maar dat het vervolgens de meute/de groep is die de foto onderling gaat verspreiden en dat is ook een groot onderdeel van het probleem.

    In België hebben ze nu foto's van bekende Vlamingen die zijn uitgelekt en volwassenen die die foto's onderling verspreiden. (Edit: er is hier een hetze geweest met een fimpje van Patricia Paay, privé gemaakt en vervolgens bleek iedereen het gezien te hebben)

    Als zij het al niet eens snappen, hoe snapt een 15 jarige jongen dan dat hij fout bezig is?

    @GossipGirlxoxo is de enige in dit topic die benoemd dat zij daar haar verantwoordelijkheid naar haar zoon toe in neemt (Echt top!), maar de meeste ouders zullen echt af moeten van 'mijn kind doet dit niet' en hun pubers/kinderen gaan leren dat je gewoon echt fout bezig bent als je zulke foto's verspreid.
     
  3. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.780
    15.334
    113
    Vrouw
    Volledig eens.
     
  4. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Als ik al een mening heb over hoe mensen hun leven invullen, dan zal ik dat niet gauw koppelen aan geloof, dat vind ik over een kam scheren. Zouden vooroordelen juist niet hierom blijven bestaan?
     
    Miracle1 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  5. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook zeker niet normaal, maar wat is normaal. Mijn dochter krijgt op vo elke week een uur voorlichting/onderwijs over de hele toestand rondom misbruik internet enz. Ik ben daar heel blij mee. Maar ik hou ze alsnog in de gaten, twee kanten op, niet alleen als potentieel slachtoffer onze dochter s kunnen net zo goed daders/ meelopers zijn.
     
    Neuzeke en femkes vinden dit leuk.
  6. Elizah

    Elizah Niet meer actief

    Ik wil hier liever verder niet op in gaan. Sorry.
    Ik had beter niet kunnen reageren toen er opmerkingen gemaakt werden over t geloof.
    Dus bij deze wil ik t hier dus bij laten.
     
  7. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
     
  8. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.494
    1.466
    113
    Het was niet kwetsend.
    Maar ik zie zoveel verschillen in het geloof.
    Van heel streng je word verstoten.
    Of gewoon accepteren dat we nu anders leven als 50 jaar terug.
     
  9. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.331
    113
    Vrouw
    Hopelijk reageren de ouders van vriendinnetje positief en durft het vriendinnetje eerlijk erover te zijn. Zodat ze geholpen kan worden voordat het idd nog verder gaat.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  10. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.481
    113
    Vrouw
    Ik snap wel dat TS twijfelde

    Feit is immers dat die vriendin haar ouders verteld heeft dat het bij Ts haar dochter aan het rollen is gekomen.

    Die vriendin bleef zelf buiten schot
    Nu blijkt dat het bij die vriendin uit de hand is gelopen

    Als antwoord op je vraag..
    Ja ik had het als ouder van die vriendin wel graag geweten..
    Ernstigs of minder ernstig mocht mijn dochter ergens bij betrokken zijn dan zou ik daar graag van op de hoogte gesteld willen worden ondanks welke belofte dan ook!

    Ik hoop dat het gesprek goed zal verlopen..
    En hopelijk loopt het niet nog verder uit de hand.
    S6 TS
     
    Elizah vindt dit leuk.
  11. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.578
    7.196
    113
    @Elizah ik was benieuwd of je de ouders al gesproken hebt?
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Vorig jaar heeft een teamgenoot van mijn zoon stiekem naaktfoto's van hem onder de douche gemaakt. Mijn zoon kwam erachter en heeft hem de foto's laten verwijderen, maar ik heb wel contact opgenomen met de ouders van die jongen. Zij vonden het vooral heel grappig. Echt heel triest. Toen doorgespeeld naar de club en zij hebben het wel goed opgepakt gelukkig.
     
    Vitamientjuh en bosi333 vinden dit leuk.
  13. Elizah

    Elizah Niet meer actief

    De vriendin geven we nog 1x de kans om zelf met dr ouders te praten.
    Dat is ook besproken. Gebeurt dat niet dan gaan we zelf t gesprek aan.
    We hebben voor deze manier gekozen omdat onze dochter t graag zo wil.
     
  14. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.578
    7.196
    113
    Kwam even kijken hier of en nog nieuws was. Ben benieuwd of die vriendin zelf al met haar ouders had gepraat.
     
    Dubbelgeluk en wishfulthinking vinden dit leuk.
  15. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Ik ook!
     
  16. Elizah

    Elizah Niet meer actief

    Er zijn gesprekken geweest. Die zijn goed verlopen gelukkig. Pak van mn hart.
    We proberen t nu achter ons te laten, want t heeft veel energie gekost.
    School is ook in gesprek met meerdere leerlingen en ouders. Hopelijk komt iedereen tot inzicht dat dit echt moet stoppen.
     
    Vitamientjuh, Berte, toch3 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.315
    113
    Nou, dat kan ik me voorstellen! Fijn dat de gesprekken goed verlopen zijn.

    Je dochter en vriendin gaat ook nog goed samen?
     
  18. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.578
    7.196
    113
    Goed om te horen dat er gesprekken zijn geweest en dat ze goed zijn verlopen. Hopelijk lukt het om het achter jullie te laten.
     
    Elizah vindt dit leuk.
  19. Elizah

    Elizah Niet meer actief

    Dat staat momenteel op een laag pitje. Gelukkig heeft ze nog andere vriendinnen waarbij dit gedoe niet speelt.
     

Deel Deze Pagina