Op zich sta ik er voor 1 keer niet negatief tegen over, mits ze geen belangrijke dingen op school hebben de volgende dag als een tentamen ofzo. Liever eerlijk dan stiekem
open en eerlijk, behalve tegen school, dan mag je wel liegen? Als ik al zou besluiten dat mijn kinderen dit mogen dan zou ik dat ook gewoon eerlijk zeggen tegen school.
Dit dus ... mijn kind zou prima naar de film mogen, maar niet spijbelen. Zeker als ze 14/15 zijn, dan moeten ze leren dat keuzes consequenties met zich meebrengt.
Mijn zusje van 14 is toevallig gister naar een concert geweest tot 1 uur ofzo. Het is een uitzondering omdat ze het zo graag wilde en het alleen doordeweeks was, maar ze moest vandaag wel gewoon naar school. Ik denk dat ik het zo ook zou doen met mij kinderen. Ze was trouwens wel met mijn vader, vind dat een kind van 14 niet zonder volwassenen zo laat op stap hoort te zijn.
Maar 's avonds naar een bios, daar hoeven ze de volgende dag toch niet voor thuis te blijven? Dan maar een wat korter nachtje. Maar in een hele uitzonderlijke situatie met goede school resultaten zou ik niet zoveel moeite hebben met een dagje spijbelen.
Tja... hangt van de situatie af denk ik. Voor een film zou ik zeggen: 's nachts een grote meid, 's ochtends een grote meid. Maar ik kan me ook voorstellen dat als het heel goed gaat op school en er verder geen problemen zijn dat je het een keer door de vingers ziet. Ik mocht het vroeger ook wel, de keren zijn denk ik op 1 hand te tellen, maar het ging dan ook best goed op school en ik was bij tijd en wijle ook best een leuk kind
Naar de bios tot 's nachts? Prima. Maar de volgende ochtend op tijd je bed uit en op je fiets naar school. Spijbelen ga ik echt niet goedkeuren. Als ik weinig heb geslapen 's nachts bel ik mijn werk ook niet af.
Ja onze dochter mag dat. Natuurlijk niet met regelmaat! maar bij echte uitzonderingen , dingen die ze écht graag wil Ik zou daar dan wel wat tegenover zetten, geen idee wat, maar ze moet wel snappen dat het niet zomaar altijd zo kan
Wij mochten ook altijd 1 baaldag per jaar inlassen . 1 dag in het jaar als je echt echt geen zin had, mochten we (mits geen belangrijke dingen natuurlijk) 1 dag thuis blijven, dat vond ik altijd erg fijn en ben ik ook zeker van plan bij onze kinderen ook te doen. Ook die ene dag inplannen geeft ook verantwoordelijkheid , je realiseren als ik hem nu gebruik heb ik de rest van het jaar geen baaldag meer dus je hebt een keuze die consequenties heeft en dus minder dat ze dan maar "ziek" zijn omdat ze geen zin hebben maar gewoon zeggen ik heb vandaag geen zin.
Ik zou er geen toestemming voor geven. Maar als hij het stiekem toch zou doen dan mag hij zelf voor de consequenties van school opdraaien. Heel leerzaam om erachter te komen dat je keuzes gevolgen hebben. Ik heb ooit weleens met de hele klas gespijbeld omdat de Europacupfinale overdag was. We konden de hele week nablijven, maar ik had het er wel voor over. Ik heb er meer moeite mee dat het tot twee uur 's nachts is.
eens als uitzondering bij de leeftijd die je voor deze films moet hebben zou het best wel eens mogen hoor... ik ging zelf al uit met mijn 14e tot 2 uur ofzo dat was wel in het weekend en ging met heel veel vrienden maar als uitzondering en helemaal lyrisch van die film (serie) zouden ze best mogen. Als ze zouden liegen erover (op een of andere manier) dan zou ik dat harder afstraffen dan eerlijke vragen erover. Maareh als je om 2 uur naar huis gaat kan je prima ook 8 uur naar school als je het mij vraagt hoor, misschien niet zo fris als normaal haha maar savonds een meid sochtends een echte meid (of man ) dat kan toch ook?
Wees eens eerlijk.! Als we zelf ergens naar toe willen en je moet de volgende dag werken. Maar je weet dat het laat gaat worden. Hoeveel vragen niet van te voren een dagje vrij van het werk. Op school kan dat niet er zijn geen ( snipperdagen) dat zou wel eens de oplossing kunnen zijn 2 of 3 dagen per jaar die je mag in vullen naar keuze. Zo dat je je toch aan de leerplicht houd maar je toch eens iets leuks kan doen onder of na schooltijd.
Wat bedoel je dan met eerlijk zijn? Omdat ze geen snipperdagen hebben mag je tegen school liegen en zeggen dat ze ziek/tandarts etccc....zijn
Nee je mag niet liegen maar wat ik er mee bedoel te zeggen dat het dan wat makkelijker word om je kind is leuk,s te laten doen sporadisch. En dan eigenlijk met een soort van toestemming van de school/leerplicht je aan de regels houd.
Dat zou hier ook zo gaan en daarnaast,zoiets is dan al lang bekend op school dus denk niet dat school een ouder gelooft.