Ligt eraan hoe het op school gaat! Halen ze goeie cijfers zou ik voor een keer niet moeilijk doen,maar halen ze slechte cijfers zullen ze niet mogen.
van mij zou ze wel mogen gaan hoor heb liever dat ze eerlijk kan zijn ook al zou het wel tegen mijn zin zijn. Ik denk dat ze daardoor juist beter gaat presteren en zo hou ik ook een beetje controle over haar terwijl zij denkt een loopje met mij te nemen. Alles moet hier bespreekbaar worden vind ik zo ben ik ook opgevoedt en zo wil ik het ook graag doen. En ondanks mijn vrije opvoeding niet ontspoort was geen uitgaander blowde niet spijbelde niet niks. Ook niet vroeg zwanger geraakt of andere vooroordelen die mensen altijd hebben over een alleenstaande moeder die kids opvoedt en daar vrij in is. Heb me spw diploma gehaald werk al 13 jaar voor dezelfde baas ben al 11 jaar met dezelfde vriend ben nu 34 jaar bijna en net een kleine van 2,5. Ik denk juist door samen dingen bespreekbaar te maken je veeel meer controle hou over wat je kind doet en door soms toe tegeven zullen ze je sneller in vertrouwen nemen.
Oh nou dank je wel hoor . Beetje overdreven vind je niet... Ik spijbelde echt wel eens hoor zonder dat mijn ouders dat wisten, maar ik was verre van een rotkind dat maling aan haar ouders had.
Ik kon niet eens spijbelen op school.. Hier kregen we elk les uur een presentie lijst die je moest tekenen deed je dit niet werd er direct naar huis gebeld. Ik heb 1x gespijbeld en de lijst niet getekend nou ik heb gelijk 3 weken huis arrest gehad. Ik ben verder wel vrij opgevoed mocht een hoop maar spijbelen absoluut niet! Mijn moeder tekende ook geen briefjes voor me. En dat ga ik met mijn kind(eren) ook doen. En ik wil het ook direct weten als mijn kind niet op school is verschenen of eerder weggaat. ( en niet alleen voor het spijbelen ) Wie weet is er wel wat gebeurd onderweg oid.
Zo'n marathon is maar eens per jaar, dit jaar is hij er zelfs voor het laatst dus die ene keer denk ik dat je niet moeilijjk moet doen maar goed dat is mijn mening
Mijn dochter kan ook niet spijbelen, wijzigingen staan op internet en er bestaan geen tussenuren. Ze mogen onder schooltijd niet van het plein af. Zijn ze er niet dan wordt je gebeld.
Ja zo ging dat bij ons ook alleen de wijzigingen werden naar de ouders gebeld ipv internet ( zover waren ze toen nog niet) Wij hadden wel tussenuren maar konden niet van het schoolplein af hek ging op slot. En er werd echt gebeld als je de presentielijst niet tekende.
Ligt eraan, als mn kind heel erg fan zou zijn en de volgende dag geen proefwerk ofzo zou hebben, dan zou ze wel mogen.
Ik heb niet alles gelezen maar ik zou mijn kind nooit ziek melden als hij/zij niet ziek is. Als ze het belangrijk vinden moet de waarheid wel gezegd worden. Ik zou het, als grote uitzondering, waarschijnlijk wel goedvinden maar ze dan gewoon afmelden als ongeoorloofd afwezig. Waarom zouden ouders wel mogen liegen en zij niet? Ik vind het een verkeerd voorbeeld naar je kinderen toe.
Dus dan doen we gewoon hetzelfde toch? Afdwingen....ik bedoel ze moeten gewoon naar papa en mama luisteren..dat bedoel ik.
Overdrijven is ook een kunst.....nee ik ken jou niet...waar. Kan alleen reageren op wat jij hier schrijft...en dat vond ik nogal ....onrespectvol naar je ouders toe. Mag toch? Hoe jouw'n leven is geweest weet ik idd,....maar dat interesseert me ook niet zo. Heeft er verder ook niks mee te maken ik geef alleen mijn mening op het topic....en idd even op jouw'n stukje dat klopt. Verder niks over je leven enz...alleen dat ik niet zou willen dat mijn kinderen met 17 vinden dat ze niet meer naar pappie en mammie hoeven te luisteren. Want zoalng je thuis woont doe je dat em respecteer je je ouders en hun regels. Ik zeg nergens dat ik denk dat ik een perfecte moeder ben en perfecte kinderen opvoed.... Maar ik heb wel mijn waarden en normen....die ik hun zeker leer. Zoals spijbelen om naar de bios te gaan..echt niet. Gewoon een dagje lekker thuis bliven van school...nee echt niet. Soms heb ik ook eens geen zin...maar ja je moet toch he...hoort er nu eenmaal bij. Stel je voor we zouden ons eens even ziek melden als we geen zin hebben...
Ben het idd wel met je eens dat je je moet inleven en ze moet begrijpen en tegelijk streng kunt zijn...
Ach en met onze schattige baby's, puberende peuters en soms baldadige schoolkinderen kunnen wij -een uitzondering daargelaten- enkel gissen hoe wij in zo'n situatie zullen handelen. We weten nog niet wat voor pubers onze kinderen worden en wat voor ouders wij dan zijn, we kunnen nu enkel reageren vanuit onze idealen, en laten we eerlijk zijn, bij weinig ouders worden die uiteindelijk helemaal waargemaakt.
mijn kleine heeft nu al de karakter van me zus en als dat later ook zo word dan weet ik heeeeel erg zeker dat met dingen afdwingen het zeker NIET goed gaat komen En zeker vind ik ook dat ze de consuquenties moet ondervinden spijbel je doe je je best niet op school mag je mooi een jaar overdoen. Pubers moeten leren van hun eigen fouten en niet aan het handje door het leven gaan. En elke puber luisterd wel een keer niet naar hun ouders.
Ik heb ook een kleine met een pittig karakter, maar mama's wil is wet. Ze bokt vaak genoeg maar dat is dan jammer. Straks als ze in de puberteit komen zal ik ook mijn regels blijven houden. En spijbelen is not done. zeg ik nu mijn meiden zijn 9 en 4 Ach we zien wel hoe het gaat, komt tijd komt raad...zei oma Ninien
Ja van mij zou het voor een keertje mogen. Ik wil niet zo'n moeder zijn die altijd maar nee zegt of bang en overbezorgd is, had namelijk ook zo'n moeder en heb veel stiekem gedaan Ik wil een vrije relatie met mijn kind tot op zekere hoogte natuurlijk. Maar alles is te bespreken en hij mag zn eigen mening uitspreken en liever dit dan dat hij stiekem gaat doen. Gelukkig denkt mijn man hier hetzelfde over.
Hier is ook alles te bespreken en dat wordt ook gedaan. Maar spijbelen valt hier niet onder. Geen gelieg tegen school, gewoon eerlijk zijn. Mijn dochters zouden ook wel mogen, al vind ik dit een twijfelgeval. Het was een film vanaf 16 jaar? En die draaide in het weekend ook? Nee dat vind ik het onzin. Mocht het een musical oid zijn dan wel. Maar gewoon de volgende dag weer naar school en anders niet.