Zou jou kind mogen spijbelen?

Discussie in 'De lounge' gestart door snoezelke, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

kijk en dit bedoel ik.. die even niet dagen vind ik veel waard. Die keer mee winkelen zomaar , die keer samen samen huis versieren voor kerst .. dat zijn dingen die blijven je bij . Geven je quality tijd met je moeder/ouders en dus een betere band, meer respect eventueel. maar vooral een Gelukkige herinnering. En dat is mij 30 x meer waard als nooit een dag overslaan op school, voor hetzelfde geldt ( en ik hoop dat niemand dit meemaakt) gebeurd er iets waardoor je kind dood gaat met 17 jaar of jij als ze 17 zijn, en dan wat is dan belangrijker en wat herinner je je.. school of dat dagje samen..

De boog hoeft niet altijd gespannen te staan, er zijn meer mensen als ooit tevoren met een burn out. Tieners krijgen een burn out tegenwoordig. Is het nu echt zo belangrijk dat je zo snel mogelijk een studie gedaan hebt en huisje, boompje, beestje hebt of is het net zo prima als je op je 26 nog niet weet wat je wil, wel wat doen intussen of nog een cursus moet volgen voor je uiteindelijke doel.

Mij maakt het geen snars uit zolang we met zijn alle redelijk gelukkig zijn en een goede band hebben en houden.

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    och voor een keertje... ik was er zelf ook gister... enne met de tieners viel het reuze mee hoor... zag wel een paar ouders met hun kroost samen... wat moeilijk doen.. hoe vaak doe je zoiets nou? waarschijnlijk eens in je leven... ja hoor mijn dochters hadden het ook wel gemogen... maar de volgende dag wel gewoon naar school... dan maar ff je tandjes op elkaar zetten die dag.... :p

3. tulip

tulip Niet meer actief

die quality tijd had ik ook met mn ouders hoor, maar niet onder schooltijd...winkelen kan toch ook op zaterdag en tegenwoordig op zondag en de kerstboom versieren voor bedtijd oid.

4. mijnhumpie

mijnhumpie Actief lid

12 jul 2012
    417
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat betreft het 's avonds / 's nachts naar de bios gaan:
    Ik zou er denk ik niet niet zo'n probleem van maken, het is natuurlijk een uitzondering, niet iets wat structureel voorkomt. Ik zou zelf wel meegaan denk ik!

Wat betreft het spijbelen:
    Nee. 's Nachts een bikkel, dan 's ochtends ook een bikkel. Dus gewoon naar school!

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dat zou kunnen, al is het op zaterdag vaak sport hier en sport daar..

Ik heb het hier ook net over iets structureels he maar 1 x per schooljaar ofzo en dan dus alleen zonder broer of zus ;)

maar goed dit is wat ik vind, dat is wij jij vind en gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde, daar zou het een saaie wereld van worden.

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik denk dat ik mijn meisje wel toestemming zou geven voor een keertje spijbelen. Mits ze er al fan van was en het niet wil omdat de rest mag.

7. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik weet niet hoe oud de tieners zijn, maar ik zou het voor een keer wel toestaan denk ik.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou vast weleens voor iets heeel belangrijks, maar een twilight marathon vind ik nogal onzinnig. Oke je kunt fan zijn, maar een marathon is toch gewoon de film of serie in stukken aan elkaar?

9. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Eigenlijk niet nee. Niet zomaar om er met een vriend/vriendin tussenuit te piepen en gaan shoppen of ergens rondhangen oid. Wel als er bijvoorbeeld een goede reden voor is.
    En ik zou niet de beroerdste zijn om een briefje voor gym te schrijven, had daar zelf een hekel aan vroeger. Had graag gewild dat mijn ouders af en toe een briefje hadden geschreven dat ik niet met gym mee kon doen ;)

10. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ja hoor denk dat het wel zou mogen.. Het moet niet iets zijn wat wekelijks voorkomt maar als ik bedenk hoe cool ik het zou vinden om dat te mogen als kind.. En als het idd goed gaat op school kan dat best een keertje :)

11. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Benjamin had van mij daar echt niet voor mogen spijbelen. Ik vind spijbelen verkeerd en als je dat toelaat geeft je je kind het signaal dat spijbelen oké en dat is het niet. Bovendien kan je twiglihght ook thuis kunnen kijken.

12. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    Spijbelen wordt ik totaal niet niet blij mee! Maar toch weet ik dat het zou gebeuren! Zolang het niet vaak gebeurd en totaal niet op belangrijke dagen zoals tentaments etc .
    Maar tot 2 uur snachts?????????? * SHOCKED* nee not done!
    Dat vindt ik echt nonesense zo belangrijk is dat filmpje toch ook weer niet ? ??

13. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Tjah, het kan op die leeftijd voor hun gevoel heel belangrijk zijn. "Anders horen ze er niet meer bij.."

Ja, van mij zou hij wel mogen gaan.

... Maar dan niet zeiken dat je moe bent de volgende dag, en gewoon naar school.

14. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Dit.

Deel Deze Pagina