Vraag ik me ook af. Bij ons op school mocht het ook niet. Weet niet meer of het niet mocht van verzekeraar of brandweer, maar dat waren nota bene pubers, dus die zijn een stuk zelfredzamer in noodgevallen (voortgezet onderwijs).
Hier is dochter van 5 vorig jaar 1 nachtje op kamp geweest met haar klas. Voor mij absoluut niet nodig maar dochter wilde natuurlijk wel persé. Gelukkig is het dit jaar weer afgeschaft .
Aansprakelijkheid ja. Bijzonder dat het op andere scholen wel geregeld kan worden. Daarnaast zou ik het voor mijn kleuter (als hij al kleuter zou zijn) gewoon niet willen. Onnodig. Ik snap dat het voor oudere kinderen wel spannend is. ...
Hier zou ik het ook niet willen ... avondprogramma voor de allerkleinste? Nou mijn zoon stort echt in om 19:00 en die zou gewoon heel graag naar zn bedje willen en lekker slapen. En als het even kan gewoon in zn eigen bed met zn eigen schapenfamilie erom heen
Nope! Nu heb ik het geluk dat mijn dochter niet wil, dat scheelt, die is eerder beledigd als ze wel zou moeten gaan. Ik vind het persoonlijk totaal geen meerwaarde hebben, en zou dan ook zeker de garantie willen hebben dat ze ten alle tijden naar huis mag (aangezien ik merk dat opbellen om op te halen zo lang mogelijk uitgesteld word) Plus, en ja dat komt gewoon door de nieuwsberichten van de afgelopen jaren: De angst dat er iets gebeurt wat niet door de beugel kan, kan met volwassenen, kan met kids onderling. Lets be fair, dat is al een keer fout gegaan met kinderen die gezellig bij een leraar mochten logeren.
Mwah, ja als mijn kind het zelf ook zou willen en de afspraak er is dat er gelijk gebeld wordt als mijn kind toch naar huis wil, dan zou ik het wel goed vinden. Eerlijk...ik zou er niet om staan te springen, maar ik zou mijn kind ook niet thuis houden als het erg graag wil.
Ja, mijn kleuter zou mogen logeren, desnoods bied je aan dat jij of je man mee gaat helpen oppassen. Waarschijnlijk is de school nog blij met de aangeboden hulp ook. Waar ik naar school ging, gingen we de eerste keer op 5jarige leeftijd op bosklassen, dat was toen van maandag tot woensdag dus maar twee nachtjes. Kinderen als enige thuis houden uit een groep heeft ook een grote impact...
Mijn eerste reactie is nee. Ik vind het onzin. Maar ik denk dat mijn dochter het geweldig zou vinden om met haar vriendinnen te slapen. Dus ik bied zelf aan om te blijven slapen of mijn man (hij zit toch bij de oudervereniging).
ik zou me fijn opgeven als hulpmoeder Ik had zelf heel lang last van heimwee en moeders ging mee op gymkamp, schoolkamp en buurtkamp, ideaal hih
Mijn dochter van 4 sowieso niet, zoon van 6 heel misschien als hij het zelf graag zou willen. Maar ik zou niet echt gaan staan juichen bij het idee. Nu weet ik toch al zeker dat mijn kinderen zelf ook niet zouden willen (ze hebben allebei nog nooit ergens gelogeerd), dus hier zou het simpel zijn .
Ik wou het niet zeggen, maar ja daar moest ik ook direct aan denken. Ik zie ook echt geen meerwaarde.
Ik denk dat een hoop scholen daar gewoon niet aan denken? En het dus gewoon niet goed dichtgetimmerd hebben.... Het zou hier niet mogen, maar ze zou het -ook nu met bijna 6 jaar- ook niet willen. Begint net een beetje te willen logeren op vertrouwde plekken, (opa&oma, vriendinnetjes). Maar met een hele klas van die kleintjes logeren op school lijkt mij geen strak plan. Dat wordt erg weinig slaap en dan de volgende dag allemaal stikchagrijnige kids. Nou, mij niet gezien, snap het nut er niet van bij zulke kleintjes...
Voor misbruik zou ik totaal niet bang zijn, lijkt me toch wel dat daar goed mee omgegaan wordt en er voldoende onderling toezicht zou zijn. Dus die angst lijkt me idd wel overtrokken. Maar ik vind het, zoals gezegd, gewoon niet nodig. Komt wel als ze groter zijn en dat slaaptekort de volgende dag beter kunnen handelen...
Ik zou mijn dochter van 5 ook niet laten gaan. Die heeft ook niets aan een avondvullend programma. Om 19.00u moet die naar bed en anders is de dag erna geen land meer mee te bezeilen, dat heb ik er niet voor over. Daarbij is ze dan al dagen ervoor onhandelbaar omdat ze niet met die spanning om kan gaan. Nu zijn er ook weer een paar veranderingen (na herfstvakantie nieuwe juf, op vakantie as week) en dat merk je meteen aan haar gedrag dat ze dat niet goed kan handelen.
mijn zoon zou het niet willen denk ik, die wil nergens logeren en ook niet op school (maar goed, bij hem speelt er iets in het ASS). mijn dochter zou ik, als ze op de kleuterschool zou zitten, erg over twijfelen. Voor haar zou ik het wel leuk vinden, maar vanwege haar hartproblemen ook doodeng. Ik weet het dus niet..
Vanaf een jaar of 5 à 6 zouden ze wel mogen bij mij als ze zelf willen. Ik ging zelf jaarlijks met de jeugdbeweging een week op kamp vanaf mijn 6de. En elk jaar ook een weekend van 1 of 2 nachten. Heb daar alleen maar leuke herinneringen aan. Dat wil ik mijn kinderen dus ook gunnen. In de tweede kleuterklas (jullie groep 1) zou ik er niet om staan springen, maar als hij / zij echt wil en school garandeert mij dat ze mij opbellen als mijn kind toch naar huis wil ...
Tijdens het lezen van deze topic krijg ik het gevoel dat mijn kleuters blijkbaar niet zo standaard zijn. Ze zouden dit echt helemaal geweldig vinden, een avontuur. En een 5jarige kan incidenteel toch een langer feest meemaken, of heb ik hele rare kinderen? In het weekend gaan we wel vaker naar verjaardagen waar een hoop kinderen tot 10 uur samenspelen, en niemand valt om of is de volgende dag chagrijnig.. Ik ging vanaf 6 jaar ook soms op kamp, en mijn zoon mag vanaf volgend jaar (6,5) ook mee op judo kamp als ie wil..