Zou jouw kleuter mogen logeren op school?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door missmamsie, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Op de school van mijn kinderen gingen ze vanaf groep 1 al op kamp.. ik heb die van mij toen thuisgehouden, vond dat echt niet normaal, 2 dagen weg.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik ben daar normaal ook een zeikerd in, maar goed, op het kdv sliepen ze ook, weliswaar overdag, maar dat was wel bij mensen die bekend waren voor mijn kinderen en die ik vertrouwde, de juf vertrouw ik ook. Zou het aan mijn kind overlaten, als hij het zou willen, prima. Bovendien is school 5 minuten van ons huis, dus als het niet werkt, kan ik hem zo ophalen.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier doe ze dat ieder jaar in groep 3. Ze gaan dan in de gymzaal in tenten. Is ieder jaar echt geweldig

4. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Nee, ik zou dat echt niet doen. Zeker als je jezelf er niet goed bij voelt. Ik ben ook veel te bang dat er iets "fouts" zou gebeuren. Als ze ouder en mondiger zijn is het een ander verhaal.

5. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Nee, ook al woon ik om de hoek bij de school en is mijn zoontje 5 -- hij zou van mij echt niet op school mogen blijven slapen. Sowieso gaan ze bij ons pas op kamp als ze in groep 8 zitten, dus ik heb ruim tijd om aan het idee te wennen :)

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn oudste van 6 heeft afgelopen nacht op school geslapen :) . 3 klassen bleven slapen, allemaal in de eigen klas, met in elk geval 3 volwassenen (die ik weet ;) ) .
    Ze vond het geweldig :D . De jongste was hartstikke jaloers haha... Maar het is bij ons alleen de middenbouw die dit doet. Kleuters nog niet ;) (de jongste is aan het oefenen) .
    Ik zou het de jongste ook laten doen denk ik (maar ik heb het nu een beetje meegemaakt) maar zou wel alert zjn en er rekening mee houden dat ik gebeld kan worden dat ze opgehaald wil worden.

Overigens was het hier van 17.00 uur donderdag - tot 8.30 uur vrijdag. En dan de vrijdag vrij en vakantie. Kleuters en bovenbouw gingen vandaag nog wel naar school.

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, denk het wel. Mijn dochter logeert sowieso al sinds ze 4 is bij schoolvriendinnetjes. Zelf zou ze dat dus zeker geweldig vinden. Ligt een beetje aan de organisatie ja of ik er een goed gevoel bij heb. Maar ik denk t wel. Ben iig niet bang dat zij heimwee oid zou krijgen, feesten!! :p

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.320
    17.220
    113
    kdenk dat ik zoon (4,5) zou laten gaan als hij zelf wil

9. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Onze zoon van 5 zit vanaf zijn 4 1/2 op de scouting en daar heeft hij 3x kamp gehad van maximaal 2 nachtjes slapen.
    Dat vind ik goed, dus dan zou school ook wel kunnen, maar wel de duidelijke afspraak dat als hij naar huis wil, er meteen gebeld wordt, want dan stapt mijn man of ik gelijk in de auto, laat mijn kind niet ergens zijn, als hij naar huis wil.

Deel Deze Pagina