zou jullie kind mee mogen op vakantie met je schoonouders?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door WesDaan, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hoi allemaal!

Ik ben even benieuwd. Ons zoontje gaat vandaag op vakantie met opa en oma ( de ouders van mijn man).
    Hij gaat voor 8 dagen naar de camping in Frankrijk.
    Vorige jaar hadden ze het gevraagd en toen wilde ik het niet, nu zie ik dat hij zo gek is van opa en oma, en bijzonder maar wel kan ik erg goed op schieten met mijn schoonouders ( ik had dit niet verwacht naar aanleiding dat wij nog allebei thuiswoonde want toen was het niet altijd gezellig).
    Wij hebben dus ja gezegd hij wordt bijna 3 en heeft er veel zin in.
    Wel denk ik dat hij het misschien niet helemaal beseft.
    Ik heb samen met hem de nachtjes geteld dat hij zonder papa en mama is, en dat hij daar alleen met opa en oma is en daar gaat zwemmen en spelen.
    Wie heeft dit ook wel eens gedaan en hoe beviel het?

Ik zal hem zo wie zo erg missen, maar de laatste tijd zijn er behoorlijke nachtelijke taverelen door een incident op de kinderboederij dus vind het ook wel even lekker.

ben benieuwd naar ervaringen, en of jullie dit evt. oook zouden doen.
    Of ben ik één van de weinige.

2. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Nee mijn kleine van bijna 3 gaat echt niet voor zoveel dgn t buitenland in met schoonouders. Ik vind dit veel te eng en te lang... Met papa en mama ok... nee ik zou t nooit kunnen, wie weet als ie een jaar of 8 is :D

Knap dat jij t kan! Ik moet er niet aan denken hahaha... IK ga wel zelf in juli 8 dgn alleen op vak, maar dan blijven ze bij papa thuis. Dat vind ik al erg genoeg :)

Wel leuk voor je kleine mannetje !

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Nee, hoe goed ik ook met mijn schoonouders kan opschieten ik zou dit niet toestaan.
    Op vakantie gaan doen we met ons gezin en anders niet

4. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Nee zou ik zeker niet doen op deze leeftijd. Nog niet met mijn eigen ouders!!!
    Allereerst kan ik mijn meisje niet zo lang missen en daarbij vind ik het op vakantie gaan iets van ons gezin. Als ze straks ouder is en zelf aangeeft dat ze meewilt vind ik dat wat anders maar nu nog niet.

5. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Zou het ook niet kunnen.
    Maar mijn driejarige heeft veel heimwee, zelfs als hij met ons op vakantie is, wil hij naar huis.
    Maar als jij er vertrouwen in hebt, is het goed, jij kent hem het beste. En het is natuurlijk voor je schoonouders geweldig.

6. Skye

Skye Niet meer actief

Nee, ik zou het ook niet doen. Buiten het feit dat mijn dochter sowieso niet meerijdt met mijn schoonvader (vertrouw zijn rijgedrag niet), gaat mijn dochter echt niet mee met iemand anders naar Frankrijk. Mijn dochter zou best met mijn moeder een paar daagjes ergens in Nederland op vakantie mogen. Maar no way dat ze zo ver gaat en zo lang. Kan haar echt niet zo lang missen.

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Het op vakantie gaan met je schoonouders zie ik geen enkel probleem in. Leuk toch voor je zoontje en zo lang jullie daar zelf geen moeite mee hebben is er niks aan de hand. Wel vraag ik me af hoe ze het gaan doen als hij heimwee krijgt. Je bent niet zomaar even thuis vanuit frankrijk, dus ik vind de afstand wel een probleem. Mijn dochtertje is vorig jaar met mijn ouders meegeweest op vakantie (3 nachtjes in nederland) maar kreeg de 2e nacht heimwee en toen hebben mijn ouders haar meteen weer thuis gebracht. (midden in de nacht, want ze bleef huilen) Ik vind het wel belangrijk om daar over na te denken hoe jullie dit gaan oplossen als het gebeurt.
    Maar op zich vind ik op vakantie gaan met je schoonouders/ouders alleen maar een leuk uitje voor je zoontje en ik zou hem lekker laten gaan. (alleen vind ik de afstand dus wel een probleem)

8. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Whaa Nee mij niet gezien.... Ze is ook nog nooit uit logeren geweest, Ik vind dat nog helemaal niet nodig.
    Straks als ze wat ouder is kan het een leuk uitje zijn... Maar nu zie ik het nut er niet van in.

En dus zo jong zover weg op vakantie zie ik mezelf dus ook niet toelaten.....

9. Flowergirl23

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Ik zou dus ook nooit zonder mn kind(eren) op vakantie gaan.. Ik vind het dan net alsof ik weg moet van mn kinderen om tot rust te komen..

Nee hoor, met zijn allen of we gaan niet.

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier ben ik het mee eens.
    Mijn ouders zouden ook graag een keer onze dochter mee willen nemen als ze met de camper weggaan. Prima, maar wel als onze dochter zelf kan aangeven dat ze dat wil (vanaf een jaar of 4 ofzo) en in een beetje in de buurt.
    Overigens zou ik verder geen onderscheid maken tussen ouders en schoonouders. Ik vertrouw ze beiden net zo goed met onze dochter.

Ik wens je zoontje veel plezier, en jullie veel succes..;)

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Als jij je schoonouders vertrouwt waarom niet?
    Je zoontje heeft een supertijd en jullie kunnen even lekker tot rust komen dus ik zie geen enkel probleem hierin hoor.

En TS zegt toch nergens dat ze zelf niet meer op vakantie gaan?

12. Flowergirl23

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Volgens mij suggereert niemand dat toch ook?

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dat zei ik omdat ik dit lees bij iedereen;)

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee dat zou ik nooit doen, ook niet met mijn eigen ouders. Een dagje weg ofzo prima, maar echt geen week en dan ook nog bepaald niet naast de deur. Maar ik weet ook zeker dat mijn dochter het zelf niet zou willen.

15. Flowergirl23

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ga nu zelf voor het eerst met de kindjes naar het buitenland en vind het dood en dood eng. ik zou ze nu dus nog niet meegeven aan ouders of schoonouders. 1 nachtje slapen is de max :)..

17. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nee, persoonlijk zou ik dat niet willen. Ze logeert weleens 2 nachtjes bij opa&oma of gaat in de omgeving met ze mee met de camper voor een nacht of 2, maar dat is het ook wel. Naar het buitenland met alleen opa&oma zou voor mij niet fijn voelen.

18. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb geen schoonouders, alleen mijn eigen ouders. Hij zou met mijn ouders op vakantie mogen. Mijn moeder verliest hem nog geen seconde uit het oog, zou wel goedkomen... En leuk voor zowel grootouders als kleinkind! :D

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Aan de ene kant zou het van mij best mogen, aan de andere kant is het wel heel ver weg, zeker ivm heimwee etc. Weet dus niet goed of we het ook echt zouden doen als ze het zouden willen, ligt denk ik aan hoe het kind/de kinderen het zelf vinden, waar ze heen gaan, hoe snel wij daar kunnen zijn of andersom hun weer hier, etc.

20. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Als jij denkt dat je zoontje zonder erge heimwee 8 daagjes op vakantie kan, dan lijkt me dat hartstikke leuk voor hem. Wat een avontuur, maar wel met hele bekende mensen.

Ik zou ons mannetje zelf geen 8 dagen kunnen missen, maar een lang weekendje naar de camping zou ik geen probleem vinden :)

Deel Deze Pagina