zou jullie kind mee mogen op vakantie met je schoonouders?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door WesDaan, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

8 dagen ... nee dat is me echt te lang. Gelukkig kunnen mijn schoonouders dat ook niet vragen.. dat is hen echt teveel maar een paar dagen zou ik prima vinden. Bijvoorbeeld met hen mee gaan en dat wij later erbij komen en hem dan na een paar dagen weer mee naar huis nemen.

2. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ikzelf vind 3 jaar nog veeeeeeel te jong, maar als jij er zelf een goed gevoel bij hebt en je denkt dat je zoontje geen heimwee krijgt, waarom niet.

3. Fatima

Fatima Lid

24 feb 2009
    20
    0
    0
    Ik zou er geen enkel probleem mee hebben. Mijn kleintje van bijna 3 logeert nu ook al bij mijn ouders of schoonouders. N weekje is zo voorbij en je moet zeker niet van t ergste uit gaan, dat er misschien van alles mis zou gaan daar. Laat ze genieten en geniet r zelf ook van! ;)

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nee, ik vind het te lang en te ver weg. Bij mij speelt ook mee dat mijn oudste heel druk en snel is, en mijn so zijn al heel oud en fysiek erg beperkt, die combi vind ik te gevaarlijk. Ze willen wel maar het gebeurr niet.

Mijn eigen ouders nemen Ties binnenkort 3 nachten mee naar een camping. Maar het is in de buurt, mijn ouders zijn piepjong en Ties heeft er heel veel zin in.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.164
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nee hoor, maar dat heeft niks te maken met mijn schoonouders. Ook mijn eigen ouders zou ik mijn kind niet zo lang meegeven. Ik zou hem zelf veel te erg missen, om te beginnen! En ik vind het als ze zo klein zijn ook echt niet nodig.

Een nachtje logeren bij opa en oma vind ik voor onze zoon lang genoeg. Daar genieten zowel de grootouders als mijn zoontje ook van. En we gaan ook wel samen met de grootouders op vakantie. Dan kunnen ze ook daarvan genieten. Onze zoon vind dat ook gezellig, opa en oma erbij.

Maar; dat geld voor ons en onze zoon. Als het voor jullie wel goed voelt, dan is dat toch prima.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee, wij zouden dat niet willen.
    Ten eerste omdat 8 dagen erg lang. Ten tweede omdat Frankrijk erg ver weg is.
    En ten derde omdat ik ook geen 8 dagen zonder mijn mannetjes kan!

Een paar nachtjes logeren, in Nederland, binnen prima reis afstand, geen probleem mee. Mits zoon echt duidelijk wil.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook daarbij er zou maar wat gebeuren!! zo ver weg pfff nee dankje

hier is het dus ook echt zo of we gaan met zijn alle (en dan nog niet met schoon ouders of ouders want daar heb ik niets mee)

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hij zou wel met ze op een minivakantie mogen ergens op een camping ofzo maar dna voor max 5 dagen. niet naar het buitenland. niet dat ik mijn schoonouders niet vetrouw hoor maar ik zou hem te erg missen

9. tulip

tulip Niet meer actief

nee, mijn schoonouders zijn lieve mensen en een geweldige opa en oma, maar in ons gezin geldt voor vakantie: als we gaan, gaan we met zn alle:p Ik ga niet zonder mijn man, hij niet zonder mij en wij niet zonder onze dochter ook geen weekendje.

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hmm, lastig.. Ik denk dat ik deze leeftijd nog te jong vind.. Ze kunnen de consequenties nog niet goed overzien. Ze snappen natuurlijk niks van 8 nachtjes weg en bij heimwee kunnen ze niet zomaar terug. Toch denk ik dat mijn dochter het geweldig zou vinden en mijn (schoon)ouders ook. Maar toch.. nee, ik zou het zelf niet aandurven denk ik:D
    Mijn ouders gaan overigens ook met mijn dochter op vakantie, met hun campertje. Dochter heeft het er al een jaar over haha. Maar dan ergens in de buurt, krijgt dochter heimwee of ik een van beide partijen er flauw van, kan ze zo weer naar huis.

Ik hoop dat je zoontje een geweldige vakantie gaat krijgen en je schoonouders uiteraard ook:)

11. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Mijn kinderen zi jn vorige jaar samen met mijn ouders naar een boerderijcoamping in Nederland geweest voor 4dagen. Dit jaar gaan ze 6of7 dagen met hen mee, maar ook weer naar een boerderijcamping hierin in Nederland. Dat vind ik voor hen en voor mijn ouders heerlijk en daarnaast is het voor ons handig omdat het ook een deel van ons opvang zoek probleem in de zomervakantie oplost. Ik zou Belgie ook nog wel oke vinden, maar verder weg persoonlijk minder prettig omdat als er dan iets is je niet snel er kunt zijn. Belgie is bij ons ook echt om de hoek. Waarschijnlijk gaan mijn man en ik dat weekend dat ze op de camping zitten ook even samen op pad en lekker genieten van elkaar. Daar kan ik ook al erg naar uitzien.
    Ik moet zeggen dat ik ook niet ben van alleen maar met het hele gezin oap vakantie gaan. Mijn man is twee jaar gelen een midweek naar engeland geweest op fotoreis en ook ik ga wel eens een nachtje met vriendinnen weg.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dat dus dan wel idd een goed punt.....wat als ze erge heimwee krijgen;)

14. Voor de kinderen zal het geweldig zijn maar nee ze mogen niet alleen op vakantie met mijn ouders/schoonouders. Ik zal ook tot ze oud genoeg zijn en niet meer meewillen niet zonder ze op vakantie gaan.
    Ik vind het al vreselijk als ze 1 nacht gaan logeren.

Wij gaan wel regelmatig met mijn ouders pp vakantie en gaan dan een avondjes iets voor ons zelf doen.

15. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    M´n schoonouders zitten ook vaak in Frankrijk en hebben het ook eens gevraagd, maar we vinden het te ver weg.
    Wel logeert de middelste geregeld bij ze in nederland, voor een nachtje of 3,4.
    Maar ik zou toch even van je nachtrust genieten, ze zullen vast goed op hem passen.

16. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik zou het niet doen, vind het veel te lang. Misschien als ze een jaar of 8 is ofzo, maar nu echt nog niet. Niet dat ik mijn schoonvader niet vertrouw, maar ik kan niet zo lang zonder mijn dochter.

17. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    op vakantie met schoonouders als alles goed is tussen jullie? geen probleem... maar nee ik zou het niet doen gewoon omdat ik mijn zoon niet zo lang missen kan ;) en idd wat als hij heimwee krijgt? frankrijk is wel ver hoor...

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou het niet doen, ook niet met mijn ouders.

19. Bri

Bri Niet meer actief

Onze kinderen gaan best vaak logeren bij opa en oma. Langste tot nu toe is 5 dagen denk ik. Vond ik lang zat, maar als je je er van tevoren op in stelt is er geen principieel verschil tussen 5 of 8 dagen.
    En dat het dan in het buitenland is, maakt mij niet zo veel uit. Als ze een paar dagen een van onze kinderen mee zouden willen nemen, heb ik daar geen echte moeite mee (beetje kriebels van omdat ik weet dat ik ze enorm zou missen, maar niets om het tegen te willen houden).
    Het enige is dat onze oudste een zeer heftige voedselallergie heeft, en ik ze wel 10 keer zou benadrukken dat ze daar enorm op moeten letten. En ze zowel een antihistamine als de epi-pen meegeven.

Heimwee hebben ze allebei nog nooit gehad. Niet als ze uit logeren gaan, niet als we op vakantie zijn. We zijn trouwens ook al meerdere keren met z'n zessen op vakantie geweest (wij vieren en m'n schoonouders). Bevalt altijd érg goed. Dus ook het fenomeen 'met opa en oma op vakantie' is bij onze kinderen wel bekend, alleen zijn tot nu toe papa en mama (en één keer alleen mama) er ook bij.

20. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Dit dus, helemaal letterlijk!

Deel Deze Pagina