Manlief wil heel graag naar New York.. Vijf dagen is dan wel een beetje het minimum.. ik zie het niet zitten omdat ik het toch een beetje lang vind zonder kinderen... Maar.. morgen gaan we naar Parijs.. twee nachten! Heerlijk.. Opa en oma komen op de kindjes passen (in ons huis). Prima geregeld.
Onze dochter gaat aankomend zomer ook 4 dagen met opa en oma (mijn schoonouders) mee op vakantie. Maar we hebben wel gezegd dat we haar komen ophalen als het niet gaat (ze blijven binnen NL). Verder logeert ze ook wel bij mijn schoonouders of mijn moeder.
Nee, ik zou mijn kids niet voor een 8 dgn vakantie naar het buitenland mee geven met opa en oma! veels te lang en te ver weg! Over een paar jaar mag ze best eens een weekendje logeren op de camping hier een uurtje vandaan ofzo. Maar nu nog zeker niet! wij zijn in sept 5 jr getrouwd en willen dan graag een weekendje naar london toe. mijn ouders komen dan 2 nachten oppassen in ons eigen huis, dit zien ze wel zitten maar langer willen ze zelf ook niet. Ik zou zelf ook niet langer weg willen!!
Ik vind dat juist zo verfrissend eerlijk! Niet verschuilen achter 'dat is niet goed voor mijn kind' of 'straks mist hij mij te erg', maar gewoon eerlijk toegeven dat je zelf niet zo lang buiten je kind kunt. Is toch ook niks mis mee? Ik vind dat een prima reden om je kind geen week uit logeren te brengen
Geen haar op m'n hoofd die eraan zou denken Stel er gebeurd iets met je ukkie, hij zit wel helemaal in Frankrijk en jij in Nederland en je kunt er niet zomaar naartoe Ik wil hem liever 's avonds in zijn eigen bedje hebben liggen dan 8 dagen zonder mij in het buitenland, ook al heb ik een zeer hechte band met mijn ouders, maar ik zou dit echt niet kunnen en zou geen oog dicht doen en telkens afvragen hoe het met hem is en bang zijn dat er wat gebeurd en ik zover weg zit
Wat een reacties.... Voel,me wel erg makkelijk.tuurlijk mis ik ons,mannetje, maar hij vind het.tot nu toe leuk. Schoonouders bellen iedere dag dus wordt goed op de hoogte gehouden hoor. Verder gaan wij over 7 weken zelf 3 weken naar die camping. Ieder jaar komen wij daar. En ja als hij echt heimwee krijgt dan komen ze naar huis dit hebben ze gezegd, en dat vertrouw ik ook. Gelukkig zijn ze heel eerlijk en ik denk zelf niet dat hij heimwee krijgt, we hebben hem voorbereid met boekjes en foto.s zo ver t kan.
Poeh moeilijke vraag. 8 dagen is wel erg lang. Een lang weekend zou ik geen probleem vinden (en wel lekker hoor haha). En dan het liefst met mijn ouders en niet mijn schoonouders (voelt toch wat vertrouwder voor mij).
Nee, dat zou ik zelf niet doen. Misschien wel als ik zelf op vakantie ga en zij bij mijn s-moeder zou blijven (maar dan nog liever bij mijn eigen ouders). Dat geeft me een (iets) geruster gevoel. Het reizen, een onbekende omgeving, als er iets gebeurt je toch in het buitenland zit. Ik heb het nog nooit gedaan, ze is nooit langer dan 1 nacht niet bij me geweest. Dat vind ik wel lekker, zo af en toe
Dochter vind het leuk om bij oma/opa te zijn, maar is ook altijd erg blij als ik er weer ben. 8 dagen lijkt me ook (misschien wel juist) voor haar best lang. Moeilijk te zeggen als je t nog nooit hebt uitgeprobeerd. Maar ik denk dat ze me wel zou missen (ze vraagt ook duidelijk naar me als ik er een nachtje niet ben). Sommige dingen is ze best wel een beetje 'afhankelijk' (of aanhankelijk) van mij. Niet dat dat dan niet goed zou komen, maar tja, zal wel wat tranen kosten dan.
Nee, ik vind het voor een bijna drie jarige veel te lang zonder zijn ouders en ook in een totaal vreemde omgeving. Als je zoontje heimwee krijgt ben je ook niet 123 bij hem en ook niet mocht er wat gebeuren. Ik zou eerder kiezen voor een weekendje in Nederland. Daarbij zou ik mijn zoon op die leeftijd echt niet een week kunnen missen.
Zou het niet kunnen hoor, veel té lang en té ver, ben laatst een weekendje ( voor onze 3e geboren was) een weekend weg geweest maar we zouden 2 nachten gaan t is er maar 1 geworden had zo'n heimwee naar de kinderen.
Ik heb er geen problemen mee. Vind het ook niet te lang. Als mijn zoontje het maar naar zijn zin heeft.
Ik zou er geen problemen mee hebben. Heerlijk juist voor mijn zoontje en ook voor papa en mama Tuurlijk zal ik hem echt wel missen maar als hij het maar naar zijn zin heeft. Maar nu weet ik ook dat hij in goede handen zou zijn bij mijn schoonouders. Oma is zijn beste vriendin En met mijn ouders zou hij ook zo mee mogen gaan. Totaal geen problemen mee!
Onze kinderen gaan ook elk jaar camperen met oma en opa... Maar dan geen 8 dagen maar max 5 dagen. Ik vind het juist leuk dat mijn ouders dat doen en kunnen doen. Gezellig camperen met hun klein kinderen. Onze kinderen hebben het naar hun zin. Onze kinderen zijn 3 en 4 jaar oud en camperen nu 2 jaar. ( alleen onze zoontje 1 jaar)
Maar als je vanwege je financiën (of een andere reden) niet met je gezin op vakantie kunt, dan zou het voor je kinderen toch heerlijk zijn om een keer met opa en oma mee te gaan (eventueel als ze wat ouder zijn en je prettige ouders/schoonouders hebt).