kleine grote man hier mag nog geeneens bij schoonouders thuis logeren, laat staan op vakantie in het buitenland. Bij mijn ouders mag hij wel logeren (al gebeurd het niet omdat ik het niet nodig vind) maar zou ik ook niet zo snel 8dagen mee naar frankrijk geven
hier goeie ervaring. meneertje mist ons niet eens volgens mij Hij is al met mn pa op vakantie geweest, met mn schoonmoeder, met mn ma een week weg. Ja gebeurt regelmatig. hij gaat 23juni lang weekend weer met mn pa op vakantie. Hij vind het geweldig en wil bij thuiskomst terug met opa/oma mee Scheelt denk ik wel dat hij regelmatig bij opa's en oma's logeert (om de week bij mn pa standaard) Hij heeft dan ook 4 setjes opa's en oma's Beide ouders gescheiden en opnieuw getrouwd. lang leve de rust!
Met mijn schoonouders niet, we hebben geen contact. Met mijn ouders zouden ze zo mee mogen, geen probleem, leuk juist. Wij mochten vroeger ook altijd met opa en oma mee.
Krijg nog net geen paniekaanval als ik er aan denk, hahahah! Maar onze dochter is nog nooit uit logeren geweest en de keren dat opa en oma hebben opgepast zijn ook op 1 hand te tellen. Ik kan me voorstellen dat als je kindje regelmatig bij opa en oma logeert etc het wel makkelijker is.
Met mijn schoonouders mogen ze echt niet mee. Met schoonmoeder hebben we geen contact en zij heeft überhaupt nooit opgepast. Wel goed contact met schoonvader, hij past ook wel eens op maar op vakantie, nee. Met mijn ouders zouden ze mee mogen maar nu nog niet, pas als ze voorbij de 5,6 jaar zijn. Vroeger ging ik met mijn broertje bijna elke zomervakantie mee met mijn opa en oma op vakantie voor 3 weken, naarmate we ouder werden zelfs 5 of 6 weken!! Maar dat zou ik zelf niet kunnen. We gaan in juli 3 dagen naar Parijs, als een soort mini honeymoon, dan slapen ze 4 nachten bij m'n ouders. Bij dat idee krijg ik al buikpijn, zal ook wel heel wat traantjes laten als we ze naar m'n ouders brengen en zonder hen weggaan....
Nee, mijn dochter van drie logeert af en toe bij opa en oma, maar vakantie vind ik niet nodig. Ik heb het nu over mijn eigen ouders, mijn schoonouders wil ik nog geen uur op laten passen..
No way. Niet vanwege mijn schoonouders, maar ook niet met mijn ouders. Vind het echt een vreselijk idee dat mijn kind zonder ouders in het buitenland zit, hoe goed de band met opa en oma ook is. De jongste logeert er nog niet eens en de oudste niet langer dan 1 nachtje.
Ik vind het persoonlijk iets te lang en iets te ver weg. Ik weet niet of ik het echt zou doen. Nu zeker nog niet. Misschien als ze echt een groot stuk ouder zou zijn?
Ben ik dan enige hier die t totaal niet erg vind? Mijn zoon gaat regelmatig met 1 van de opa's en oma's op vakantie. Hij vind het heerlijk en de opa's en oma's ook. Wat kan er fout gaan? Je ouders hebben jou/je man toch ook goed opgevoed, lijkt me dat ze wel weten wat ze doen. Ik heb alle vertrouwen in mijn ouders en schoonouders. Ze hebben beide immers ieder 3 kinderen opgevoed. Juni gaat ze kleine man weer lang weekend met mn vader mee. Heerlijk weer paar daagies bijtanken en hij kan zich uitleven met opa. Tijd van zn leven en vraagt altijd of ie nog een keer mee mag met ze
-niet alle reacties gelezen, dus grote kans op mosterd....- Even afgezien van onze relatie met mijn schoonouders, kan ik me best voorstellen dat je het goed vind, eigenlijk. Als je kindje heel vertrouwd is met opa & oma en er bijv al vaker een paar nachtjes heeft geslapen en je dus ook gewoon weet dat zij goed met je kind overweg kunnen, dan zie ik niet wat het probleem zou zijn, behalve dan misschien dat je het als ouder moeilijk vindt, want dat zou ook mijn grootste probleem zijn *gaat nu de verdere reacties lezen*
Er zijn inderdaad maar weinig moeders die het goed vinden hier op het forum. Maakt niet uit hoor daar en tegen!!! Ieder zijn eigen gevoel en mening. Zelf vind ik het wel leuk voor hem, hij geniet helemaal en denkt niet eens aan ons, heerlijk toch om dat te horen, aan de telefoon verteld hij iedere dag wat hij heeft gedaan zo schattig. Ik zou het niet eerder doen als deze leeftijd hoor hij wordt nu bijna 3 maar ons meisje mag van mij volgend jaar nog niet hoor! die is dan net anderhalf dat vind ik echt nog wat te jong. En dat jaar daarna als zij met opa en oma mee wilt mag dat Maar ik voelde me ook wel makkelijk naar aanleiding van mijn topic
uhmmz echt niet ik laat me zoon echt niet zolang mee gaan. me zoontje zou het denk leuk vinden maar ik niet en bovendien mijn schoonouders ziet die niet vaak dus nee hij slaapt wel eens bij mijn ouders maarja dat is dichtbij mij laatst sliep die er 2 nachtjes
Nee, zowel niet met mijn schoonouders als ouders. Ik zou een week veel te lang vinden, zowel voor de kinderen als mezelf. Daarnaast denk ik dat ik ze compleet volgevreten terug zou krijgen, want het is niet normaal wat de opa's en oma's er allemaal in proppen de hele dag. Maar goed, als jullie goed met elkaar op kunnen schieten en de kinderen er geen problemen mee hebben, en jullie zelf natuurlijk ook niet, ach, waarom niet. Ik ging als baby bijv. ook een week naar opa en oma als mijn ouders op skivakantie gingen.
Even heel rationeel bekeken.. Ze hebben mij opgevoed ja, maar.. -dat is intussen ruim 30jr geleden -toen waren ze zelf dus 30jr jonger -toen deden ze het elke dag, dus waren ze het gewend -toen was het überhaupt een andere tijd. Dus nee, dat vind ik bepaald geen reden om het wel te doen. Is hier overigens geen issue, mijn ouders gaan niet op vakantie. Althans, m'n moeder wel, maar die gaat of met vriendinnen of met ons mee M'n pa heeft een hekel aan vakantie dus dat doet ie sowieso al niet. Daarnaast zijn ze intussen allebei 72 en niet super goed ter been, dus totaal geen optie ook. Maar zoals gezegd, het zal niet eens voorkomen, ze logeert wel zo nu en dan daar, maar geen vakanties.
Ik zou het ook niet doen: te lang en te ver weg. Vooraf die uitleg die je geeft, TS, is leuk, maar daar snapt een kind van 3 natuurlijk totaal helemaal niks van... die overzien dat echt niet. Als onze dochter een van de opa's en oma's vaak zou zien, (hier gemiddeld eens per 2 maanden, dus erg weinig), dan zou een nachtje logeren prima zijn, maar dan bij opa en oma thuis in een bekende omgeving. Langer en naar een vreemde plaats zou pas mogen als ze dat ook echt zou snappen: hoe lang en hoe ver weg. Als ze tijd zou snappen en kunnen overzien. Aan mijn stiefkids heb ik gemerkt dat tijd overzien vaak pas een beetje echt komt als ze in groep 3 zitten. Tot die tijd dus sowieso nog even niet en zeker niet zo ver weg, omdat -als het echt nodig wordt om terug naar papa en mama te gaan- dat echt met een uurtje of 2-3 max te halen zou moeten zijn.
Ik ben trouwens zo'n mama die het prima uit zou houden, een weekendje zonder dochter. Maar hier gaat dat vanuit onze dochter zelf echt niet, (die is al van slag af als ik 's avonds met eten niet thuis ben vanwege mijn werk, (komt minimaal eens per 2 weken voor sinds een maand of 3).
Mja ik zou het er zwaarder mee hebben dan opa en oma danwel dochterlief... En ze slaapt er ook regelmatig een nachtje dus in praktijk zijn wij vooral het probleem Oh en bovendien het eerder genoemde eetgedrag waar wij echt soms heel pissig over kunnen worden. Helaas zonder effect. (dochterlief weet het inmiddels zeker.. Oma KAN niet koken)
Toevallig zeg, een tijdje geleden begon mijn s-moeder ook erover dat ze ons zoontje mee wou nemen op vakantie. Dit omdat hun andere kleinkind toen meivakantie had, en op maandag en woensdag op ons zoontje passen. Mijn s-ouders zijn allebei al met pensioen. Ze zei het half voor de grap, half serieus. Maar nee echt niet, ik laat mijn zoontje echt geen midweek met hen naar Centerparcs gaan. Puur omdat ik hem zolang niet kan missen. En ik denk ook dat ie zelf na een dag of 2 naar mij en mijn man zou gaan vragen. Dat doet ie nu al na een nachtje bij familie.
ook hier zou dat pas over een aantal jaar mogen, ls hij 7 a 8 is en het goed kan begrijpen dan mag hij best een week of langer mee (of zij als het om shannon gaat). Maar nu met 3 echt niet , weekend in ned. dus 2 dagen en bereikbaar binnen 2 uur ja dat zou colin wel mogen met beide opa's/oma's. Maar buitenland en zo lang nee echt niet.