Ik ben nu bijna 6 weken zwanger en ik zag vanmorgen dat ik 2 kilo ben afgevallen. Dit is gebeurd in de afgelopen 1-2 weken. Nou ben ik af en toe wel een beetje misselijk maar ik heb nog niet overgegeven. Verder heb ik ook niet heel veel minder of veel gezonder gegeten. Ik heb best wel wat overgewicht dus ik kan het makkelijk missen maar is het wel normaal?
Het is heel gewoon om in het begin van de zwangerschap (mede door verminderde eetlust) af te vallen. Had ik zelf ook. Komt er vanzelf weer bij . Ik ben uiteindelijk 21 kilo aangekomen en dacht dat het allemaal vocht was. Helaas helaas. Blijf dus letten op wat je eet als je dit niet wilt.
Geeft inderdaad helemaal niet als je afvalt in het begin. Zolang je maar "gewoon" eet en niet gaan lijnen dan maakt het niet uit. Je kindje pakt dan wel wat hij/zij nodig heeft. Don't worry
Geeft helemaal niks. En hoeft er helemaal niet bij te komen hoor. Ik ben ook gestart met overgewicht en ben nu bijna 34 weken zwanger en 0.6 aangekomen niks dus. Blijkbaar neemt het kindje van jouw reserves, ik eet best veel hoor maar kom niks aan, maar de kleine doet het ontzettend goed, wil dus niets zeggen. Succes!
Ok gelukkig. Bedankt voor jullie reacties. Ik ben niet aan het lijnen inderdaad. Ik drink bijvoorbeeld wel meer water nu maar dat is omdat siroop (wat ik normaal veel drink) me nu niet zo goed smaakt. En ik hoef ook geen chcolade enz, ik word als misselijk als ik eraan denk dat ik het in m'n mond moet stoppen. Maar 'savonds eet ik weet minder gezond omdat dat beter smaakt dan normaal warm eten. Nou laat dat kleintje dan nog maar wat meer van die reserves opeten als het toch geen kwaad kan
Ik ben nu 35 weken zwanger en nog steeds 2 kilo lichter dan voor de zwangerschap. Heb het er over gehad met de VK, omdat ik mij ook zorgen maakte, maar zij gaf aan dat het niets uitmaakt. Ze heeft vorige week gevoeld hoe groot het kindje is en die ligt waarschijnlijk zelfs iets voor op groei. Ze pakken dus echt wel genoeg. Scheelt straks weer wat kilo's!
hehe nou ik was in het begin ook iets afgevallen.. nauwelijks misselijk en nog niet hoeven overgeven.. ik vond het ook raar... merk nu dat ik stiekem toch wel bijkom in het zh zeiden ze me ook dat het vaker voorkomt.. en nu let ik idd op wat ik eet alhoewel ik soms echt moeite heb met mijn honger te stillen..
Ik ben ook eerst afgevallen. Iets van 3-5 kilo. Ik was niet misselijk, maar kon niet zo goed eten. Gewoon geen hongergevoel eigenlijk. Toch wel geprobeerd mijn normale dingen te eten. De vk vond het ook geen probleem. Zolang het maar niet te hard ging. Uiteindelijk ben ik 7 kilo boven mijn startgewicht uitgekomen. Niet heel veel. Maar de kleine was wel bijna 4 kilo. Die heeft dus alles gepakt wat hij wou hebben.