hoelang max. in fietsstoeltje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sabinu, 29 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabinu

sabinu Actief lid

4 nov 2009
    246
    0
    0
    -
    hey,

van de week heb ik met mijn dochtertje van 8 maanden voor het eerst een stukje gefietst. echt heerlijk! eindelijk weer ff de wind door je haren en lekker er opuit! zou zo de hele dag kunnen haha.

maar ik vroeg me af hoelang fietsen verantwoord is, ik zou zo een uur willen gaan fietsen. ...:D

ze is nu 8 maanden maar ze kan al vanaf 6,5 maand zelfstandig gaan zitten, vanuit liggen op der buik.. ze zit ook goed stevig..

maken jullie wel eens een lange fietstocht?

groetjes bedankt voor het lezen!

2. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik heb begrepen dat het pas mag als ze zelf kunnen gaan zitten. Nou doet Thomas dit af en toe maar niet heel soepel en denk zelfs soms wel eens dat het toeval is dat hij uit zichzelf zit. In ieder geval heb ik de afgelopen weken kleine stukjes gefietst, zolang ze zelfstandig kan zitten mag je fietsen. Dus kan ze 10 min zitten dan ook 10 min fietsen

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.315
    2.598
    113
    zou het toch echt nog even bij korte tochtjes houden.
    Ze krijgen toch heel wat schokken te verduren en dan is 8 maand toch wel klein.

4. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Precies, zolang fietsen als je kindje zelfstandig kan zitten.
    Eigenlijk is het het beste pas op de fiets te gaan zodra je kindje zelf kan gaan zitten.

5. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    met mijn dochter van 11,5 maand( kan al 3 maanden goed zitten) heb ik vorige week pas voor het eerst een lange rit gemaakt van 45 minuten. Je komt zoveel hobbels en onevenheden tegen in de weg dat dat best hard aan kan komen op hun rug en nek.

Ik zou het nog ff rustig aan doen, en het langzaam opbouwen.

Deel Deze Pagina