ik krijg uit voorzorg een waakinfuus geplaatst tijdens de bevalling vanwege eerdere fluxus. Nu is de vraag, kan er via ditzelfde infuus ook pijnstilling toegediend worden en welke dan? Ik dacht misschien gaat morfine via het infuus en wat zijn de ervaringen?
Morfine gaat inderdaad via infuus. Heb geen ervaring ermee tijdens een bevalling (eerste moet nog ter wereld komen!) maar na mijn operatie kreeg ik morfine toegediend en vond het echt niet fijn. Heb snel gevraagd of het uitgezet kon worden... werd er erg misselijk van, totaal geen eetlust en ook erg slaperig. Tijdens de bevalling zou het infuus wel niet zo hoog staan maar mag ik vragen waarom je dan niet voor een ruggenprik kiest?
ik heb geen morfine gehad tijdens mijn bevalling. maar wel een ander infuus. ben even de naam kwijt. daarbij kon ik elke 4 min iets nieuws toedienen.tijdens die laatste weeen was ik wel erg suf. maar zodra ik mocht persen geen het infuus uit en was ik er gelijk weer. morfine word ik heel misselijk van en ga ik vreselijk van overgeven
Morfine weet ik niet maar remifentanyl in ieder geval wel. Dit haalt de scherpe kantjes van de weeen af. Niet alle ziekenhuizen werken er mee, maar het ziekenhuis waar ik 2x bevallen ben wel. Ik vond het heerlijk. Je wordt er een beetje high van, heel ontspannen.
Euhmm wat is een waakinfuus dan? Hier remifentanil gehad.. maar vond ik niet zo fijn.. werd er duizelig en misselijk van. ruggenprik vond ik wel fijn. het gaat wel via een ander infuus als het goed is. hier in ieder geval wel zo gegaan.
Heb remifentanil gehad, geen goede ervaring meegehad. Een waakinfuus krijg je omdat als er complicaties optreden waarbij er snel gehandeld moet worden, medicijnen kunnen dan via de waaknaald/het waakinfuus gegeven worden. Of het kan dienen als aansluiting voor de remifentanilpomp.. Correct me if i'm wrong..
ik krijg een waakinfuus ivm fluxus eerste bevalling. ik zal eens met de vk overleggen voor remifentanil. hoor er betere verhalen over dan morfine in ieder geval.
Een waakinfuus is een infuusnaaldje met daaraan in eerste instantie zout/glucose. Dit is een soort zoutoplossing. Hieraan is dan niks toegevoegd. Het zit er voor het geval het nodig mocht zijn om medicatie of bloed aan toe te voegen. Een voorkeur voor een bepaald medicijn kun je altijd vantevoren bespreken met je vk maar zij is volgens mij niet degene die dit beslist. Mocht pijnmedicatie als morfine of remifentanyl nodig zijn wordt dit volgens mij door de gyn besloten. Omdat er zo'n verschillende verhalen zijn wie welke medicatie krijgt. Kan het best wel zo zijn dat in een ziekenhuis een bepaald protocol ligt waarmee begonnen wordt. Of waar een gyn veel ervaringen mee heeft. Bedoel daarmee te zeggen dat je wel voorkeuren aan kan geven. Bijv als je veel misselijk bent na morfine. Maar een gyn besluit een bepaald soort medicatie te geven op basis van zijn ervaringen. O ja om misselijkheidklachten voor morfine tegen te gaan kan ook een hele trukendoos opengemaakt worden die dit tegen gaan. Ik weet alleen niet in hoeverre dit gebruikt kan worden bij zwangerschap/borstvoeding. Maar dat weten ze op de kraamafdeling wel!
Ik heb ook remifentanyl gekregen bij beide bevallingen. Ik vind het geweldig spul, je mag het zelf toedienen en je kunt niet overdoseren. Bij mijn eerste bevalling werd ik er een beetje high van en kan ik me van de bevalling zelf niet meer zoveel herinneren maar bij de 2e bevalling wel. Je kan er alleen wel een beetje emotioneel van worden... Maar ja, wie wordt er niet emotioneel als je zo'n kleine op je buik ziet liggen???
ik heb pethidine gehad bij m'n vorige bevalling en dat is niet goed bevallen. Werd er helemaal high van waardoor ik stukjes kwijt ben nu en tussen het persen door steeds bijna in slaap viel... Ga het deze keer zonder proberen. Wil ook liefst thuis gaan bevallen dus dan is die mogelijkheid er al niet!
Ik weet niet wat ik heb gehad maar ik kreeg toen mijn vliezen braken een spuit in mijn been om wat meer te ontspannen en eventueel nog wat te ontspannen... Geen idee wat dat was maar wooww wat werd ik daar suf van :O Ik ben zelf nog naar het toilet gelopen (wat achteraf dus blijkbaar niet mocht) maar alles draaide dat vond ik wel eng! Zou je dat met morfine ook niet krijgen dat je er heel suf van wordt ?
Tijdens mijn eerste bevalling lag ik ook aan het infuus, maar kreeg als pijnstiller toch een prik in mijn been... Wat het was weet ik niet meer...
same here!!! het was geweldig en heb ook nog eens heerlijk kunnen slapen. ik kan me idd stukken van de bevalling niet meer herinneren en kraamde een hoop onzin uit...zei zelf tegen de v.kundige die toen even kwam kijken dat ze heus wel bij mij op het werk mocht plassen.... 2e bevalling hoop ik het weer te krijgen het werkte super
Ik heb ook een pethidine injecktie in het been gehad. Super spul, en kan de bevallig nog helemaal na vertellen. Geen stukken van de film kwijt, heb zelfs ons meisje zelf aangepakt en op de buik gelegd.