Hey meiden, Mijn vriend en ik zitten in de eerste ronde om zwanger te raken en mijn eisprong is over een paar dagen (als het goed is). Nu ben ik benieuwd of iemand enig idee heeft hoe het zit met zwanger worden en sporten. Ik doe zelf aan streetdance en dat gaat er soms wel fel aan toe, denk aan snelle bewegingen, kunstjes als liften en over de kop gaan enzo. Kan dat kwaad? Moet ik ergens rekening mee houden? En hoe zit dat als je dan zwanger bent? Ik weet dat ik dit misschien beter aan mijn huisarts kan vragen, maar misschien weet iemand van jullie er ook iets over. Altijd handig om te weten. Liefs, Iloiza
Hallo daar, Ze hebben mij verteld dat sporten geen kwaad kan. Je moet alleen na een aantal maanden gaan uitkijken voor je buikspieren, omdat je dan ook bij je baarmoeder aan het trainen bent. Voor de rest zijn er geen restricties (heb ik alleen van horen zeggen. Bij ons op de sportschool liep zelfs een fitness instructrice die over een week uitgeteld was, nog gewoon te sporten. Groetjes Natascha
Bij de dansacademie heb ik wel eens zwangere leraressen gehad die doorgingen totdat ze hoogzwanger waren. Dan deden ze wel alleen heel oppervlakkig mee maar ze gingen wel door totdat het lichamelijk gewoon onmogelijk begon te worden Ook keken ze op een bepaald moment ook wel uit met zware oefeningen omdat de kans er natuurlijk is dat je op je buik valt. Volgens mij is het oke zolang je nog niet heel veel ziet, dus tot max 3 a 4 maanden denk ik. Daarna moet je wel goed uitkijken. Ik weet niet op welk niveau je danst, maar soms kan dansen er inderdaad nogal gevaarlijk aan toe gaan
Ik ben danseres en er is mij verteld dat ik gewoon alles mocht doen tot ik zwanger was. Daarna ietsje oppassen zoals de meiden hierboven al hebben gezegd.
Bedankt meiden! Ik ga eerst gewoon door met dansen. Blijk ik dan over een tijdje zwanger te zijn ga ik voorzichtig aan doen en dan merk ik vanzelf wel tot wanneer ik eventueel door kan gaan met dansen.