reden voor inleiden?

Discussie in 'De bevalling' gestart door miffy11, 15 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik vroeg me af wat de eisen zijn voor inleiden, als de baby niet overtijd is, maar meer voor medische indicatie.

ik heb zelf bekkenklachten (geen BI, alle gewrichten in mijn rug/heupen en bekken zitten op slot in een verkeerde houding, en kunnen niet hersteld worden doordat de baby is ingedaald. de enige manier om dit op te lossen is bevallen) en kan al een paar weken niet meer lopen, slapen of bewegen, ben bijna de hele dag aan het huilen van de pijn en het idee om dit nog ruim een maand te moeten volhouden trek ik al niet.

zou ik hiervoor ingeleid kunnen worden (vanaf 37 weken uiteraard) of is dit niet ernstig genoeg?
    ben een beetje bang dat de gyn me uitlacht als ik dit vraag, omdat ik sowieso het idee heb dat ze me niet echt serieus neemt. maar als ik een brief kan krijgen van de fysio, dat het daadwerkelijk wel vreselijk pijnlijk is, wat zijn mijn kansen hierin? of hoef ik het niet eens te proberen en kan ik het gewoon vergeten? of is er een kans dat ze het wel doen?

2. Bri

Bri Niet meer actief

IK heb geen idee, maar ik zou het sowieso wel ter sprake brengen. Neem jezelf serieus (doe je ook, zo te lezen), dan is de kans groter dat de ander het ook doet. En anders heeft ze misschien andere tips waar je toch nog wat aan hebt, mocht ze het echt niet verstandig vinden om de bevalling al in te gaan leiden. Het is uiteindelijk een balans tussen de gezondheid van je kindje en die van jou..
    sterkte!

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    met 37 weken moet dat toch gewoon kunnen?
    Als jij vergaat van de pijn en amper slaapt dat lijkt me ook niet gezond voor jou en de beeb!
    En als ze je niet serieus nemen zijn het mutsen!

4. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ik ben ingeleid omdat mijn dochter niet meer genoeg groeide en ze geen oorzaken konden vinden via de echo. De gyn was van mening dat mijn dochtertje beter af was uit de buik dan erin. Ik was toen op 1 dag na 38 weken.

Ik zou het zeker ook ter sprake brengen bij de gyn. Geef gewoon een opsomming van al je medische problemen en je zult al vlug merken wat ze ervan vindt. Vergeet ook niet dat de ene gyn al vlugger gaat inleiden dan de andere. Dit werd ook verteld over mijn gyn.

Groetjes

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het kan vast wel, al zullen ze misschien liever zien dat het kindje langer blijft zitten dan 37 weken.

hou er wel rekening mee dat inleiden heel lang kan duren en pijnlijk kan zijn als je lichaam nog niet klaar is voor een bevalling! dat lijken veel vrouwen te vergeten.
    mijn nicht had 3 pogingen in bijna 2 weken nodig, en toen het eindelijk lukte duurde het eeuwen voor ze goede ontsluiting had.

ik heb heel zware bi gehad en kon ook niet meer lopen of zelfstandig mijn bed uitkomen maar ik heb het uitgezongen. met 40 weken precies heb ik een droombevalling gehad. ik zou er heel goed over nadenken!

6. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik ga het denk ik gewoon vragen, nee heb ik, ja kan ik krigen.

@ marieke: mijn lichaam was bij de eerste ook nog helemaal niet klaar voor de bevalling, had spontane gebroken vliezen met 33 weken, maar die pijn van de bevalling was niks vergeleken wat ik nu voel.
    en ik bedoel dit helemaal niet vervelend, ik geloof je zeker dat je heel veel pijn hebt (gehad) en zeg absoluut niet dat jij het minder zwaar hebt dan ik hoor, maar ik heb hier ook nog een meisje van bijna 1.5 rondlopen. ze heeft vorige week al 1.5 week bij mijn schoonouders moeten logeren omdat ik niks kon, en kan haar nu nog steeds bijna niet optillen.
    naar bed brengen voor een middagslaapje voor haar, wil voor mij zeggen dat ik langer bezig ben om bij te komen van de pijn dan dat zij slaapt.
    ik heb echt liever een langere, zwaardere bevalling dan nog weken zo te moeten leven.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

daar zit wat in, ik had natuurlijk nog geen ander kind rondlopen.

8. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

inleiden doen ze meestal pas bij 38 weken (eerder al er medisch echt nood aan de man is bij baby of moeder).

Wat jij omschrijft is geen bekkenpijn maar BI en dit KAN als een reden worden gezien om in te leiden. Liever nemen ze je op voor een goede nachtrust met pethedine maar soms is het bespreekbaar. Ik zie dat je in Noord-Brabant woont, het St. Elisabeth in tilburg doet niet zo moeilijk over inleiden, het Twee steden daarintegen wel wat meer.

Het is het proberen waard.

Echte medische redenen zijn:

groeiachterstand
    placenta problemen
    slechte ctg
    groot kind
    depressie
    lang gebroken vliezen
    etc....

succes meis!!!!

9. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hoera, positief nieuws over het elisabeth!!! dat is ook voor het eerst..
    goede nachtrust is niet mogelijk in het elisabeth..:(

volgens de Fysio is het geen BI, maar een geblokkeerd SI gewricht. (???)

10. meidenhuis

In het twee steden zijn ze weer wel makkelijk met pethedine maar minder makkelijk met inleiden. ik ben in beiden ziekenhuizen bekend maar loop zelf liever in het twee steden.

elisabeth heeft nogal wat fouten gemaakt aan het begin van deze zwangerschap.

11. miffy11

miffy11 Niet meer actief

je moet het topic happy new year in prematuur maar eens lezen, dan zie je hoe blij ik ben met het elisabeth..

maar om nu nog te switchen zie ik ook niet zitten. weet wel, mocht ik ooit nog een keer zwanger raken, word het 2 steden.

12. meidenhuis

gelezen.

Van Dessel zit geloof ik in beiden ziekenhuizen. Misschien daar eens een afspraak mee plannen! Is zo'n fijne, lieve, begrijpende, meedenkende man!!!!

En anders toch gewoon overstappen (ik woon praktisch naast het EZ maar ben in het begin van mijn zwangerschap zo slecht behandeld dat ik zonder pardon ben overgestapt naar het TS).
    In het begin van deze zwangerschap was mijn gyn er heilig van overtuigt dat het niet goed zou gaan en heeft mij tot 3x toe (in 2 weken tijd) bijna gedwongen tot een curretage. Ik moest maar eens met een psych praten en terug komen als ik toe was aan een curretage. Inmiddels bijna 37 weken zwanger van hetzelfde kindje als zij weg wilde halen.

Mijn eerste is in het TSZ geboren, mijn tweede in het EZ en nu de derde weer in het TSZ over een weekje of anderhalf.

Welke gyn heb je?

13. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Heb niet alle reacties gelezen, maar bij de gyneacologen die ik heb is dat geen reden om in te leiden.
    Als het met de baby goed gaat en mamas gezonheid is ook goed (dwz geen te hoge bloeddruk, suiker etc. Bekkenklachten is geen slechtegezondheid) dan word er niet ingeleid voor de 42 weken.
    Ook niet als je al een kleintje rond hebt lopen...
    Ik heb namelijk hetzelfde, al vanaf week 14 bekkenklachten, al vanaf sept heb ik hulp omdat ik mn huishouden niet meer kan en toch, ze doen niks.....
    Ben al overtijd inmiddels ;)

14. napie

napie Lid

28 dec 2009
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is geen reden om in te leiden, in ieder geval zeker niet bij al 37 weken. Het risico op een kunstverlossing is te groot bij inleiding waardoor de gynaecoloog toch bij het inleiden wil kiezen voor het welzijn van je kindje boven het welzijn van moeder zolang die niet in gevaar is.
    Helaas voor jou want je pijn is heel erg natuurlijk. Echter, de bevalling zal dit ook niet direkt genezen.

15. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik ben wel ingeleid omdat ik er zelf om heb gevraagd, ik kon ook echt totaal niet meer, was kapot van de BI, kon geen 10 minuten meer slapen snachts van de pijn. dus heb 2 slaaptabletten gekregen, een nacht heeeeeeerlijk geslapen, en die volgende dag ingeleid.

als je zo rond blijft lopen ben je straks zo gesloopt dat JIJ geen energie meer hebt voor de bevalling , en dan ontstaan er pas problemen, want je bent toch echt degene die het moet doen.

Bij mij was het wel pas met 41 weken, heb er zelf niet eerder om gevraagd, maar het is jou lichaam en als jij het gevoel hebt er straks totaal doorheen te zitten dan moet je er gewoon op staan..

ik zeg er wel bij dat lnleiden best heftig is ,al heb ik geen ervaring met gewoon bevallen. het was mijn 1e en ik heb 4 uur lang weeen storm gehad, zonder pauzes, non stop achter mekaar.... en kreeg geen pijnstilling ..... half uurtje persen en 4,5 uur later was sam er. best heftig zon snelle bevalling....

Ik hoop dat het goed komt!! en sterkte met je bekken.... rottig is dat die klote pijn...

liefs Muis

16. muis26

muis26 Fanatiek lid

risico op kunstverlossing is ook groot als iemand zo kapot is dat ie niet eens meer kracht heeft om te persen.. en ik kan je vertellen ,dat wanneer ik niet die slaaptabletjes had gekregen en misschien een week later pas spontaan was bevallen, het bij mij NIET goed was gekomen, want ik zat er zo doorheen dat ik zelfs na 1 nacht goed slapen nog alles op alles moest zetten om die bevalling te doorstaan ;)

Deel Deze Pagina