Eisprong gevoeld

Discussion in 'Zwanger worden' started by nikie86, Jun 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

Jun 28, 2013
    1,161
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 nikie86, Jun 28, 2013
    Last edited: Jun 28, 2013
    Hoi meiden,

Mijn vriend en ik hebben besloten om voor een kindje te gaan. Wij hebben een eerdere zwangerschap (ongepland) gehad maar dat is helaas een miskraam geworden. Dit is nu bijna een jaar geleden. Nu zijn we er echt klaar voor om "gepland" aan kindjes te beginnen....zover je het kan plannen natuurlijk haha :) maar jullie snappen wat ik bedoel.

Ik ken mijn lichaam redelijk goed en ik denk dat ik een eisprong heb gevoeld. Ik zit nu precies in het midden van mijn cyclus en gisteren had ik heel de dag een zeurderige buikpijn, net als een ongi en heel de tijd een steek in mn linkerkant. Het was zelfs pijnelijk als ik met mijn scooter over een hobbel reed. Vandaag is t weg. Wij hebben de afgelopen week elke dag sex gehad. Ik weet dat t beter is om de dag of om de 2 dagen te vrijen ivm kwaliteit van het sperma alleen ja soms....is sex niet altijd te plannen haha :p

Ik vroeg me eig af of het beter is voor of na de eisprong te vrijen ?? :s ook afgelopen nacht hebben we gevreeen toen ik nog die steek had en het was van binnenin ook wat gevoelig. Heb ook gehoord dat bepaalde standjes mee kunnen werken aan je kans op zwangerschap :)

Wie van jullie voelt ook de eisprong of is ook bezig met zwanger worden??

Gr Nikie

2. Novella

Novella Actief lid

Oct 8, 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik voel ook altijd mijn eisprong. Inderdaad zoals jij beschrijft.
    Het beste is om vóór de eisprong te 'klussen'. En op de dag van de eisprong. Erna kan ook nog wel, maar vaak is het beter dat het sperma al 'klaarligt'.

Hoop voor je dat het raak is :)

3. Michelle27

Michelle27 Actief lid

Apr 27, 2013
    186
    19
    18
    Female
    Drenthe
    Ik heb precies het zelfde gevoeld vandaag. Ook vruchtbaar slijm en mijn baarmoedermond zit dieper. Gisteravond heb ik sex gehad, vandaag niet want mijn vriend is er niet :(
    maar wat ik voelde, is dat dan mijn eisprong of komt die nog? En hoe groot is de kans dat ik zwanger word denken jullie?
    Ik ben niet blikogen liggen na de sex... Is dat erg? Ze zeggen dat je moet blijven liggen om het te bevorderen.

Het deed trouwens best pijn, links bij mijn eierstok. Heb het nooit zo pijnlijk gehad. Hebben anderen dat ook wel is?

4. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

Jun 28, 2013
    1,161
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Novella: thanks voor de reactie :) nou het scheelt dat we al heel de week geklust hebben dus er ligt al heel wat klaar haha :p. Hopen idd dat het nu nog zn weg naar t eitje gaat vinden. Maar ik hoorde ook dat t helemaal niet goed is elke dag te klussen vanwege de kwaliteit van het sperma. Klopt dat?

@ Michelle: het kan idd je eisprong zijn. Ik had ook best pijn in mn linkerzijde van mn baarmoeder. en ook zeurderige buikpijn. gelukkig is dat vandaag weg. En het kan extra bevorderlijk zijn als je even blijft liggen maar dat hoeft niet perse hoor.

5. Novella

Novella Actief lid

Oct 8, 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt. Wordt dan wel minder maar er zitten toch nog goede zaadcellen in.

6. nadina32

nadina32 Lid

May 5, 2010
    94
    0
    0
    buschauffeur
    Leiden
    iig geval voor de eisprong tijdens of na ben je te laat omdat zaadjes even de tijd nodig hebben om erheen te zwemmen :)

7. arabesk

arabesk Actief lid

Mar 12, 2011
    202
    1
    0
    schoonmaak
    roeselare belgie
    ik voel het ook zoals jij het beschrijft en als ik er een ovulatietest bijhaal klopt het altijd. ik zou vrijen als je voelt en de dag erna. bij mijn vorige zwangerschap is het zo gelukt. eisprong gevoelt, geknuffelt en de dag erna nog eens en het was prijs

8. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

Jun 28, 2013
    1,161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas de dag erna is niet meer gelukt omdat mijn vriend moest werken tot in de nacht....maar wel de dagen ervoor en op de dag zelf. Dan zou het toch goed moeten zijn haha ;)

Ik heb geen ovutesten gebruikt omdat het pas de 1e ronde is en ik het gewoon even wil afwachten. Maar ja als je deze verschijnselen rond je 14e dag hebt kan t bijna niet anders dan een eisprong toch?

9. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

Jun 6, 2013
    3,850
    1,075
    113
    Ja klopt ik heb vandaag ook zeurende buikpijn en aan de rechterkant steken. Is dat maar 1 dag?

10. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

Jun 28, 2013
    1,161
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ essie28: dat is verschillend volgens mij. De een voelt helemaal geen eisprong, de ander maar een paar uur. Ik heb er echt heel de dag last van gehad. Van zowel de zeurende buikpijn als de steek links onder in mijn buik. Toen ik gisteren ochtend wakker werd was het pas weg ;)

Share This Page