Handkolf

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door popje, 3 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik heb een handkolf van het merk avent maar de melk blijft boven aan zitten. Loopt niet naar het flesje toe. Wat doe ik fout of wat kan ik er aan doen?
    Ook al haal ik de kolf van mijn (.) af dan nog blijft de melk zitten.

2. Alita

Alita Niet meer actief

dat witte rondje verkeerd zitten?

3. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Hoe moet hij dan zitten?

4. Alita

Alita Niet meer actief

je moet m er van onder induwen, zeg maar dat de witte streepjes die erop zitten, dat je die aan de bovenkant ziet

5. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Dat rondje moet met de opening naar beneden wijzen, zodat de melk in het flesje valt.

6. Alita

Alita Niet meer actief

huh ik snap het niet heb ik het verkeerd dan? hij moet toch van onder erin geduwd worden zodat je de streepjes aan de bovenkant ziet?

7. Alita

Alita Niet meer actief

en is het gelukt!?

8. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Dit heb ik gedaan maar toch blijft de melk boven in zitten in het rubbertje ding zeg maar...

9. Alita

Alita Niet meer actief

ja het is ook moeilijk zo he via de comp, heb je geen gebruiksaanwijziging? anders even op comp opzoeken?

10. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    ik heb een gebruiksaanwijzing en hem mijn kolf zo in elkaar gezegt hoe het beschreven wordt alleen de melk loopt niet door.

11. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Heb je wel alle onderdelen in de kolf zitten?

Dus als je kijkt naar deze foto;
    http://fotos.marktplaats.com/kopen/7/56 ... JGRw==.jpg

Dan heb je dat plastic doorzicht dingetje wat in het zakje zit met daarin een wit plastic dingetje (waar je het handvat aan klikt zeg maar) die bevestig je goed stevig aan de kolf (randjes er goed over heen) aan de onderkant van de kolf doe je het rubberen tuutje.

Dan zou het gewoon goed moeten gaan?

Beetje lastig uitleggen zo maar hopelijk kan je er wat mee

12. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    ja, heb alle onderdelen...
    heb net weer maar electriese kolf gebruikt maar vind hand toch fijner.
    Ga ga vanmiddag maar weer proberen met de hand kolf of anders bel ik avent wel even op.
    Weet niet wat ik fout doe. dat witte dopje zeg maar heeft een sterretje he ? met 1 lange streepje moet hij op een bepaaltde manier zitten? Heb hem onderste oven in gestopt aan de onderkant.

13. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Maar gebruik je dat gewoon de electrische kolf van avent?
    Zeg maar gewoon de motor er op klikken, want dan zou de handkolf het ook zeker moeten doen, dan is het alleen een kwestie van het plastic handvat aan het witte uitstekende dingetje klikken.

14. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
  15. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    BenN @ nee ik heb een elctriese kolf van medela maar omdat ik een avondje uit ging had ik een handkolf gekocht, maar dat vondik wel prettig in gebruik en sinds gisteravond loopt de melk niet meer weg in het flesje.

16. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Aaah okay vandaar.

Misschien even goed alle onderdelen na lopen om te controleren of er nergens een gaatje in zit waardoor er misschien lucht weg loopt en niet meer vacuum pompt?

(geen ervaring verder, maar denk gewoon even mee ;))

17. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Heb een andere flesje er onder gedaan. die er bij hoord maar nu doet hij het wel goed. Zal het daar aan kunnen liggen dan?

Deel Deze Pagina