Zoon heeft donker haar met 1 spierwitte lok

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Skippy87, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Ons zoontje is geboren met donkere haartjes, en ter hoogte van zijn kruin 1 spierwitte lok. Het viel me direct na zijn geboorte op, en nu zijn haar langer wordt (hij is bijna 5 maanden) zie je het steeds duidelijker. Al zijn haar is donkerbruin, en hij heeft ook hele donkere wimper en wenkbrauwen (en hele donkere ogen) maar de lok bij zijn kruin (+/- 2 cm doorsnede) blijft spierwit, gewoon helemaal pigmentloos.
    Toen we bij de kinderarts waren voor iets ander hebben we haar laten kijken, en zij zag het ook, het is echt een duidelijk contrast met de rest van zijn haar.
    Over 4 maanden zijn we weer bij de kinderarts, en zij zou in de tussentijd ea opzoeken, gezien het soms in combi met bepaalde syndromen voorkomt. Ze verwacht overigens niet dat onze zoon een syndroom heeft, gezien hij zich normaal ontwikkeld.
    Ik vind het wel bijzonder, maar hoop dat zoon het later ook oke vind, volgens de arts gaat dit namelijk niet meer weg..
    Herkennen mensen dit? En als je oudere kinderen had met zo'n "andere" pluk haar, hoe reageren ze daar dan op? Vinden ze het geen probleem? Of willen ze het laten kleuren?
    Ben gewoon even benieuwd!

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het kan inderdaad horen bij een syndroom maar ik ken ook een jongen die het heeft.Is dan wel donkerblond met een spierwitte lok maar heeft verder geen syndroom oid.Hij is nu 14 jaar en kerngezond.Heb nooit van zijn ouders gehoord of hij het zelf storend vind.
    Het maakt je kind juist uniek zou ik zeggen.
    Verder geen ervaringen hiermee.

3. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Ik ben kapster, heb nog nooit gehoord dat een andere haarkleur op 1 pluk bij een syndroom hoort, maar ik kan je wel uit eigen ervaring vertellen dat ik zeker 10 klanten in mijn zaak heb die in hun haar een andere kleur pluk hebben zitten. Zowel onder de jongens als onder de meisjes, dus maak je er niet druk om. Voor mij is het in ieder geval niet bijzonder.

4. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Een vriend van ons heeft dat ook... alleen die lok is grijs in plaats van blond (voor de rest gewoon bruin haar)

Je ziet het wel vaker bij mensen.

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik had een docent op de middelbare school en die had de ene helft zwart haar en de andere helft grijs (echt links en rechts verschillend).. het was overigens niet een type om dat express zo te verven ;)

6. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ken twee kindjes met donker(blond) haar met een blonde puk erin.
    Allebei geen syndroom oid, maar kwam bij beide wel in de familie voor. Blijkbaar wel iets erfelijks.

Het staat wel grappig en vind het ook niet heel opvallend, lijkt me niet iets waarmee ze gepest zouden worden.

7. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Mijn broer (27 jaar) heeft dat ook en is 100% in orde. Volgens de arts waar mn moeder met hem is geweest is het een gebrek aan pigment op die plek.

8. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Mijn zoontje heeft t ook! 1 witte pluk tussen z'n donkerblonde haar. Zag het ook gelijk bij de geboorte. Z'n hoofdhuid had daar ook een lichtere kleur. Nooit iemand over een syndroom gehoord. Ik vind het wel grappig staan en het hoort gewoon bij hem!

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een vriend van me heeft dat ook; een lok voor is spierwit, een spierwitte streep over z'n wenkbrauw en ook wimpers bij 1 oog. Is puur een afwijking in pigment bij hem, ook puur in het haar niet in z'n huidskleur, geen syndroom.

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier ook pigmentloos nooit wat over gehoord.

ze is heel normaal

11. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Ja dit kan passen bij oa het syndroom van Waardenburg. En bi nog een aantal syndromen die niet perse ernstig hoeven te zijn.

12. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb zelf pigmentvlek op mijn been, in de zomer bruine benen op 1 plek na
    En zus op de achterkant van haar hoofd en heeft daar ook een witte pluk haar sinds haar geboorte
    is juist wel mooi vond ik altijd

13. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik ken ook iemand die dat heeft, maar dan grijs. Zit daar in de familie.

14. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik wil even kwijt dat je zoon zo te horen echt supercool haar heeft! :cool:

15. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Het is geen syndroom maar een genetische afwijking.
    Inderdaad kan gepaard gaan met ontwikkeling achterstand/voorsprong maar hoeft niet

16. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een plek op mijn arm die niet bruin wordt in de zomer... en mijn zoon heeft rossig haar met een witte pluk... ik vindt het cool... (minder van mijn arm maar goed ik kan er prima mee leven...)

17. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb in mijn haar een plekje waar alleen maar grijs :( haar uit groeit, dit haar is ook dikker van structuur. Iedere maand mag mijn man weer grijze haren plukken;)

Mijn dochter heeft bruin haar en het lijkt alsof ze een paar highlights tussendoor heeft, kleine lichtere plukken dus. Kreeg laatst echt die vraag in de supermarkt, maar nee ik ga echt geen haren verven van een kind van anderhalf.

18. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik heb het ook en voor zover ik weet, ben ik 100% oké :p

19. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Bedankt voor alle reacties! Ik vind het ook wel iets hebben zelf, het geeft mijn zoon iets "eigens".. hoop dat hij er later ook zo over denkt!
    En qua aandoeningen schijnt het dus vaak voor te komen in combinatie met doofheid, maar mijn zoon kan perfect horen!

Deel Deze Pagina