nou mijn man had dan zn koffers kunnen pakken als hij zo tegen mij had gepraat maar goed ts, vind het vervelend voor je. Ik was de andere partij zeg maar. Mij zegt dat trouwen helemaal niks. Maar mijn man hechtte er wel waarde aan. Heb ook altijd geroepen ik trouw niet, maar ik wist dat hij het belangrijk vond. Toen onze dochter 2 was haar een shirtje aangtrokken: papa wil je met mama trouwen. Het was een leuke mooie dag en als huwelijksreis 3 dagen efteling bosrijk. Maar mij zegt het nog steeds vrij weinig haha. Hoop voor je dat het gebeurd.
ik zou als ik jou was gewoon zeggen dat je graag wil trouwen.. aangezien hints niet werken ik heb er verder weinig mee.. ik ben wel gevraagd en heb toen ja gezegd maar heb eigenlijk niet echt de wens om daadwerkelijk te trouwen
Hahaha! + 1! Goeie reden om te trouwen ook... @ Imensa: veel sterkte en hopelijk 'vinden' jullie elkaar weer!
Voor wat? Voor je aan een gezin begint leek me handiger als je zoiets gaat doen. Hoe weet je dat het helpt trouwens?
Buiten dat, trouwen geeft geen garanties.. Maar er zijn mensen die tegenwoordig nog steeds denken dat ze dan een man voorgoed aan de ketting hebben gelegd.. @ TS: Pas wel op dat je het beeld niet te romantisch voor jezelf maakt en straks teleurgesteld raakt, daar zit je niet op te wachten! Zoals anderen al zeggen: zelf vragen is net zo leuk en spannend! Alleen al de voorpret voor jou op dat moment Hoop voor je dat je wens uitkomt en je straks in een mooie jurk staat meid!
Mijn vriend en ik zijn nu ook 16 jaar bij elkaar en 2,5 kind verder, maar hij wil ook niet trouwen. Hij vindt het ouderwets en geen toegevoegde waarde hebben. Ik heb mij erbij neergelegd. Mij lijkt vooral de dag zelf leuk. In het dagelijks leven zal er inderdaad niks veranderen.
Klinkt als ware liefde haha Hoop voor je dat je toch echt klussen in de garage bedoelt, als je in de slaapkamer bedoelt zou het toch voor beiden even fijn moeten zijn? Wij hebben het er in onze date fase wel over gesproken, wij zijn beiden gelovig en vinden het huwelijk daarom belangrijk. Mijn man heeft me 2x ten huwelijk gevraagd. De eerste keer was hij heel erg dronken en de tweede keer heeft hij het met bloemen en op zijn knietjes gedaan, dat wilde hij zelf Ik ben getrouwd en heb echt een mooie dag gehad. We zijn zowel voor de wet als in de kerk getrouwd. Maar denk dat je nog weleens teleurgesteld kunt raken als je erg hoge verwachtingen hebt. Ik bedoel, wat als je buikpijn hebt op die dag? Ik vond de geboorte van mijn dochter een veel mooiere dag eigenlijk. Ach ja, misschien ben ik ook wel te nuchter..
Wel eens met missmara. Ik heb ook het idee dat het veel te groots wordt gemaakt. Vooral als je wil trouwen vanwege het romantische aanzoek, witte jurk, taart, feest etc. Ik ben ook getrouwd, omdat ik het fijn vind voor de kinderen, zelfde achternaam, gezinnetje vormen. Niet vanwege de bruiloft eigenlijk. Bruiloft was mooie dag, maar ik heb gelukkig nog veel meer zeker zulke mooie dagen in mn leven gehad.
Dat is ook zeker niet de hoofdreden, maar zou graag dezelfde achternaam als mijn kinderen dragen... (en ik weet heus wel dat ik daarvoor ook een geregistreerd partnerschap aan zou kunnen gaan, maar dan wil ik een mooie bruiloft erbij ) Gisteren toch maar eens aan hem gevraagd of hij me ooit nog eens gaat vragen... en hij zei van wel dus afwachten maar
Eerlijk gezegd zou het mij vrij weinig uit maken of wij wel of niet trouwen. Ik hou van hem, en als hij mij niet ten huwelijk zou vragen ooit zou ik nog steeds evenveel van hem houden. Kreten zoals: je moet hem een ultimatum stellen of ik zou bij hem weggaan als hij mij niet binnen een bepaalde tijd ten huwelijk vraagt, vind ik best wel shocking. Mijn vriend zou me ten eerste keihard uitlachen als ik zoiets zou zeggen (en groot gelijk heeft ie) en ten tweede zou ik er niet aan moeten denken dat ik met iemand trouw die zich half gedwongen voelt om met mij te trouwen.
Leestip: bol.com | Act Like a Lady, Think Like a Man, Denene Millner | 9780061728976 | Boeken... Er is ook een film van, op netflix staat die sowieso. Heel nuttige tips.
Zolang een man er mee weg komt dat ie alles heeft wat ie nodig heeft, dan zal die echt niet zomaar ineens met een huwelijk op de proppen komen hoor. Je mag als vrouw best eisen stellen, alleen moet je dat bij sommige types iets tactischer doen. Als je blijft afwachten, kun je nog lang wachten.