Problemen met pinnen bij Tango en benzine bijna op.

Discussion in 'De lounge' started by Jel, Nov 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Shit heb ik weer hoor. De benzine is bijna op, het streepje is al voorbij oranje zeg maar. Gewoon te lang gewacht met tanken, elke keer denken van: "Oh kan nog wel!"

Dus vandaag na mijn werk naar de Tango, ik steek de pas erin, pincode correct. Daarna ging hij de pas controleren, zegt ie: "Transactie geweigerd" en er floept een bonnetje uit met 0,00 euro. Dus ik mijn man opbellen en die snapt er ook niks van. We hadden echt nog wel genoeg geld op de rekening staan. Thuis toch even gecontroleerd en inderdaad bleek er genoeg op onze rekening te staan.

Wat is er dan mis? En wanneer houd je auto er echt mee op qua benzine? Hij loopt nu echt bijna tot het laatste streepje. :) Dom dom dom dat ik zo lang gewacht heb met tanken, maar ook stom dat hij het pasje niet pakt.

wat nu?

2. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    niet weer doen he, :);), vind dat altijd best beschamend...ikzelf heb het nooit gehad maar ken mensen die ook tot het laatste wachten, daar sta je dan...soms komen ze lopend langs de snelweg met hun jerrycan en later met hun auto..pff wat een tijd :D
    Maar zoels ik heb begrepen is je reservetank ongveer 8 liter...weet niet hoeveel je auto verbruikt? maar 8 weet ik niet zeker hoor...
    en je tank leeg laten lopen is ook heel slecht voor je auto!!!

3. Josephine76

Josephine76 Actief lid

Aug 31, 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeƫren
    Groningen
    Heb ik ook een keer gehad bij de Tango. Ik moest nog genoeg geld op de rekening hebben maar de pinautomaat deed ook zoiets vaags. Toen ben ik naar de dichtstbijzijnde bemande benzinepomp gereden, had nog contant geld bij me.

Het verschilt per auto hoever je nog kunt rijden, maar ik raak er nerveus van als het lampje gaat branden. Voor die tijd tank ik bij. Maar zelfs als het lampje brandt kun je nog tussen de 25 en 35 kilometer rijden. Zou meteen een andere pomp opzoeken als je dat ziet.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Geen ander tankstation?

5. Jel

Jel Niet meer actief

Dit zal me ook nooit weer gebeuren, je leert er gelijk van. :)
    Het was ook de eerste keer dat ik het zover heb laten komen. :)

Maar het is toch ook raar dat de pas geweigerd word terwijl we er nog genoeg geld op hebben staan? Hoe kan dat dan? Want ik was notabene bij de Tango al.

6. Jel

Jel Niet meer actief

Jewel, langs de tweede kwam ik zelfs voorbij, maar was ineens bang dat we misschien toch een negatief saldo zouden hebben, vandaar dat ik daar ook niet durfde te tanken, sta je mooi voor l*l bij het afrekenen binnen. Dat wilde ik voorkomen. Maarja, nu staat de auto bij huis en is de benzine bijna, 0,0.

7. cerberus

cerberus Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    3,709
    0
    36
    NULL
    NULL
  8. Jel

Jel Niet meer actief

Josephine, hmmm vreemd dan dat meerdere Tango's dat hebben. Je gaat echt ineens twijfelen aan je rekening, of er echt genoeg opstaat.

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#9 Polletjepiek, Nov 16, 2011
    Last edited by a moderator: Nov 16, 2011
    Het kan ook een leesfout zijn geweest van het pinapparaat. Dan zegt ie, ongeldige pas ofzo.

Hier in de buurt zit een Shell-Express(ook onbemand) met 4 tankunits met allemaal hun eigen pinapparaat. Er is er 1 waarbij het apparaat standaard de pas niet leest. Heel apart. Je voelt al bij het erin doen dat ie hem niet 'pakt'. Die andere doen het wel goed.

10. Jel

Jel Niet meer actief

Nee, SNS bank.

11. cerberus

cerberus Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    3,709
    0
    36
    NULL
    NULL
    had het laats met mn nieuwe pas van ing... hadden ze problemen met software van nieuwe pas... was dus niet geactiveerd... kreeg dezelfde melding...

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,274
    6,185
    113
    Kan je niet langs een pinautomaat (lopend of fietsend ;)) en met cash geld betalen?

13. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    Jel , ik had dat een paar maanden geleden ook bij Tango!!
    precies zelfde verhaal!

ik tank er nooit weer haha

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het kan zijn dat het komt omdat Tango een soort van extra bedrag "reserveert" en dat je rekeningsaldo onvoldoende is geweest voor die reservering.
    Ik zou Tango een berichtje sturen of gaan bellen, waarom iets dergelijks gebeurt.

Enne.... ik moet straks ook gaan tanken.... okay ik kan er nog 100 km op rijden maar het rijdt niet fijn....

15. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

Oct 1, 2008
    745
    0
    0
    Denk dat het dan aan het pinapparaat van de Tango ligt, want als je geen saldo hebt, dan geeft ie dat wel aan, volgens mij. Ik denk dat het apparaat je pinpas niet goed heeft kunnen lezen.

Edit: Is het niet zo dat de aanvoer van benzine niet automatisch stopt wanneer je saldo op is? Dat je dus kunt tanken tot je niks meer op de bankrekening hebt staan.

Ik kan met onze auto wanneer het lampje begint te branden nog zo'n 80 km rijden, maar goed dat is een diesel. Dus daar zal wel verschil in zitten.

16. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    ik denk dat het idd een probleem met de automaat is geweest en niet met je pinpas.

Bij onvoldoende saldo krijg je dat namelijk in je scherm te zien.

17. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    hij slaat ook vaak af bijd at bedrag, dus als jij 5 euro hebt staan slaat hij ook bij 5 af..teminste hier dan :)

18. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ik las hier een keer geloof ook over tango dat ze idd bijv nog 100euro extra (of totaal weet het niet meer moet je evne zoeken hier op het forum naar dat topic) reserveren iemand had toen ook dta ze niet kon tanken daar ... of dat er maar een paar tientjes ofzo nog gepind kon worden terwijl er meer op stond ofzo..en dat was toen in het weekend... denk dat het dan daarmee te maken heeft.. wellicht kun je wat vinden op de site van tango erover?

wel lastig zeg hoopd at jehet nog red met je tank :)

19. Jel

Jel Niet meer actief

Wat raar als het aan de pas zou liggen, want ik heb er normaal eigenlijk nooit problemen mee. Ik heb even een foto gemaakt, denken jullie dat ik hiermee nog naar de pomp kan? (Ongeveer 2 km denk ik.)

View attachment 199273

20. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

Oct 21, 2005
    2,158
    405
    83
    Bij een auto die 1 op 2 rijdt zou ik gaan twijfelen, maar zelfs dan redt je het waarschijnlijk nog wel ;) Bij mij brandt regelmatig het lampje, ik sta dus vast nog wel eens langs de kant van de weg...

Share This Page