Raamdecoratie kantelramen

Discussie in 'De lounge' gestart door Shawarma, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ik zit met 2 kantelramen in huis waar ik graag rolgordijnen voor wil hebben, en ik wil dan een roze, het liefst een hard roze en een groen rolgordijn.
    Maar hoe kan ik dit het best bevestigen zodat het echt goed tegen het raam zit, en dat het de kamer dus echt goed verduisterd?
    En welke winkel?
    Hoop dat iemand mij kan helpen!

2. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Nobody ?

3. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zijn er geen rolgordijnen die via een geleide rail naar beneden komen. De randen van het doek vallen dan in de rail. Heeft het bekende dakramen merk ook niet zoiets voor dak ramen?

4. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ik heb geen velux ramen maar ik vraag mij dan af of je dan ook een soort universele versie daarvan heb.

5. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    volgens mij gewoon even bij een gordijnen boer naar binnen gaan. Daar kan van alles....

6. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik weet natuurlijk niet hoeveel geld je er voor over hebt, maar Luxaflex heeft heel mooie (maar wel prijzige) producten die geschikt zijn voor kantelramen (bijv. nano rolgordijnen, duettes of plisse).

Het voordeel is dat deze op het raam worden bevestigd en dus meedraaien als je het raam opent of sluit. En ze gaan ook niet bol hangen ofzo als het raam in de kantelstand staat. Een prima oplossing dus. Ze zijn er in allerlei kleuren. (En nee, ik heb geen aandelen. :D Ik heb me laten voorlichten omdat we zelf ook kantelkiepramen hebben.)

Je zou eens een interieurzaak / gordijnenzaak kunnen binnenlopen en advies vragen. Dan kun je gelijk de mogelijkheden en kleuren bekijken. Succes met je keuze.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    wij hebben.inderdaad het systeem van luxaflex nano. Dit schuift als t ware in een rails. Het is wel prijzig, geloof dat we 350 per raam kwijt waren. En een groot nadeel vind ik wanneer snachts het raam opem blijft heb je dus volledige licht inval.

8. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Heb even gegoogled op nano systeem luxaflex en dat ziet er inderdaad erg mooi uit !
    Maar inderdaad ook erg prijzig, is dit systeem er niet bijv bij de bouwmarkt?
    Ik ga eens kijken bij een gordijnzaak.

9. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk dat als je bij een karwei ofzo gaat kijken ze ook wel zoiets hebben. hebben wij ook onze rolgordijnen laten maken.. en toen kon je van allerlei opties aangeven

10. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Wij willen idd ook eens gaan kijken of de bouwmarkt niet zoiets heeft. Anders zijn we voor de dakkapel op zolder (waar dus niemand slaapt) meer dan €1.000 kwijt. En voor een wasruimte/logeerruimte vind ik dat toch wel veel...

11. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik dacht een paar weken geleden bij eigen huis en tuin zoiets te zien op tv. Misschien even op hun site kijken?

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Bedoelde je dit misschien?
    Decoratie voor kantelramen | Eigen Huis & Tuin

Ik lees ook mee, want in ons nieuwe huis krijgen we overal zulke ramen. Op zolder krijgen we een dakkapel, maar daar komen rolluiken, dus heb ik niet echt binnen nog raamdecoratie nodig.

13. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ja de sponsor van eigen huis en tuin, is Praxis.
    Kan daar ook zeker even een kijkje nemen.
    Ik laat het weten of hen iets soortgelijks hebben.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ja, ik moet ook eens kijken, staat wel dat je het er zo over heen klikt en niet vast hoeft te boren, maar ik vraag me af hoeveel ruimte er is om die haakjes er overheen te klikken als je het raam weer dicht doet. Maar ja, we zullen zien ;).

15. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Wij hebben de luxaflex nano gehad voor ons strandhuisje om het verduisterend te krijgen, maar dat was niet mogelijk. Het verduisterende stof is te zwaar voor de constructie, gaat bollen en verduisterd dus niet. Wij zijn hier sinds afgelopen augustus mee aan het klooien geweest, drie weken terug pas te horen gekregen dat het niet werkt en dat de nano ook niet meer met verduisterend stof verkocht mag worden door de luxaflex dealer.
    Wij gaan nu informeren bij de Praxis naar een soort gelijk systeem wat jezelf in elkaar moet zetten, als het tenminste te leveren valt. Dat was afgelopen zomer een probleem. Karwei, leen bakker, kwantum en gamma hebben deze systemen helaas niet.

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Dat is raar want hier werkt de nano met verduisterende stof prima

17. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ik heb het kunnen vinden.
    Het zijn velux ramen en zag een site via Google dat er 50 procent korting was op deze rolgordijnen.
    Want normaal zijn ze erg duur.
    Nu hopen dat ze een beetje snel geleverd worden.

18. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Kijk dat is nou een leuk shoppen!
    Veel plezier ervan.

19. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    bij hema kan je ze ook laten maken, niet duur(zeker niet als ze weer eens 20% korting hebben) en goede kwaliteit!

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    O ik zienu pas dat je t over kantelramen hebt. Dat is idd prima met velux op te lossen. Ik was in de war met draai/kiep ramen

Deel Deze Pagina