Dochterlief wil nu al een week niet slapen s middags. Denken jullie dat dit betekent dat ze naar 1 slaapje per dag kan? Als ik haar er s ochtends in leg slaapt ze wel gewoon goed. Of zal het een sprong zijn? Ze is nu 10 maanden (2 weken te laat geboren). Geloof wel dat er een sprong is rond deze leeftijd.. Hopelijk heeft iemand tips voor me..
Ik zit een beetje met hetzelfde te klooien. 's ochtends wil ze niet echt meer slapen. Soms als ik geluk heb een half uurtje. 's middags na haar boterham gooi ik haar er weer in, en dan slaapt ze een uurtje of 2. Eigenlijk te kort om de einde van de middag en avond door te komen. Gisterochtend heeft ze niet geslapen, maar wel van 11.45 tot 16.00. Toen maar wakker gemaakt. Vandaag begon ze tegen 11.00 weer te geeuwen. Boterham gegeven, en weer rond 11.45 op bed gelegt. Helaas was ze om 13.30 alweer wakker. Eens kijken wat de middag gaat brengen. Denk dat ik haar nog wel een keer op bed gooi.
Hier nog een die over gegaan is van twee naar een slaapje. Nu een weekje of twee. De ochtend ben ik aan het overslaan en doe haar rond 12 in bed. Dan slaapt ze ongeveer 1.5 tot 2uur. De laaste dagen was het slapen verder wel erg rommelig inverband kerst/oud en nieuw. En ja het is een fase. De ene is rond tien maanden al zo ver met 1 slaapje per dag en de ander zal het nodig hebben tot na het jaar. Elk kind is verschillend.