Zouden jullie dit als moeder accepteren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Saja87, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn moeder belde me vanmorgen op met een verhaal wat ik nogal vreemd/raar vind.

Mijn (stief)broer heeft nu zo'n 6 mnd een nieuwe vriendin. Hij heeft een zoontje van 5jr en zij een dochter van 2,5jr.

Nu zat mijn neefje aan mijn moeder te vertellen dat hij de nieuwe vriendin van papa andere mama moet noemen van haar omdat haar dochter ook mama's voornaam gaat zeggen ipv mama.

Ik antwoordde eigenlijk gelijk met "mocht mijn man een nieuwe vriendin krijgen en zij zegt dit dan zal ik eest met hem praten en daarna een hartig woordje met haar "want er is maa een mama en dat ben ik..

Maar vroeg me achteraf of mijn mening wel terecht is of niet:)

Dus wat zouden jullie doen? En zouden jullie dat accepteren als het gezegd moet worden?

2. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Geen haar op mijn hoofd dat daaraan denkt..ben het compleet met jou eens.

3. Liekj

Liekj Niet meer actief

Ik zou hetzelfde als jij reageren :)
    Dus ik vind je mening terecht ..

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    helemaal mee eens. ik zou pislink worden! er is maar 1 mama en andere mensen/stiefmoeders of wat dan ook gewoon bij de voornaam!

5. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik ben het met jou eens! Mocht hij haar uit zichzelf ook mama noemen dan zou ik dat zo laten(hoe moeilijk ook).

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Absoluut onacceptabel!!!

Weet je dat in veel ouderschapsplannen zelfs wordt opgenomen dat nieuwe partners geen papa en mama genoemd mogen worden. Dat die titels alleen voorbehouden zijn voor de ouders.

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Je zoontje kan die nieuwe vriendin toch ook "mama van(naam meisje)" noemen.

Zou dat eens in de groep gooien bij je (stief)broer.

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Indd dat zei ik dus ook.
    Als hij het zelf doet vind ik het wat anders maar verplichten? Hell no!

9. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Alleen als hij het uit zichzelf zegt zou ik het accepteren.als mn dochter van anderhalf snapt dat papa ....... Heet en zij hem papa noemt dan kan een kind van 2 1\2 ook.

10. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    ik hoop dat ik nooit in zo'n situatie terecht zo komen maar als wij uit elkaar gaan en wij krijgen een nieuwe relatie dan is het gewoon de voornaam van onze nieuwe partner.
    Ik zou het niet leuk vinden als ze mama zouden zeggen tegen de nieuwe vriendin van hun vader

11. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik vind dit nog wel een optie inderdaad.

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Moeten?? Nee, dat vind ik onacceptabel. Als een kind het uit zichzelf zegt vind ik het wel oké. Ik noemde mijn stiefmoeder vroeger ook mama maar dat kwam echt helemaal uit mezelf!

13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik vind niet dat je een kind (ongeacht leeftijd) dat op kunt leggen. Als een kind er zelf voor kiest om de stiefouder papa/mama te noemen vind ik het een ander verhaal. Leuk zou ik het niet vinden, maar zou het accepteren omdat het kind het wil.

Mijn man noemt zn stiefpa van kleins af ook pap en zn eigen vader is ook nog in beeld. Ik daarintegen niet, omdat ik het niet kan. Ik zie mijn stiefmoeder wel als een ouder en als een belangrijk persoon in mn leven, maar zou haar geen mam kunnen noemen. Puur een gevoel... zelfde geldt voor de vriend van mn moeder. Ik heb één vader en één moeder.

Ik vind de reden van die vriendin onzin. Als ons neefje hier is dan noemt hij mijn man bij zijn voornaam. Actie: onze zoon noemt hem dan ook bij de voornaam. Moeten we dan tegen neefje zeggen dat hij zijn oom maar papa moet noemen, omdat zoontje hem anders na doet?

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee niet mama

Maar misschien wel tante of iets anders behalve de voornaam.

Ik kan me wel voorstellen dat ze haar kindje niet de voornaam willen leren. Ze is nog maar 2,5 dus zal dat inderdaad van de 5 jarige overnemen.

15. Aloe

Aloe Niet meer actief

Echt niet, ik ben de mama. Maar tja, mijn partner nu is ook niet die biologische vader van mijn oudste dochter maar zij begint hem nu wel steeds vaker papa te noemen. Ze speelt ermee. Mijn ex vindt dat goed. Dat vind ik heel erg knap! Klinkt stom maar ik vind dat er maar 1 mama is en, ja heel lullig dit, er kunnen meerdere papa's zijn. Hoe onredelijk mijn gevoel misschien ook is……..alleen ik ben MAMA hifi.

En als het uit het kind zelf zou komen…………..dan ging ik heel hard onder mijn deken liggen janken hahaha.

16. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik zou het echt niet leuk vinden en is toch ook zo verwarrend voor de kinderen!

17. tuc

tuc Niet meer actief

#17 tuc, 3 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2014
    als het om een scheiding gaat zou ik dat niet leuk vinden, ik ben immers nog vollop in beeld.
    Al moet ik zeggen dat er in mijn schoonfamilie 2 samengestelde gezinnen zijn waarbij de kinderen in beide gezinnen hun stiefvader papa noemen. in 1 gezin is sprake van co ouderschap, dit kind noemt hen papa k en papa t. Het kind was 1,5 toen de ouders uit elkaar gingen. In het andere gezin is de biologische vader niet meer in beeld, zij waren wel ouder toen de scheiding plaats vond, maar hun stiefvader is gevoelsmatig hun vader.

Mocht ik overlijden (niet dat ik er dan nog iets van te vinden heb:D) maar dan zou ik het wel een fijn idee vinden dat mijn kinderen een andere vrouw als hun mama kunnen zien...

18. Smnee

Smnee Niet meer actief

Mijn hart zou breken als mijn kind zijn/haar stiefmoeder mama zou noemen.

19. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik zou het niet fijn vinden als mijn kind, mama tegen een andere vrouw zou zeggen.
    Maar anderzijds snap ik de nieuwe vriendin wel.. Al denk ik dat het opzich wel los zal lopen.

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja als mijn kinderen het uit hun zelf ouden zeggen zou ik er minder moite mee hebben ( zzou het echt niet leuk vinden maar dan doen ze het zelf )

Maar verplichten? Nee dat vind ik absurd!

Deel Deze Pagina