Zouden jullie dit als moeder accepteren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Saja87, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Met ts eens!

2. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

10 jul 2012
    2.290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Mijn kind mag echt niet iemand anders mama noemen (zodra hij natuurlijk snapt wat het woord mama is ;) hij is nog maar 7 maanden).

Mijn vader heeft ook een nieuwe vriendin gekregen toen mijn zusje en ik nog erg jong waren en er werd ook gezegd dat zij niet onze moeder is en ook nooit zal worden, we moesten haar als een goed vriendin zien en mochten haar ook zeker geen mama noemen....

Mijn moeder kreeg een vriend toen wij al 18 en 16 waren dus daar zeiden we zelf bij jij bent ons vader niet en zal het ook nooit worden...

Ik kan me voorstellen dat als een vader of moeder op jonge leeftijd van het kind overlijd en er komt een nieuwe persoon in het leven van de ouder dat het kind dat op een gegeven moment papa of mama zal noemen, maar zolang de ander nog gewoon in beeld is is er maar 1 papa of 1 mama!!!! Zal ook veel te verwarrend worden voor het kind.

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Nee, zolang ik leef is het enkel MIJN voorrecht om 'mama' genoemd te worden door mijn kinderen!!! :cool:

4. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    In het geval wat ts beschrijft; onder geen beding! Er is maar 1 mama en 1 papa die zo genoemd zou worden.

5. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    benieuwd wat jullie hier dan van vinden: mijn man en ik hebben een dochtertje via een draagmoeder. vanaf de geboorte is ons dochtertje bij ons en de draagmoeder heeft afstand gedaan. biologisch is ze het kind van de draagmoeder en mijn man. maar vanaf geboorte af aan zorg ik voor haar samen met mijn man. zou zij volgens jullie mij dan geen mama mogen noemen? omdat ik biologisch gezien niet haar moeder ben?

6. Onje

Onje Niet meer actief

Dit vind ik totaal wat anders. Kan dit niet vergelijken met mijn 2 stiefkinderen die 5 dagen in de week bij hun moeder zijn en anderhalve dag bij ons. In dit verhaal is de mooie titel mama toch echt voor jou!

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Tuurlijk wel! Je bent toch haar mama?! Een kind baren maakt je geen moeder....er grenzeloos van houden, voor zorgen en opvoeden wèl! :)

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Gekkie, tuurlijk ben jij haar mama. Die titel krijg je niet mee omdat je fysiek een kind op de wereld kan zetten, die moet je 'verdienen' door het kind op te voeden en lief te hebben, etc.
    Vind ik. :)

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.194
    113
    Bij een scheiding weet ik ook niet of ik dat zo toestaan. Als ik overlijdt en man krijgt nieuwe vrouw dan is het aan de kinderen of ze mama gaa n zeggen of niet. Als ze het wel zeggen vertrouw ik erop dat ze ook als een mama voor ze zorgt

10. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Eppo, Nikki en Onje ik voel mij ook echt haar mama hoor, al vanaf het begin dat draagmoeder zwanger was van haar, was het mijn meisje. maar ben gewoon benieuwd hoe hier over gedacht wordt.

11. Evientje

Evientje Niet meer actief

Ik heb zelf in het ouderschapsplan op laten nemen dat de naam mama en papa alleen aan de ouders voorbehouden is.
    Bij het laatste bezoek aan vader bleek er ook tegen zl gezegd te zijn dat de vriendin van papa (hadden net 2weken een relatie, haar kinderen (beide jonger dan zl) waren zijn broertjes) zijn nieuwe mama was (niet de reden van geen bezoek meer).

Ik heb ook een nieuwe vriend en zl wil heel graag papa zeggen tegen hem, hebben hem uitgelegd dat hij maar 1 papa heeft, en dat M. Mama's vriend is. Kregen een uitleg terug van zl, zijn papa was niet lief, en deed niet wat hij beloofde met opsommingen erbij, en M. Deed dat wel en M. Was wel lief dus voor hem was hij papa. Hebben er nu maar van gemaakt dat hij dan papa M. Is. Met als gevolg dat zijn echte papa dus nu ook papa R. Is. Als een kind er zelf mee komt en ook uit kan leggen waarom hij hem papa wil noemen vind ik het wat anders dan kun je wel proberen om het tegen te houden maar dat werkt toch niet...
    Maar een kind het verplichten te zeggen, nee daar ben ik tegen!

12. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Als mijn kinderen uit zichzelf de nieuwe man/vrouw in ons leven na een tijd mama of papa zouden noemen dan voelen ze zich blijkbaar zou vertrouwd en op hun gemak dat de voornaam niet genoeg 'lading' heeft. In dat geval zou ik ze het nooit verbieden.

Uiteraard moet ik er niet aandenken, en zou ik er niet om staan springen om het te horen zeggen.

13. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Poeh...neee ik moet er niet er niet aan denken!

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wensdroom natuurlijk ben jij haar mama! En natuurlijk hoort jouw dochter jou mama te noemen jij bent tenslotte haar mama!

overigens als mijn zoon uit zichzelf mama zou zeggen tegen een evt nieuwe vriendin vind ik dat anders dan het een kind verplichten om wat voor reden dan ook.
    Als hij het zelf zou zeggen dan ziet hij die vrouw ook als mama en betekend dat alleen maar dat hij zich er vertrouwd en goed bij voelt.

Maar een kind verplichten om andere mama te zeggen vind ik gewoon echt niet kunnen!

15. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Dat zou ik niet accepteren eigenlijk, dat is een titel die je moet verdienen. Maar goed, ik heb sowieso altijd een beetje moeite met zulke dingen, titels aannemen die je eigenlijk niet hebt.

16. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Ik vind jullie "geval" weer anders. Jouw kind was er eerder dan E. Dat zou inderdaad raar zijn als ze dat nu plotseling zou moeten zeggen.

Ik denk dat kinderen het zelf wel oplossen. Je kan ze niet dwingen namelijk. Wij waren van plan om onze kinderen heit en mem te laten zeggen. Het is pap en mem geworden...

Ik zou wel een stevig gesprek aangaan dat ze het ook niet moeten proberen om haar in een bepaalde richting te duwen.

17. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou woedend zijn! Er is er maar 1 mama dat ben ik, tenzij mijn kind zelf mama wilt zeggen dan vind ik het anders.
    Snap ook niet zo goed waarom een stiefouder persee mama/papa genoemd zou willen worden:(.

18. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Wat een onzin om dat te "verplichten". Je kunt een meisje van 2.5 best leren wie er wel/geen mama zegt.

Nee hoor,er is 1 mama en als kleine kinderen het uit zichzelf willen zeggen dan ligt dat anders maar in dit geval nee.

19. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik en mijn ex zijn bijna 2 jaar uit elkaar
    en zijn beide van mening dat wij alleen de papa en mama zijn
    willen ook niet dat dit veranderd word ook niet geaccepteerd
    ik heb nu een nieuwe vriend en hij word gewoon bij zijn voornaam genoemd
    de jongste maakt soms wel eens een foutje en zegt dan papa maar dan zeggen we dat gelijk :)

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Als ze het uit zich zelf zouden doen prima. De nieuwe vrouw is hopelijk ook een 2e mama en goed voor de kinderen. Ik ben mama en zijn nieuwe vrouw bijv mama met voornaam. Bijv mama Saskia.

Zal daar niet zo'n punt van maken. Wel dat het verplicht wordt om te zeggen

Deel Deze Pagina