zouden jullie dit doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 15 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Wij hebben dit gedaan bij onze bruiloft. Het was niet de bedoeling, maar ons zoontje werd ziek en we wilden hem gewoon lekker laten slapen. Het kon bij ons gelukkig makkelijk, omdat we een hotelkamer hadden op maar 75 meter afstand van de zaal en op dezelfde verdieping. Bovendien hadden wij een walky talky met babyfoon functie, daardoor hadden we een heel goed bereik. Het ging allemaal heel goed.

Ik zou het niet vergelijken met madeleine toen in Portugal. De kans zit er heel dik in dat de ouders erbij betrokken waren. Bovendien zijn er ook wel eens peuters uit buggy's ontvoerd, dat wil toch ook niet zeggen dat je niet meer gaat wandelen.

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Gup, ik zou zeggen volg je gevoel.
    Je kan het altijd proberen en zit je niet lekker ben je zo terug op je hotelkamer.
    Wij kunnen wel zeggen of je het wel of niet moet doen maar je eigen gevoel is toch het belangrijkste!

3. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik zou het eigenlijk wel aandurven.. Maar je moet er zelf een goed gevoel bij hebben anders zit je zelf ook niet makkelijk.
    Ik zou misschien banger zijn dat de kleine zelf op onderzoek uitgaat, dus ervoor zorgen dat zij de kamer niet af kan.. de gang of balkon op!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het ook niet doen..
    Stel je voor dat er brand uitbreekt, dan ligt je kind daar ergens boven in zijn/haar uppie.
    Oke, het is misschien een hele kleine kans, maar ik zou niet prettig zitten beneden. En dan heb je ook niks aan je uitje..

5. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ik zou het wel doen, sterker nog, wij gaan het ook doen ;)
    In juli hbben we een bruiloft, Kevin is dan 8 maanden het feest wordt gegeven in een hotel, waar we vervolgens ook blijven slapen, dichtbij de zaal dus.
    Zolang de babyfoon het doet zie ik geen probleem, mocht die daar onverhoopt toch niet werken dan zal ie in een campingbedje dichtbij ons blijven of 1 van ons blijft op de kamer.

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Er zijn duizend scenarios te bedenken wat er allemaal mis zou kunnen gaan, maar er zijn ook genoeg doemscenarios te bedenken voor het moment dat moeder en het kind gewoon samen zijn.
    Maar ik kan me wel voorstellen dat genoeg moeders er niet moeten aan denken. Ik ben er zelf makkelijker in. Uiteraard zoals ik op de eerste bladzijde ook schreef moet je goed gevoel bij het hotel hebben (en uiteraard goed werkende babyfoon).

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik zou het niet doen. Gewoon omdat ik niet snel bij dr ben en ze ligt ver van mij vandaan dan.

Krijg dan meteen die maddie-ideeen erbij, dat engelse meisje dat spoorloos verdween.

Ik zou d'r lekker mee naar beneden nemen, alhouwel ze nu wat ouder is, ik weet niet of ze nog slaapt in de kinderwagen?

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik zou het niet doen, maar dat is meer omdat ik als de dood ben dat er wat gebeurt en ik er dan niet bij ben. (brand oid)
    als we weleens naar de buren gaan om een bakkie te doen als alyssa ligt te slapen nemen we de babyfoon mee en gaat een van ons regelmatig even thuis kijken of alles goed is.
    ik ben een ongelooflijke zeikerd daarin.
    ik kan me goed voorstellen dat je het niet leuk vind om tijdens je vakantie alleen maar op je hotelkamer te zitten.
    je kan denk ik het beste kijken wat voor hotel het is (het gevoel dat je erbij hebt) en uittesten of je babyfoon het doet in het restaurant of de bar.
    als je er een goed gevoel bij hebt moet je het vooral doen.

fijne vakantie!

liefs doris

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    bedankt voor jullie meedenken!

Die madelaine verhalen leg ik naast me neer hoor. Die mensen zaten een heel eind verderop iets te eten en hadden geen babyfoon.
    Wij hebben babyfoon met camera, al is het dan idd afwachten of die het doet. We hebben ook een alecto met 1 km bereik, dus die moet het doen lijkt me.

Mijn dochter slaapt goed, alleen ze wordt wakker van ons, maar dat gebeurt wel vaker.
    Ze slaapt echter wel goed in de kinderwagen. Als we met haar weggaan, doet ze haar middagslaap ook gewoon in de wagen.

Ik denk dat daar even bepalen wat we doen een goed idee is. Ik weet ook niet hoe groot het hotel is, en wie weet valt ze gewoon in slaap rond 19:00 en maken we een lange avondwandeling. Het zal sowieso niet voor lang zijn, ik kan nooit een uur rustig zitten. Wellicht alleen om even een sigaretje te gaan roken.

Maar nogmaals bedankt, want ik hang er echt tussenin. Ben blij dat meer mensen het wel zouden overwegen!

10. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik denk dat ik het ook niet zou doen. Normaal gesproken komt er 's avonds geen personeel op je kamer.
    Maar in een hotel in Italië is dat weer wel zo. Die doen 's avonds, als je zit te eten, de gordijnen dicht, leggen de dekens open e.d.

Als er dan dus iemand bij je kind is, voel ik me niet op mijn gemak.

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.056
    2.193
    113
    Brabant
    nope, ik zou het niet doen... Ik ga niet eens de post beneden halen als Isabella in bed ligt... Ben wat dat betreft misschien een beetje té, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets gebeurt. En dan heb ik het niet meteen over enorme drama's, maar ik vind het al erg als ze ligt te huilen en ik haar niet gehoord heb.... Dus nee, al is het alleen maar voor mn eigen gemoedsrust...

12. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Nee, ik zou het ook niet doen.
    Voelt 'gewoon' niet goed. Ik heb het tijdens mijn zwangerschap van Senna, andere ouders zien doen in een hotel en toen had ik er zelf geen goed gevoel bij.
    Laat staan nu ik Senna zelf heb.

Maar... ik realiseer me heel goed dat ieders gevoel anders is, dus als jij je er wel goed bij voelt (en dat voel je heel snel) dan moet je het vooral doen.

En het ligt eraan of je kind een makkelijke slaper is, denk ik. Senna is vaak even wakker en ik moet er niet aan denken dat ze lange tijd zou liggen te huilen.

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Je moet doen wat bij jou goed voelt.
    ik zou het iig niet doen ;)

Dit snap ik niet, wat is het verschil tussen, verderop eten of een lange avondwandeling? Het is hetzelfde.
    En met een babyfoon hoor je wel geluiden maar meer ook niet.

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou het nooit doen. Sterker nog ik zou het niet eens kunnen!

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik zou het niet doen, alleen al vanwege het Madeleine-verhaal...het idéé alleen al. Maar ik ben dan ook wel een muts in die dingen en erg overbezorgd...Als jij je er goed bij voelt en de babyfoon doet het, dan kun je het toch proberen? Mocht je toch niet lekker op je gemak zitten dan eet je desnoods je diner alsnog op de kamer, met een fles wijn moet dat ook gezellig kunnen.... :D

16. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik zou het niet doen.. Denk meteen aan Maddie eigelijk. Je weet nooit wat er kan gebeuren en babyfoon of niet je kan er niet altijd meteen bij zijn!

17. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nou ja over dat maddie verhaal, ik ben ervan overtuigd dat de ouders er iets mee te maken hebben. Ik geloof het gewoon niet.

En ik ben ook zo overbezorgd, zo erg dat ik me vaak bedenk dat als er brand uitbreekt tussen haar kamer en die van ons, dat ik dan niet bij haar kan komen, of dat ik met haar naar beneden moet springen. Van die gedachte alleen al slaapt ik heel slecht.
    Het zou dus goed voor mij zijn als dat eens wat minder werd.

En een autoongeluk met fatale afloop vergeef je jezelf ook nooit, maar toch stap ik wekelijks in de auto met mijn dochter. Terwijl de kans toch aanzienlijk groter is dat er dan wat gebeurt.

Ik zie wel wat ik doe, beslis terplekke wel.
    Hier mag van mij een slotje op.

18. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Gesloten op vraag van TS

Deel Deze Pagina