hoi allemaal, Aangezien ik veel lees maar niet echt een bibliotheek fan ben (ben altijd te laat met inleveren enz) denk ik erover een E-reader aan te schaffen. Dus nu is mijn vraag wie van jullie heeft er 1 en wil zijn ervaringen met mij delen?? wat ik onder andere wil weten is: wat voor 1 heb je? Wat heeft hij ongeveer gekost? Ben je er blij mee (makkelijk en fijn in gebruik?) En hoe kom je aan je boeken? En wat kost een Ebook? Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. groetjes' Tico
Ik heb twee opties, iPad en Kindle (van Amazone). De iPad kan ik niet lang op lezen, maar de Kindle is fantastisch!!!!!! Het leest echt als een boek, hij is heel licht van gewicht en makkelijk in gebruik, het is niet voor niets de beste e-reader die momenteel te verkrijgen is. Deze kost 99 euro, maar.... Amazone is nóg niet gevestigd in Nederland, dus heeft nog geen Nederlandse digitale boeken. Ik heb wel gelezen dat ze dit jaar naar NL komen. Voorheen waren digitale boeken in Amazone (ik weet dus niet bij bol.com) vaak duurder dan gewone boeken, later werden ze even duur en tegenwoordig zijn ze vaak een stuk goedkoper. Er zijn ook heel veel gratis boeken verkrijgbaar, dat zijn vaak echte klassiekers of kinderboeken. Succes met het vinden van een voor jou geschikte e-reader!
Ik heb er één en ben er erg gelukkig mee Heb de nieuwste Sony met Wifi. Je kan dus rechtstreeks boeken kopen via internet. Erg handig, geen gedoe met koppelen aan de computer. Was 150 euro. Ebooks zijn meestal tussen de 10 en 15 euro. Bol.com heeft er veel. Bij mijn bieb kan je ook ebooks lenen. Ideaal.
O ja, je kunt ook pdf's op een Kindle plaatsen en lezen, dus als je Nederlandse boeken in pdf formaat hebt, dan kun je die gewoon lezen
Ik heb ook een Kindle, fijn ding idd, het schermpje 'voelt' echt als papier als je leest, van een Ipad krijg je toch een beetje hoofdpijnig gevoel uiteindelijk. Alleen jammer van Amazon inderdaad. Ik verwacht dat dat uiteindelijk wel zo komen, maar goed, als je niet graag Engelstalig leest, dan is het dus wat minder handig.
ik heb een pandigital en download boeken op piratbay, hihi. kost niks. Ereader kan ook op internet, was geloof ik 80 euro incl verzenden
Ik heb de sony touch, ook erg fijn. Daar kun je praktisch alle formats op lezen (plus dat je dingen met calibre kunt converteren naar een bruikbaar format). Sony werkt ook met E-ink dus leest net als een boek en in de zon kun je ook goed lezen. Met wel format werkt de kindle? Ben eigenlijk wel benieuwd of ik boeken van amazon ook op mijn sony kan lezen (of evt kan converteren naar iets bruikbaars)
@mensen met kindle: waar hebben jullie hem gekocht? via amerika of via engeland? En kun je de boeken van amazon alleen rechtstreeks op de kindle zetten of kan dat ook via de pc?
Hoe krijg je dan boeken op een e-reader? doe je het downloaden op de computer en dan met een kabel overzetten? of kan er een usb stick in een e-reader. Las ook dat de pandigital en sony op internet kunnen, kunnen ze dat allemaal? Ben echt een leek hoor haha.
De nieuwe sony heeft idd een wifi connectie. Ik gebruik nu een programma Calibre om dingen op mijn ereader te zetten. Je download boeken (winkel, site etc). Die komen dan op je pc. Je zet de boeken in calibre en dan kun je ze naar de lezer zenden. Gaat heel makkelijk. Een ereader kan alleen op internet als er wifi of 3g op zet. Anders hang je hem gewoon aan je pc.
Ik heb een Nook. Mijn zwager ging naar Amerika en heeft een e-reader voor me meegenomen. In Nederland kost hij 149,- en in Amerika 80,-. Dat scheelt een hoop geld. Ik heb voor een Nook gekozen, omdat het 1 van de beste e-reader is. Ik ben er super blij mee en zou niet anders meer willen.
Heb net de ebook store van kobo.com ontdekt. Weet niet of je in nederland daar ook ebooks kunt kopen, maar de prijzen vind ik heel schappelijk (ik zag een pocket voor 5 dollar). Ik gebruik verder demonoid, dat vind ik tot nu toe de betrouwbaarste dl site (geen loze files of virussen oid).
Wij hebben een BeBook Neo en een tablet waarop wij lezen. BeBook kostte toen 230 euro en de tablet wat meer. Het is wel even wennen als je digitaal gaat lezen, maar eigenlijk vind ik het makkelijker dan met een boek. Wij bestellen onze boeken altijd bij ebook.nl Gaat supersnel. De kosten van een ebook varieren net als bij gewone boeken, maar zijn altijd wel een paar euro goedkoper. Als er een probleem is met het openen van een boek stuur je een mailtje en de volgende dag kan je het wel openen. (is overigens nog maar 1 keer voor gekomen)
Mijn man heeft de versie met wifi en 3G, die hebben we vanuit Amerika. Ikzelf heb de nieuwste met alleen wifi (omdat daar geen 3G uitvoering van is) en die heb ik uit Spanje, maar daar woon ik ook. Je zou hem dus in Duitsland kunnen bestellen, dan krijg je dezelfde als ik, je kunt zelf de taalinstellingen veranderen etc. Het formaat waar Kindle mee werkt is van hen zelf, Amazone Kindle format. Als je bijvoorbeeld een iPad hebt, dan kun je een applicatie van Kindle erop zetten en dan kun je boeken via Amazone kopen, ik weet dus niet of dat ook op andere e-readers gaat.
Bij een Kindle moet je ervoor zorgen dat je een account hebt in Amazone, die gelinkt is aan een creditcard of VISA. Op de Kindle zelf (of een kindle applicatie op telefoon, laptop, iPad etc.) kun je dan naar Kindle-store gaan. Je zoekt het boek dat je wilt hebben, dan ga je naar "kopen" en het boek komt direct op je Kindle te staan en je kunt meteen beginnen met lezen, je hoeft hem dus niet eerst te downloaden op je computer en dan overzetten of iets dergelijks. je kunt ook bijna altijd een sample opvragen, zodat je het eerste hoofdstuk kunt lezen, dan hoef je het boek niet meteen aan te schaffen, of je koopt het alsnog.
Ik zie nu dat ik nog een deel van je vraag vergat te beantwoorden... Je kunt ook een applicatie downloaden voor op je pc, iMac of laptop: Amazon.com: Free Kindle Reading Apps
Ik heb een BeBook Club, die was toen 150 euro . Zou niet meer zonder willen. Ik lees altijd in bed op mijn zij en hoef niet meer een zwaar boekvast te houden en als ik in slaap val dan gaat ie vanzelf uit en begint de volgende dag weer waar ik gebleven ben. De boeken haal ik via nieuwsgroepen en via usb zet je ze erop,eitje !!
via calibre kun je wel veel dingen converteren, zal eens gaan kijken of dat ook kan met het amazon format. Hebben jullie de touch?
ik gebruik adobe digital editions om mijn boeken in te zetten. en dan via de usb kabel op de e rader.