Pijnlijke vingers 's nachts, wie nog meer?

Discussion in 'Gezondheid' started by MakeMeSmile, Oct 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MakeMeSmile

Apr 9, 2014
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Sinds een paar weken word ik 's nachts wakker met zulke zere vingers, het doet echt pijn! Het voelt alsof ze 3 X zo dik zijn al is er niets vreemds aan te zien. Buigen lukt dan niet en nu werd ik er vannacht weer wakker van en alleen m'n linker wijsvinger was compleet gevoelloos. Ik hou volgens mij niet echt vocht vast, heb verder geen opgezette handen, voeten of gezicht. Overdag heb ik ook totaal geen last van die handen het is echt alleen 's nachts. Zijn er meer meiden die dit hebben en misschien weten waardoor het komt?

2. kellys

kellys Lid

May 8, 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het alleen pijnlijk om heb je ook tintelende vingers?
    Ik heb het niet alleen 's nachts maar ook overdag en volgens de VK is dit capaal tunnelsyndroom. Zij adviseerde mij op een spalk te dragen of een skatehandschoen.

3. MakeMeSmile

Apr 9, 2014
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee tintelen doen ze niet en afgelopen nacht voor het eerst dat er 1 vinger helemaal gevoelloos was. Moet echt mijn ene hand gebruiken om de vingers te buigen aan de andere hand en dat voelt echt heel pijnlijk aan. Zodra ik mijn bed uitga en naar de badkamer loop zakt het alweer af en vervolgens de rest van de dag nergens last van. Misschien dan toch maar eens overleggen met de vk ;)

4. Sjors88

Sjors88 Lid

Jul 4, 2014
    21
    0
    1
    Westland
    Klinkt bekend. Hier ook carpaal tunnelsyndroom.
    Ik houd wel veel vocht wast in voeten en handen. Was vd zomer erger dan nu.
    Heb weken geen gevoel gehad in 2 vingers, maar moet zeggen dat dat nu denk ik sinds zo'n 2 weken terug is (ben morgen uitgerekend).
    Niets ernstig waarschijnlijk bij jou, wel vervelend.

Hier ook de tip gehad om met spalken te slapen. Eigenlijk nooit gedaan omdat mij mega irritant leek en ik verder niet heel veel last had van de gevoelloosheid, tintelen of het vocht.

5. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    1,474
    2
    38
    Het klinkt misschien gek, maar knijp je tijdens je slaap bijvoorbeeld wel eens (onbewust) heel hard in je handen? Daar heb ik wel eens een periode van gehad (nu helaas bijten op m'n kiezen) en daar kreeg ik ook pijnlijke handen van als ik wakker werd...

6. Hophop

Hophop Actief lid

Sep 3, 2013
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal herkenbaar. Hier met gun besproken. Door de hormonen komt er meer vocht in je armen te zitten waardoor het allemaal wat nauwer wordt. Hierdoor heb je eerder die verkrampingen. Aangezien je handen snachts stil liggen ofja, niet zo beweeglijk zijn als overdag wordt het stram. Overdag krijgt dit geen kans omdat je dan je vingers veel meer beweegt. Ik houd verder ook geen vocht vast, maar dit is schijnbaar heel normaal.

7. Ssh

Ssh Actief lid

Nov 11, 2013
    276
    1
    0
    Ik heb het ook, maar dat komt omdat ik wel vocht vasthoud.
    Overdag helemaal geen last van mijn vingers, maar snachts wel..

8. MakeMeSmile

Apr 9, 2014
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Gelukkig is het dus iets wat vaker voor komt, en te verklaren is ook als je geen vocht vast houd :D

Share This Page