Vandaag met mijn zoontje paaseieren geverfd wat geregeld was vanuit gemeente (denk ik?) nu waren de eieren gekookt en ik ving op dat ze gister geleverd/gekookt waren. Mijn zoontje wilt ze natuurlijk erg graag eten maar zouden jullie dit doen/kan het?
volgens de bewaarwijzer van het voedingscentrum kun je gekookte eieren 7 dagen in de koelkast bewaren. buiten de koelkast zou ik het niet zo snel doen. en een 7 dagen oud gekookt ei zou ik persoonlijk ook niet eten maar het zou dus wel kunnen
Ik ook niet, toch niet zacht gekookt. Maar in dit geval zullen ze zeker weten hard gekookt zijn, lekker in plakjes op een boterham met ham zou ik zeggen. En idd hard gekookte eieren kan je tot een week bewaren.
Oké dan proberen we het morgenochtend gewoon! Het zijn er 10 dus ook zonde om allemaal zo de prullenbak in te gooien. Dank jullie wel!
Even een heel stomme vraag dan hoor, maar jullie zeggen dat je hard gekookte eitjes in de koelkast een week kan bewaren. Hoe zit het dan met de paaseitjes in de winkel? Die liggen toch een stuk langer...