Ik zit met het volgende in mijn maag. Mijn broertje woont hier tijdelijk bij in tot hij een huis heeft. Hij woont hier nu ongeveer 4 maanden. We zijn blij dat we hem zo kunnen helpen en er is natuurlijk wel al een deel privacy weg maar dat wist ik voor ik er aan begon. alleen heeft hij ook een relatie. En dat is nu het punt. Hij mag daar niet logeren en hier laten we het toe alleen ik merk dat het nu steeds vaker gevraagd word. En eigenlijk heb ik er deze week helemaal geen zin in een logeerpartij. Ik wil gewoon even mijn eigen privacy vorige week was er ook al een logeerpartij. Maar hoe ga ik dat over brengen? Stel ik mij aan? Zouden jullie regels daar voor bedenken?
Ik vind niet dat je je aansteld... gewoon niet doen als je t niet wil. Het is jouw huis... ben k heel makkelijk in hoor.
Ja, ik zou zeker regels stellen welke voor jou goed voelen. Het is niet zijn huis en hij mag al blij zijn dat hij bij jou mag 'wonen'
Eens met de rest. Jullie helpen hem enorm en dat vergt van beide kanten al aanpassing. Jullie huis is geen hotel, dus helaas voor hem bepaal jij de grenzen mbt het logeren. Zou het rustig bespreken, het liefst ruim voor de logeer afspraak. Dan kunnen ze altijd nog ergens anders gaan logeren. Liefs Pimkey
Wat vinden jullie het maximale per week? Hij is trouwens 21. Ik wil het natuurlijk ook niet helemaal verbieden maar het gaat dan om in mijn ogen weer redelijk lang vanaf s'ochtends tot de volgende dag s'middags. Mijn man maakt het niet veel uit maar ja die is dan altijd aan het werk dus zoveel ziet hij hun niet. Ik zal vast het argument krijgen dat hij dan wel op zijn kamer gaat zitten maar toch voelt het alsnog niet dat ik privacy heb. Het is ook weer mee eten etc. Het voelt gewoon anders. Ik bedoel als het later mijn eigen kind is die een relatie heeft vind ik het weer heel anders dan nu.
Ik sluit me bij de andere reacties aan! Jouw huis, jouw regels. Elke week een logeerpartij zou ik ook niet leuk vinden, vooral als het altijd van 1 kant uit moet komen. Je broertje kan toch ook logeren?
Wat is de rede dat ze niet daarheen mogen dan? Ik sluit me aan bij de anderen, jouw huis, jouw regels. Hij moet dat zelf ook inzien lijkt me.
nee hij mag daar niet logeren. die ouders zijn heel streng ook tegenover hun andere kinderen. die zijn heel erg op hun privacy gesteld zelfs met feestdagen word er moeilijk gedaan,
gewoon eerlijk zeggen: liever, deze keer niet... en hij is 21 dus hij zal er wel volwassen op moeten reageren...
Het gaat er toch niet om wat wij het maximale per week vinden? Wat vind jij acceptabel, waar voel jij je prettig bij in je eigen huis? Is zijn vriendin vaak bij jullie in huis overdag? En mag hij ook bij haar ouders zijn overdag? Heeft ze vaak bij hem/bij je ouders gelogeerd toen hij daar nog woonde?
hij mag alllang blij zijn dat jullie hem opvangen en dat jij geen zin hebt om een weekendopvang te worden dat mag je best zeggen hoor dan moeten ze maar een hotel boeken ofzo of een kamer gaan huren als dat mogelijk is en wat de anderen ook zeggen jouw huis jouw regels is ie er niet mee eens jammer dan zoek je maar een ander adres waar wel alles kan en mag
Jouw huis, jouw regels. Mijn schoonzus heeft ook 1,5 jaar bij ons gewoond. Een van onze regels was, geen logeerpartijtjes. Wij hebben ons leven al aan moeten passen om haar op te vangen ( wat we heel graag hebben gedaan voor d'r). Maar ik wil wel nog van mijn rust en mijn eigen huis kunnen genieten. Je moet doen wat voor jou en en man het beste aanvoelt!
Wat fijn dat je broer bij jou terecht kan in een periode die voor hemzelf blijkbaa even erg lastig is. Ik snap best dat je naast zijn aanwezigheid, geen behoefte hebt aan extra logeerpartijtjes. Hij is familie, jullie hebben ervoor gekozen hem in huis te nemen. Zij is voor jullie een onbekende die er 'zomaar' bij komt. Ik zou dus afspraken met hem maken.