Zouden jullie dit melden?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Jamburger, 18 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Verstandige keuze :thumup:. Familiebanden zijn, weet ik uit ervaring, makkelijker kapot gemaakt dan weer te repareren. Probeer het van je af te zetten.
     
    Zoe123, Zuul en Jamburger vinden dit leuk.
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.006
    17.028
    113
    Vrouw
    Snitchen?? NEE NOOIT
     
    Axia, Madelie, Biny en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Jamburger

    Jamburger Lid

    2 apr 2019
    80
    310
    53
    Ja dat is zo. Ga ik proberen inderdaad
     
    Whysteria vindt dit leuk.
  4. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Nee, zou het zelf niet melden vanwege het gedoe wat je ervan krijgt waarschijnlijk. Maar ik zou er ontzettend veel moeite mee hebben en er boos van worden. En ja, ik zou ook hopen dat bijvoorbeeld een buur met wat verstand een melding maakt.
     
    Whoopy, Zoe123, Mammavantwee en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Teveel personen vanwege een feestje vinden de meeste gluiperig als het gemeld wordt?

    Maar als de bruidegom dronken achter zijn stuur kruipt, want hee.. hij trouwt maar 1x! Dan denk ik dat de meningen heel anders zijn.

    Alleen beide zijn erg onverantwoordelijke acties met grote gevolgen lijkt mij?
     
    Whoopy, Forumnaam, Zoe123 en 8 anderen vinden dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    In mijn ogen ben je nu appels met peren aan het vergelijken.
     
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik heb totaal niets met negatieve facebook berichten omtrent corona en de regels (want ik ben voor alle maatregelen) maar moest toch door dit topic aan dit fb bericht denken die ik enige tijd geleden voorbij heb zien komen. Nogmaals ik ben voor de maatregelen, mij zal je niet horen klagen over gesloten winkels, horeca en scholen, hoe zielig ik het ook vind voor de ondernemers en kinderen maar wat nodig is is nodig en de regering zal het toch nooit en op geen enkele manier voor iedereen goed kunnen doen. Maar om elkaar te verraden vind ik echt het laagste wat je kunt doen. En dan nog stiekem ook? Of hopen dat anderen melding maken? Zodat je zelf geen schuldgevoel hoeft te hebben van je stiekeme melding? Dit is het bericht waar ik aan moest denken. Op de plaats van buren kan natuurlijk ook kenissen, vrienden en/of familie ingevuld worden.

    AAN ALLE BUREN en bekende! Daar gaan we! De regering moedigt u aan om uw buren te melden als ze de nieuwe regel van 3 of 4 gasten niet volgen. Voordat je dit advies opvolgt moet je echt overwegen dat de overheid er niet zal zijn om je auto te starten of gereedschap te lenen als je dat nodig hebt. Zij zullen geen extra oog in het zeil houden om uw eigendom te controleren als u afwezig bent. Ze houden je kinderen niet in de gaten als ze op straat spelen en er iemand vreemd rondhangt. We hebben elkaar nodig, zo komen we er uit en leven we in vrede. Want aan het eind van de dag staan ze niet voor je deur om je te helpen als de rotzooi echt wordt. Laten we dus solidair en slim zijn! Spreek elkaar aan maar ga elkaar niet verraden.
     
    Vaasje, Axia, SAARC en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Nee ik zou dit echt nooit melden. Vind het ook enorm triest als iemand dit wel doet. Behoorlijk kinderachtig
     
  9. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.715
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik begrijp helemaal wat je zegt, ik heb die post ook een paar keer voorbij zien komen op fb ...maar ...tegenwoordig is het zo dat je standaard als verrader gezien word als je overlast meld.Ik heb buren die 1x per week het huis vol hebben en dan ook veel herrie veroorzaken,ik meld het niet maar zou ik het wel doen dan zou ik de herrie (overlast)melden, niet dat het huis vol zit.De buren zullen dit juist andersom zien en mij als een verrader zien dus meld ik het gewoon niet omdat ik geen zin heb in ruzie.Alleen houd ik daardoor (onbewust) wel de huidige maatregelen in stand omdat ik het dus "toesta" dat andere de regels overtreden...dat is dus een beetje de situatie waar we nu in zitten...als je iets meld ben je een verrader ook al heb je last van de muziek oid...
     
    Whoopy, Zoe123 en Syane vinden dit leuk.
  10. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik snap je bericht aan de ene kant wel.

    Allereerst ben ik tegen snitchen. Maar ik vind het ook heel fout om in deze tijd willens en wetens een trouwfeestje te gaan geven.

    Stel er zit wel iemand tussen met Corona, die steekt de andere gasten aan. De aangestoken gasten, steken weer een zooi mensen aan. And so on and on...

    De ziekenhuizen kunnen het straks niet meer aan, en dan? Dan gaat Pietje of Klaasje zijn opa/vader/moeder of wie dan ook dood omdat iemand zo nodig een trouwfeestje moest geven en zich niet aan de regels hield.


    Snitchen zit niet in mijn aard, maar ik snap wel dat het door je hoofd is geschoten.

    Als iedereen z'n trouwfeestje gaat houden is het hek natuurlijk van de dam en zitten we in 2050 ;) nog in een lockdown.
     
    Whoopy, Happyhope, Zuul en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.328
    12.019
    113
    Vrouw
    TS, wat een rotsituatie! Persoonlijk zou ik het laten bij netjes melden dat wij niet komen en klaar. Ik zou ook niks melden. Maar snap best goed dat die gedachte wel door je hoofd gaat.
    Ik kom al niet veel meer in de forumgroep van corona. Iedere keer als ik er wel lees kom ik zoveel negativiteit tegen over alle maatregelen. Ik heb daar het gevoel dat je er de put in gepraat wordt.
    Wordt er gescholden op alle wappies die het in hun domme hoofd halen om een feestje te geven, want hé, daardoor kunnen onze kinderen niet naar school!

    Ik zou er geen familie ruzie voor over hebben, maar als een van de buren er wel een melding van naakt? Dikke prima hoor.
     
    Whoopy, Sherbet, Zoe123 en 17 anderen vinden dit leuk.
  12. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    To: ik snap je gevoel helemaal, ikzou ergens ook een gevoel hebben er iets mee te moeten doen omdat het zo oneerlijk en vooral egoïstisch is. Ik zou het zelf niet melden maar ik zou ook twijfelen. Maar wetende dat corona ooit voorbij gaat en de familiebanden dan stuk zijn zal ik het niet doen.

    Maar ik snap vooral niet hoe je het in je hoofd haalt het zo te vieren en dat mensen ook gaan maar zon feest. Ik zou ze wel duidelijk mijn mening geven erover.
     
    Whoopy, Zoe123, Mammavantwee en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Precies dit. Ik schrik een beetje van de reacties waarin ze meteen een verrader is. We weten toch allemaal hoe de situatie is en wat de regels zijn en vooral waarom ze er zijn.
     
    Whoopy, Zoe123, Happyhope en 8 anderen vinden dit leuk.
  14. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik snap je gedachtegang absoluut. En vaak zit er, zoals je zelf ook al aangeeft, veel meer achter dan alleen dit feestje.

    Punt is gewoon als de helft van de mensen dit maar blijft doen zitten we zeker tot mei in de lockdown.

    Ik zou er dus zelf over na denken, maar waarschijnlijk niet doen. Heb ivm bedrijfsfeestje wel eens gekeken wat mogelijk is (werd een corona borrel genoemd), maar vond toen ook vrij weinig mogelijkheden om een eenmalig iets te melden. Weet ook niet of ik het gemeld zou hebben.

    Hopelijk kan je het naast je neerleggen, zodat de frustratie en irritatie minder word.
     
  15. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.531
    6.224
    113
    zuid-holland zuid
    Ik zou melden ook een te grote stap vinden, maar zijn er misschien nog andere gasten waar je invloed op uit kunt oefenen? Die je misschien nog wel met argumenten kunt bereiken? Ik neem aan dat je de andere gasten ook kent. Of zijn ze allemaal overtuigd dat het kan?
     
    Whoopy, Philou, mamameer en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Die mensen die hopen dat een ander het meldt; waarom meld je dan niet zelf? Dat begrijp ik echt niet. Heb dan gewoon ballen en doe die melding.
     
    Zomerbloem en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.622
    10.516
    113
    De gasten die wel gaan hebben maling aan de maatregelen en zullen zich daar ook niet naar gedragen, anders ga je niet. En daar zit een punt van zorg, want als er dan een besmetting tussen zit, dan kan dit een behoorlijke besmettingsbron worden.

    Ik zou het niet melden, die conclusie had je zelf ook al getrokken, maar ik zou wel duidelijk maken dat je het zeer onverantwoordelijk vindt.
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  18. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.190
    4.335
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #58 merah, 19 jan 2021
    Laatst bewerkt: 19 jan 2021
    Ik zou willen dat ik zoiets zou durven melden. Maar ik ben een watje.
    Ik vind het ook bijzonder hoe fel de meesten hier van leer trekken. Heel Nederland ligt nog steeds op zn gat door types als deze, die gewoon doorgaan met leven en daarmee zorgen voor nog meer zieken en doden.
    Het is niet toegestaan om meer dan 2 personen in je huis uit te nodigen en niet zonder reden. Net zo verboden als stelen bv.
    Wat zou je doen als je je broer in ziet breken bij de buren? Zwijgen, omdat anders mogelijk de familiebanden op het spel komen te staan?
    Ik ben van mening dat we het met zn allen moeten doen, deze crisis te boven komen.
    En dat betekent ook omzien naar elkaar! Door te zwijgen doe je dat niet.

    Mijn schoonzus heeft ook schijt aan alles. Een ‘ik doe niet meer mee type’. Een paar maanden terug werd mijn schoonvader 93. Hij is als de dood voor Corona. Maar bij uitzondering (toen mocht het nog, meer dan 2) mochten de eigen kinderen komen. Gelukkig werden de maatregelen voor die tijd aangescherpt en ging het feestje niet door. Maar had dat wel het geval geweest, dan had ik mijn schoonzus idd verraden. Zij had anders met de gezondheid van mijn schoonvader gespeeld terwijl ze weet hoe hij hier instaat. In geval van TS zijn het buitenstanders die het betreft. Wellicht maakt dat voor vele anders. Maar naar mijn mening dragen we zorg voor ál onze naasten. Niet alleen die we bij naam kennen.
     
    Whoopy, Maev, Zxcvb en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Dit is onjuist. Stelen is bij wet verboden. Er is een dringend advies om niet meer dan 2 personen thuis uit te nodigen, nergens is dat verboden of strafbaar gesteld.

    Daarom gaat de vergelijking van @einad met dronken rijden wat mij betreft ook niet op.
     
    SAARC, Duma en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.190
    4.335
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Er worden meer dan geregeld feestjes in huiselijke sfeer opgerold en mensen beboet, dus strafbaar is het toch blijkbaar wel. Al is het alleen al dat de anderhalve meter in een huiskamer niet gewaarborgd kan worden.
     
    Whoopy, Maev, Zoe123 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina