Zouden jullie dit melden?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Jamburger, 18 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    860
    113
    Rest niet gelezen maar nee ik zou geen verader zijn. Waarom zou je dat doen voel je je dan een beter mens?

    Ik zou het ook jammer vinden en ja zo duurt het allemaal nog langer.

    Aan de andere kant snap ik ook wel een klein beetje dat mensen met rouwen en trouwen de grenzen soms opzoeken/overgaan.. het duurt nu zo lang.
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik vind overlast toch wel een ander geval maar ook dan vind ik, bel even aan, geef aan dat je overlast ervaart en maak niet direct een melding. Probeer het eerst samen op te lossen. Zo een anonieme melding vind IK persoonlijk zo gigantisch laag.
     
    Lm2 vindt dit leuk.
  3. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.762
    5.440
    113
    Wauw, wat een reacties hier. Dat je het niet zou melden prima, maar om dan met termen als verrader, snitchen (hoe oud zijn we?), NSB’er (hoe krijg je het uit je mond:eek:?!) te gaan gooien vind ik echt om te kotsen.

    @Jamburger , het meeste is al wel gezegd. Maar ik wil daar nog even aan toevoegen dat ik het echt knap vind dat je zo netjes blijft reageren. Het is niet niks wat er tegen je wordt gezegd. En laat je alsjeblieft niet aanpraten dat je een verrader bent of dat je fout zit.
     
    Jessi79, Whoopy, Mammavantwee en 32 anderen vinden dit leuk.
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Ja dit dus. Snitchen? Echt?

    Edit: mijn zoon van 13 mag dat woord hier niet gebruiken.
     
    Whoopy, Novi, Zoe123 en 8 anderen vinden dit leuk.
  5. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    Namens iemand die al máánden de poten uit haar lijf loopt op haar werk, zeker melden!!!

    M'n mond valt open van de reacties hier en het hele probleem van waarom die lockdown/maatregelen al zo achterlijk lang duurt wordt duidelijk.
    Respectloos naar alle slachtoffers, de zorg en alle bedrijven die omvallen.

    Ik gun iedereen zijn huwelijksfeestje, zodra deze ellende voorbij is... Je bent als het goed is de rest van je leven samen als je trouwt, dus tijd zat om te feesten.
     
    Jessi79, Whoopy, MarloesK85 en 46 anderen vinden dit leuk.
  6. Zulema

    Zulema Fanatiek lid

    8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Ik heb aangegeven dat ik dat risico te groot vond maar dat ik het wel waardeerde dat ze me erbij wilde hebben. Ze ging er verder niet op in :rolleyes:
     
    Biebsje vindt dit leuk.
  7. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.762
    5.440
    113
    Dat was inderdaad de leeftijd die ik in mijn hoofd had. Maar je hebt groot gelijk. Het klinkt sowieso niet.
     
    Zuul en suus1983 vinden dit leuk.
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.832
    12.956
    113
    Vrouw
    Dit vind ik een hele nette reactie, zo heb je netjes de eer aan jezelf gehouden.
     
    Zulema vindt dit leuk.
  9. MamaTal85

    MamaTal85 Fanatiek lid

    13 sep 2011
    2.080
    192
    63
    NULL
    NULL
    Moeilijke situatie... ik begrijp dat je nu al hebt besloten het niet te melden.
    Ik weet zelf ook iemand die vrijdag een verjaardagsfeestje viert en met Kerst dat ook heeft gedaan. Nu weet ik ook dat die vriendengroep elkaar al hebben besmet met Corona een maand of 2 geleden, dus ik laat het en ik sla hun feestjes inderdaad gewoon over.
    Maar het valt me wel op dat dus niemand een jaar zonder feestjes kan, waardoor dit slepende gedoe alleen maar langer blijft slepen.

    Ik vind vooral de term NSB'er die hier voorbij komt gewoon bizar! Dat is ook meteen het hele probleem... constant worden mensen voor van alles en nog wat uitgemaakt en een volwassen discussie met fatsoenlijke argumenten is niet meer mogelijk!
     
    Whoopy, Laartje88, NiVa0230 en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.777
    639
    113
    Vrouw
    Ik vind überhaupt al zeer ernstig dat iemand hier meldt dat haar oma TS een nsb'er zou vinden behoorlijk laag en dan ook nog zeggen dat je het snapt en er dus mee eens bent....


    Dit is totaal geen vergelijking maar daarnaast wel zeuren over alle maatregelen en dan vooral over scholen maar door dit soort feestjes die ook NA de maatregelen weer kunnen, blijven we in deze piep ellende zitten jongens.. denk daar maar eens over na voor degene die tegen de maatregelen zijn maar TS wel voor van alles uitmaken... nsber verrader etc en dan pas weer komen zeuren over maatregelen aub.
     
    Whoopy, Sado, chrystel73 en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #91 Devilschase, 19 jan 2021
    Laatst bewerkt: 19 jan 2021
    Er kan gewoon een boete geschreven worden voor meer dan 2 mensen bij elkaar.Als een bijeenkomst een gevaar vormt voor de gezondheid of overlast geeft wordt er op gehandhaafd.

    Hier zijn ook al gewoon boetes uitgedeeld voor verjaardagen met 20+ man. Zich niet houden aan de noodverordening.

    Dus ja, het is in dat opzicht wel verboden.

    Edit: lees nu dat jij inderdaad zei bij overlast etc. Dat klopt. Ze kunnen niet gewoon naar binnen.
     
    Whoopy en Syane vinden dit leuk.
  12. Alioli

    Alioli Actief lid

    6 aug 2020
    103
    87
    28
    Vrouw
    Ja hoor ik zou dit zonder twijfel melden
    Door dit soort gedrag zitten onze kinderen thuis werken de mensen in de zorg zich krom zitten we in een lockdown en mag zometeen de hond misschien niet eens meer na 20.00 uur schijten
     
    Jessi79, Whoopy, Zuul en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.449
    3.779
    113
    Mijn oma zei altijd: "Ik heb liever een dief dan een verrader in mijn huis."

    En zo denk ik er ook wel over.
     
    SAARC en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    Ook trouwens zo'n soortgelijk iets gehad van mijn zus en haar gezin die corona positief wel gingen wandelen in de wijk want dat 'mocht' van de ggd. Ik had zwaar de neiging ze te bellen want ik geloof het gewoon niet.
    En mijn zwager die 4 dagen na zijn positieve test volgens hem gewoon weer naar zijn werk kon en dat deed. Want volgens de ggd mocht dit ook.

    Ik vond het heel lastig hoor, want op deze manier verspreid het zich nog meer (uiteindelijk heb ik gevraagd of ze in ieder geval de komende tijd nog even niet naar onze ouders wilden gaan enzo, en we hebben ze zelf een tijd erna niet gezien)
     
  15. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dieren uitlaten mag gelukkig wel gewoon.
     
    Whoopy en Anouk2005 vinden dit leuk.
  16. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Verraden, neuh. Voor de relatie hoef ik niet bang te zijn, die is dermate koel dat daar weinig verlies is zeg maar. Bemoei me er niet mee (wordt ook niet uitgenodigd (gelukkig)).

    Bovendien de mensen die er komen hebben er kennelijk net zo min wat mee.

    Ik zie het wat dat betreft als onbeschermde seks met een wildvreemde. Je kan net zo lang de tijger uithangen mer elk feestje x partners, een keer kom je met een souvenir er van terug en kan je maar beter hopen dat jij je contacten niet hoeft te bellen...Je weet welk risico je neemt door naar zo'n feestje te gaan of er een te houden.

    Bemoei ik me ermee dat iemand m overal inhangt? Nee hoor, je komt er vanzelf achter. Ben je een vriend zal je een keer een opmerking krijgen die duidelijk genoeg is voor een geheugenfunctie maar daar laat ik het bij.

    Ze blijven wat ik begreep van mn moeder wel op afstand van zwakkeren en blijven weg als ze niet fit zijn. Nu maar hopen dat zij en hun directe omgeving er werkelijk "nagenoeg geen last" van krijgen. Staan een aantal statistisch gezien er niet heel best voor zeg maar.
     
    GossipGirlxoxo en Aszz vinden dit leuk.
  17. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ja die soa vergelijking maakte mijn man ook!
    Ik noem het nu een ‘Sociaal Overdraagbare Aandoening’ :p
     
    Whoopy, mamameer, GossipGirlxoxo en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Ik kan hier werkelijk niet over uit, je omarmt dus degene die je huis leeghaalt, maar de persoon die je vertelt wie dat gedaan heeft wijs je de deur... waar leg je de grens? Is iemand die mishandeling meldt ook een verrader? Of iemand die de politie helpt bij het oplossen van een misdaad?
     
    Whoopy, spruitje80, Zara75 en 13 anderen vinden dit leuk.
  19. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wat leuk dat mensen de mening even aan hun oma vragen.
     
    Summerbelle, Whoopy, Mamavandrie34 en 23 anderen vinden dit leuk.
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Dat vroeg ik mij dus ook al af. Denk dat het merendeel hier ook lekker hun mond houdt als de buurman zijn vrouw slaat of erger.. want hee, je zult maar een verrader zijn.
     
    Whoopy, Knuffelmonster, Novi en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina