Zouden jullie dit melden?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Jamburger, 18 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
    Hier ben ik het helemaal mee eens. Schijnbaar vind iedereen het hier normaal dat er feestjes gegeven worden. En ik maar hard werken op de COVID afdeling! Zo krijgen we het dus nooit onder controle. En kunnen de kinderen niet naar school!
     
    Whoopy, Zara75, HappyRabbits en 12 anderen vinden dit leuk.
  2. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    En iedereen maar blijven roepen dat zij de dupe zijn. Wat ook zo is. Maar als je dan kunt voorkomen, dan wil je dat toch ook lijkt mij!
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  3. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.828
    1.300
    113
    Ja het is een gezegde, en dat zegt dus iets over hoe jij hier over denkt... denk dat jij net zo goed overdrijft door het over verraders en klikkers te hebben :rolleyes:
     
  4. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.177
    1.358
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Gecondoleerd, wat erg!

    Mijn schoonmoeder van 83 is gelukkig net hersteld. Zij woont in een verpleeghuis en heeft waarschijnlijk Corona gekregen van een medebewoner. Die medebewoner heeft het waarschijnlijk van haar kleindochter die Corona had en zich niet aan de maatregelen hield gekregen.
    Mijn schoonmoeder is heel ziek geweest en die medebewoner en nog 3 andere bewoners hebben het helaas niet overleefd.
    Dat door een kleindochter die maling had aan de regels :mad:.
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  5. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.770
    5.474
    113
    Adje vindt dit leuk.
  6. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    @Adje gecondoleerd en heel veel sterkte!
     
    Adje vindt dit leuk.
  7. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.489
    24.364
    113
    Jeetje, dat is wel heel verdrietig... Wat een ontzettend stomme en respectloze actie van die kleindochter.
    Fijn dat jouw schoonmoeder er weer bovenop is gekomen!
     
  8. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Zou het niet melden,en zou de dagen erna ook zeker niet langs gaan.
    Mochten ze iets opgelopen hebben tijdens de party ,en jij ziet ze binnen de incubatietijd ben je alsnog de sjaak
     
  9. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.103
    15.618
    113
    Vrouw
    Gecondoleerd.
    Heel veel sterkte.
     
    Adje vindt dit leuk.
  10. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.177
    1.358
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ja, achteraf bleek dat ze naar een feestje is geweest en daar dus Corona heeft opgelopen. Toen ze bij oma is geweest wist ze nog niet dat ze Corona had maar wel dat ze naar een feestje was geweest natuurlijk.
     
  11. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Adje gecondoleerd

    On topic: heel eerlijk ik zie toch echt corona als vijand en niet de maatregelen. Of om het door te trekken diegene die zich dus niet willen houden aan de maatregelen zijn diegene die in mijn ogen de snitchers, verraders en voor diegene die het graag zo willen vernoemen nsb'ers zijn. Juist doordat ze eigen voordeel belangrijker achten dan het algemene welzijn.
    Ik kan het welliswaar niet meer bij mijn opa en oma navragen maar ik kan me nog wel heel goed herinneren wat mijn opa vroeger altijd zei: klikken of iemand anders verraden voor je eigen voordeel maakt je net als de duitsers, klikken of iemamd anders verraden vanwege de veiligheid van eenieder maakt je een mens van goede normen en waarden. En ook hij zat in het verzet, en ook naar het verzet werd geklikt en verraden wie er 'heulde' met de vijand.
     
    Whoopy, chrystel73, Zara75 en 9 anderen vinden dit leuk.
  12. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Ff een klein zijstapje, zouden jullie de 'kliklijn' of hoe dat ook heet bellen als je weet dat een bedrijf fraudeert met de Corona subsidie?
     
  13. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Adje vindt dit leuk.
  14. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.489
    24.364
    113
    Onbegrijpelijk...
     
  15. MariTheresa

    MariTheresa Actief lid

    24 jan 2019
    218
    110
    43
    Vrouw
    Volgens mij mag je gewoon eenmalig je huwelijk vieren met tot 30 gasten. Een huwelijk is een heel bijzondere eenmalige gelegenheid in iemands leven. Dat zou ik iemand zelfs nu niet misgunnen.
     
  16. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    nee. Ze krijgen vanzelf controle en moeten terugbetalen. Soms heeft het bedrijf het nodig omdat de bank niet meewerkt om cashflowproblemen op te vangen maar kunnen ze het straks makkelijk betalen maar hebben ze het nu wel nodig om de lasten te betalen en het te redden. Je weet niet wat er achter zit.
    Als ik naar onszelf kijk komt er straks echt wel geld binnen maar hebben we nu een heel groot gat omdat niemand een vakantie durft te boeken. Wij maken geen gebruik van de subsidies omdat de regelgeving voor seizoensbedrijven niet aansluit helaas en we overal buiten vallen. We kunnen het net aan zelf opvangen maar er zijn bedrijven die het wel doen en ontvangen. Zij hebben het nu nodig om een lange periode te overbruggen en banken doen echt geen reet voor je in deze tijd ookal zegt het kabinet van wel. Je komt dan bij kredietmaatschappijen terecht met mega rentes en boeterentes.
    En zo zitten heel veel branches op dit moment. De omzet komt straks echt wel maar daar heb je nu op dit moment niks aan als ondernemer als je een dikke huur en loonkosten moet betalen. Ik praat het niet goed maar melden kan de doodssteek zijn en dan staat er wellicht een gezin met kinderen op straat omdat hun huis bij hun zaak hoort. Letterlijk op straat want ze krijgen niks. Een ondernemer krijgt geen ww of bijstand oid. Dus nee ik zou het niet melden, de controle komt straks vanzelf en dat weten zij ook wel maar als je wanhopig bent dan ga je alles aanpakken wat je kunt krijgen.
     
  17. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.623
    113
    Dit mag dus niet. Alleen een begrafenis mag je onder strenge voorwaarden met 30 man vieren. Maar dat is in een professionele setting voor de duur van 1 uur.

    Een huwelijk valt daar niet onder. Dat is immers niet noodzakelijk maar wenselijk en uit te stellen (en een begrafenis kan je niet uitstellen).

    Ik zou het bruidspaar het overigens niet misgunnen en zeker niets melden. Maar begrijp ook niet dat mensen in deze tijd gaan trouwen. Je stelt je omgeving in een moeilijk pakket. En kunt geen echte of leuke bruiloft vieren.
     
    Liekje81 en Sado vinden dit leuk.
  18. Plopperdeplopperdeplop

    1 feb 2020
    267
    446
    63
    Vrouw
    #138 Plopperdeplopperdeplop, 21 jan 2021
    Laatst bewerkt: 21 jan 2021
    Na het hele topic hebben gelezen en alle voors- en tegens ben ik tot de conclussie gekomen dat ik het niet "zomaar" zou melden. Als je het aandurft, er komen risicopatiënten en vooral uit het oogpunt van de mensen op de Corona afdeling en mensen die misschien door dit soort feestjes dierbaren zijn verloren, zou je kunnen terugbellen. Zeggen dat je het totaal niet eens bent en dat je het gaat melden als ze het niet afblazen. Dan vind ik niet dat je ze hebt "verraden". Maar dan denk ik alsnog dat ze het feestje gaan houden, op een ander tijstip en jij totaal niet geïnformeerd wordt. Dus of het echt helpt, weet ik niet.

    P.s. ik hou me ook niet letterlijk aan alle maatregelen, maar doe mijn best. Ik zou echt heel erg boos worden op mijn broer als hij met zo'n "grapje" mijn ouders (die beide tot de risicogroep behoren) in gevaar zou brengen. En ja, dan zou ik tot het uiterste gaan om dat feestje te verhinderen.
     
  19. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Maar ik heb het dus over ondernemers die het niet nodig hebben en het dus onterecht aanvragen. Daarnaast wordt niet iedereen gecontroleerd hoor dat is geen doen.
     
  20. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Nee, sinds oktober zijn de regels al heel erg aangescherpt wat betreft huwelijken.
    In het begin mocht een huwelijk voor de wet nog met 30 personen en een eventueel kerkelijk huwelijk mocht volgens de regel m.b.t. kerkdiensten.

    Een feest of diner met vaste zitplekken mocht toen direct al niet meer.

    Dus waar je dan vandaan haalt dat dat nu wel zou mogen is mij een groot raadsel.
    Want het mag gewoonweg niet.
     

Deel Deze Pagina