Zouden jullie dit melden?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Jamburger, 18 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat mag echt al maanden niet meer hoor...
     
  2. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    Inderdaad!
    En als iemand aan het begin van die aanscherping in oktober de keuze zou maken nog wel wat kleins te organiseren zou ik nog begrijpelijker vinden dan nu, want het mag al maanden niet meer. Je kunt nu ook niet zeggen: goh, wist ik vorige week nog niet, komt me rauw op m'n dak vallen.
     
  3. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Een kennis van mij huurt in een bedrijvenpand een ruimte waar zij haar kapperspraktijk heeft. Zij krijgt nu tozo omdat ze niet kan werken. Zogenaamd... ze knipt nu sommige klanten zwart en heeft dus wel inkomsten (minder dan normaal natuurlijk, maar toch) en ontvangt ook geld van de overheid. Ik heb dit niet gemeld, maar ze weet inmiddels wel hoe ik er over denk. Haar klanten snap ik net zo min: dat je het belangrijker vindt hoe je haar zit, dan de algemene gezondheid. Onbegrijpelijk, ik denk dat niemand ooit tot de botte hersens van deze mensen doordringt. Misschien pas als ze zelf getroffen worden door een heftige corona, ik weet het niet.
     
    Whoopy, Syane en bosi333 vinden dit leuk.
  4. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zou ook lekker krom zijn. Scholen dicht, maar wel een huwelijk met 30 man mogen vieren.
    Stel je huwelijk gewoon even uit denk ik sowieso. Zo toch geen reet aan.
     
    Whoopy, Knuffelmonster, Zuul en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.872
    15.313
    113
  7. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.405
    113
    Vrouw
    Precies en dat is dan heel duidelijk toch. Het mag gewoon niet.
     
  8. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Nee klopt, was ook meer bedoeld voor de discussie op de vorige pagina.
     
    Sado vindt dit leuk.
  9. An79

    An79 Fanatiek lid

    8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Nooit niet! Ook al zou ik het er totaal niet mee eens zijn, klikken vind ik nog veel erger.
     
    Paardenbloem en one of kind vinden dit leuk.
  10. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Ik keur het ook ten strengste af en kan er ook echt boos om worden, maar doordat we zelf ondernemer zijn snap ik het aan de andere kant ook wel weer. Onze vaste lasten prive zijn €2700,- en dan doen we helemaal niets raars en geen spaargeld meegerekend. Als je dan €1500,- tozo krijgt in het geval van een meerpersoonshuishouden en je inkomsten 100% wegvallen dan heb je iedere maand alsnog €1200,- eigen geld nodig. Dat hou je niet lang vol.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  11. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Denk er exact hetzelfde over!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113

    En als deze " feestende" mensen dan toch corona krijgen...en net even erger zodat ze naar het ziekenhuis moeten is er een zorgmedewerker die ze dan weer moet oplappen.
    Diezelfde zorgmedewerker die al een jaar op scherp staat omdat het zo druk is. ( kregen ze vorig jaar niet een applaus?)

    Of als er meer mensen dit gaan doen kunnen we nog altijd niet de scholen openen en krijgen de kinderen steeds meer een achterstand. Ouders die moeten werken en hun kind ook les moeten geven kunnen het ook amper nog aan.

    Of alle ondernemers die hun levenswerk nu zien verdwijnen omdat er geen geld meer is. Want steunmaatregelen zijn ook maar beperkt. Zo ken ik een winkel die maar 300 euro per maand krijgt ( hoe moet je dan je huur et cetera... betalen??)



    Maar gelukkig zijn er geen zure verraders die deze aardige mensen hun feestje misgunnen. :roflmao:
     
    Whoopy, chrystel73, Zuul en 19 anderen vinden dit leuk.
  13. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Eigenlijk zou je juist wel moeten trouwen in deze tijd. Scheelt je een bak geld joh met alle restricties. Even een krabbel bij het gemeentehuis, iedereen een glaasje champagne (besteld voor 8 uur uiteraard) en een toost op Teams en je bent klaar.
     
    Whoopy, Zuul, Paardenbloem en 10 anderen vinden dit leuk.
  14. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:
     
  15. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.592
    10.487
    113
    Ik moest aan dit topic denken toen ik dit artikel las.

    De politie in Londen heeft een trouwfeest met vierhonderd gasten dat plaatsvond in een school stopgezet, meldt BBC. Volgens de huidige coronaregels zijn maximaal zes gasten toegestaan bij een bruiloft.

    Alle ramen van de school waren afgeplakt, waardoor niet naar binnen kon worden gekeken. De politie kreeg meldingen van het feest, waarna agenten ter plekke honderden mensen zagen. De organisator van het feest heeft een boete van 10.000 pond (11.221 euro) gekregen.

    De autoriteiten maakten gisteren nog bekend dat de boetes voor het bijwonen van coronafeestjes in Engeland worden verviervoudigd tot 800 pond (900 euro).
     
    Whoopy, Zuul, Zara75 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.698
    113
    Vrouw
    Nou, precies dit he. Als je dan de regels niet volgt voor jezelf/eigen angst om corona te krijgen, doe het dan voor alle zorgmedewerkers die al veel te lang te hard moeten werken en te veel mensen zien dood gaan. Mensen die kanker hebben, maar het niet weten, omdat ze niet naar het ziekenhuis of de huisarts kunnen/gaan. Belangrijke, maar niet levensbepalende operaties die worden uitgesteld. Ouders die de ballen met thuis onderwijs en werk niet goed hoog kunnen houden. Ondernemers met missende inkomsten. Echt teveel redenen om je wel aan de regels te houden.
     
    Whoopy, Zara75, bosi333 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.872
    15.313
    113
    Super, die hoge boetes! Zouden ze hier ook moeten doen!:thumup:
     
    Whoopy, Knuffelmonster, Zuul en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Überhaupt dat mensen denken elkaar te verraden.
    Nee zou ik niet doen.
     
  19. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.698
    113
    Vrouw
    Heftige termen worden hier gebruikt voor het melden van iets dat voor iedereen in Nederland iets positiefs zou kunnen opleveren - namelijk minder besmettingen, en dus weer meer vrijheid. Verraad?! Snitchen? Kom op zeg.
     
    Whoopy, Knuffelmonster, chrystel73 en 10 anderen vinden dit leuk.
  20. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Eens. Oprechte vraag: Wat maakt dat je dit verraden of snitchen vind?
    En dan bedoel ik wat meer onderbouwing dan dat je het meld aan de autoriteiten dat iemand zich niet aan de regels houdt. Ik probeer het te vatten wat er in dit geval negatief aan melden zou zijn. Want zo vat ik het op als je de term verrader of snitchen gebruikt. En zeker als ik de heftige emoties die dat blijkbaar bij sommigen oproept zie. Wat maakt dat je daar zo heftig op reageert?
     
    bosi333 en JupitR vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina