letten op de kleintjes (bespaartips)

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik dacht: misschien is het leuk om kleine bespaartips op een rijtje te zetten, zodat we er allemaal ons voordeel mee kunnen doen. Want vele kleine besparinkjes maken samen ook één grote :)

Mijn eerste bespaartip:
    Als er visite langskomt en ik wil wat lekkers bij de koffie serveren, maar ik heb geen geld voor gebak, dan haal ik tegenwoordig reuze-mergpijpen. Die serveer ik dan op een bordje met een vorkje erbij, alsof het een soort gebakje is.... Terwijl ze maar €0,89 per 6 stuks kosten. :)

Deze tip heb ik trouwens 'geleerd' van een blog: Mergpijpen kun je makkelijk vermeerderen, of gebruiken als gebakje

2. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Een pakje stroopwafels van 0,65 is ook goed te doen, of helemaal geen koek geven :D

3. Porsche

Porsche Niet meer actief

Bij de Albert Heijn twee broden voor €1.50 MAAR na 18.00 zit er een 35% korting sticker op zo krijg je korting op korting..

4. Wij halen altijd als we een toetje willen, dat pas ná het eten.... 9 van de 10 keer staan er tegen die tijd pakken vla of pudding bij het vak met 35% of 50% korting. :)

5. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Ik hou enorm veel van koken en bakken.
    Dus bak vaak een cake of appeltaart o.i.d. als ik weet dat er visite komt, en anders ligt er wel zat als voorraad in de vriezer.

Zo ook met vlees in de aanbieding gelijk een voorraadje in slaan en bijv. extra portie's hachee invriezen. dit doe ik ook met stampot en dan lekker opbakken (vind ik veel lekkerder als net gekookte:D)

Of ik maak een gigantische hoeveelheid eigengemaakte pastasaus wat geschikt is voor op de spaghetti, lasagne, of gevulde bladerdeegbakjes.
    en voor nog veel meer dingen (noem het mijn makkelijke toversaus:D:D) je tovert er zo een gerecht mee op tafel:D

Ten eerste vind ik boodschappen doen verschrikkelijk en ten tweede hoe minder vaak je in de supermarkt komt hoe minder je ook koopt, wand je neemt vaak al gauw iets meer of extra's mee als je naar de supermarkt gaat. dus we gaan 1x in de maand alleen voor de nodige en vaste dingen en voor de rest even snel naar de buurt super (die is iets duurderder, maar dan neem je juist niet veel extra's mee) op deze manier waren we maandelijks veel minder kwijt dan dat we elke week boodschappen gingen halen.

Of vanilleyoghurt is duurderder dan magere yoghurt die gewone goedkope pakken, doe er een druppeltje of 2 vanille essence in en een schepje suiker dan is de smaak nagenoeg hetzelfde als de gewone vanilleyoghurt.

Ook met geld voor leuke dingen bijv.. is misschien heel kinderachtig, maar mijn vriend en ik krijgen zakgeld:D:D
    Zo hebben we ons eigen geld en als we iets zien wat we leuk vinden voor ons zelf bijv. de hobby dan kopen we ieders onze eigen ding, en als iets duurder is dan moeten we er maar voor sparen. ( zo koop je ook niet te snel dingen)

6. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    Zelf wasmiddel maken van sunlight zeep met soda.. (Zonder soda voor de bonte was)

Sunlight kost 1,25 voor 300 gram
    En soda 80 cent voor 1 kilo

Je hebt voor 5 liter vloeibaar wasmiddel maar 80 gram zeep en 80 gram soda nodig.. +5 liter kokend water!

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Weekmenu maken voor het avondeten, en aan de hand hiervan een boodschappenlijstje maken. En je dus aan dit lijstje houden! Hier doorgaans voor 50 euro per week (+/- 10 euro) aan boodschappen voor 2 volwassenen en 2 kinderen.

Weekmenu maken aan de hand van de aanbiedingen die week, maar van aanbiedingen geen enorme hoeveelheden inslaan. Uiteindelijk wordt er dan (hier tenminste) redelijk wat weggegooid.

Geen frisdrank meer kopen, maar een fles limonade.

Geen of zo min mogelijk lekkere dingen kopen. (chips, koeken, snoep, etc). Beter voor de gezondheid en beter voor je spaarpot :)

Koken met recepten ipv pakjes en zakjes. Veel lekkerder en in de meeste gevallen ook veel goedkoper.

Prijzen vergelijken van supermarkten in de buurt (met name producten die je regelmatig gebruikt). Sommige dingen zijn bij de Jumbo bijvoorbeeld goedkoper dan de Lidl, en sommige dingen bij de Lidl juist veel goedkoper.

8. Nadja7

Nadja7 Niet meer actief

Naar de prijsmepper! En nu al Sint en Kerstkadootjes kopen!

Er is 25% korting op speelgoed en geschenkverpakkingen (parfum, badproducten)
    75% korting op boeken en dvd's/cd's.
    wenskaarten 0,25 cent per stuk.

Ik heb vandaag een heleboel voorraad ingeslagen voor verjaardagen, sinterklaas en Kerst.

9. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij eten een dag per week low budget :)

Dus iets van een blik soep met stokbrood uit de oven kost in totaal nog geen 2.50.
    Wij zetten flessen aanmaaklimonade kant en klaar in de koelkast.
    Halen vaak smeerkaas als beleg of iets wat langer houdbaar is omdat wij erg veel weggooide.

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Bij de AH op maandag de bonus artikelen in de gaten houden, en dan bij t vlees kijken of er van het Bonus-product artikelen bijliggen met een 35% sticker.
    Dan heb je de Bonus+de 35% korting.

Als er meerdere verpakkingen liggen kan je deze ook invriezen.

11. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Wij maken elke week een lijstje aan de hand van de folders van die week. We kijken dan wat voor groente er in de aanbieding is, dat eten we dan met aardappelen (vaak Lidl of ergens anders en aanbieding) of bruine rijst. Vlees kopen we af en toe in de aanbieding, als het echt goedkoop is, maar over het algemeen eten we alleen gehakt en kipfilet, dat kopen we dan ook goedkoop in per kilo en vriezen we in kleine porties in. Je moet ook niet te veel vlees willen eten, dat scheelt ook weer geld. Tegenwoordig ben ik ook heel erg van de stamppot (bijv. stamppot rauwe spinazie met vleestomaat en een half zakje van die hele goedkope spekjes van AH euroshopper of preistamppot met kerrie en spekjes), daar doen we dan ook geen extra worst meer bij. In de winter straks wel bij de zuurkool/boerenkool, dan kopen we altijd de goedkoopste rookworst van de Jumbo, die vinden we erg lekker en kost maar 70 cent.
    Wat we ook elke week doen is kijken wat we nog op voorraad hebben van bijvoorbeeld zakjes kruidenmix en wereldgerechten uit de aanbieding, daar zoeken we dan ook weer mooie aanbiedingen bij. We maken dan een lijstje van zeven maaltijden voor de week en houden ons aan dat menu.

Qua drinken is het voor ons ook heel goedkoop, we drinken heel veel water, gewoon omdat we dat lekker vinden. Daarnaast ook heel veel melk, gewoon verse van de Lidl. Dan nog brood, ook vaak van de Lidl of soms die van de AH, 2 voor €1,50 maar die zijn hier eigenlijk altijd op helaas. Bier halen we ook in de aanbieding en drinken we maar weinig (ik nu helemaal niet). Fruit ook uit de folders of anders gewoon een goedkope keuze.

Wat betreft verzorgingsproducten houden we ook altijd de folders in de gaten, er is zo vaak een 1+1 actie, dan slaan we gewoon een voorraad in. Zelfde geldt voor wasmiddelen, en tegenwoordig gebruik ik een tip van hier op het forum door azijn te gebruiken bij het wassen. Scheelt ook enorm in de kosten. Zo kunnen wij meestal tussen de 30 en 40 euro boodschappen in de week doen en we eten altijd lekker! Voordeel is wel dat we eigenlijk nooit snoepen, zijn we niet gewend dus missen we ook helemaal niet.

12. Porsche

Porsche Niet meer actief

Wie heeft er nog meer leuke tips ...

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ts . Ik kreeg een x als gebak. Van die roomboterkoekjes , pencee heet het geloof ik,met slagroom en aardbei erop, was lekker

14. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Wij eten vaak aan datum toetjes van Jumbo (gratis) en ik let ook goed op alle andere artikelen die aan datum zijn (gratis!!)

15. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Afgelopen week hield ik beetje bloemkool over. Hup in een zakje in de diepvries. Samen met het groen van de prei heb ik het verwerkt in een groentesoep. Samen met een bouillonblokje van de lidl en een handje vermicelli van euroshopper. Kids vinden het heerlijk om er met een boterham in te dippen. En ik vind het lekker als voorgerecht/lunch.

Ook heb ik nog een lekker/simpel/snel recept voor een vanilleplaatkoek. Je kunt hiermee je koektrommel vullen voor 50cent!!

16. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Miranda wil je dat recept met ons delen? Klinkt lekker

Ik was zoveel mogelijk in het weekend zeker in de zomer dan drogen op een mooie warme dag zo 4 wassen op mijn rekje buiten.
    In de winter rekje voor de verwarming we hebben geen droger.

17. Wassen doe ik altijd met een zo vol mogelijke trommel. Dan bespaar je stroom en water ten opzichte van als je altijd met een halfvolle trommel wast.

De zwarte en gekleurde was zit altijd wel vol (man draagt veel zwart en ik veel gekleurd), maar de witte was duurt altijd even en dan zit ik dus te wachten tot ik een wasje kan draaien, en ik draai altijd graag alles weg voor het weekend.

Dus tegenwoordig vraag ik mijn man dan echt om de witte handdoeken te gebruiken, zodat die witte was ook goed vol zit als ik hem aanzet. En de gekleurde was hoeft dan juist wat minder vaak hoeft te worden gedaan.

18. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.878
    5.171
    113
    Home
    AH 3 broden voor 2 euro
    fruit en groente halen op de markt

19. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

is inmiddels verandert naar 2 broden 1,50 ;).

Deel Deze Pagina