Korte beentjes bij 34 weken...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Puk19854, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puk19854

Puk19854 Lid

16 mei 2011
    88
    0
    0
    Hoi allemaal,

Is al weer een tijd geleden dat ik hier ben geweest, maar heb een vraag aan jullie dames.

Ik had vandaag een groeiecho (voor de zekerheid) aangezien ik overgewicht heb, maar was gewoon een check.
    Nu ben ik vandaag precies 34 weken.
    Bij de 20 weken echo waren de beentjes net iets te kort, maar nog wel binnen de curve.
    Nu bij 34 weken, was alles goed, hoofdje, buikje en erg bewegelijk, maar de beentjes blijven steken op 31+1 weken.
    De echoscopist deed er heel normaal over en vond die niet schokkend verder, maar zelf ben ik nu toch wel een beetje ongerust.

Mijn vriend is bijna 2 meter, maar heeft een lang bovenlijf dus normale benen zeg maar, en ik ben 1.68 en heb dus ook best korte benen.

Heb met 12 weken een nekplooimeting gehad, die kon niet beter.
    Maar nu ben ik toch een beetje ongerust geworden.

Wat denken jullie, kan dit nog bijtrekken?
    Alles is verder gelukkig wel goed, alleen wat kort bovenbeen.

Alvast bedankt!!

2. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    als de gyne zich er niet druk om maakt zou ik dat ook proberen van me af te zetten ik weet gemakkelijk gezegd dan gedaan, maar ze heeft mss nu eenmaal kortere beentjes?

3. Puk19854

Puk19854 Lid

16 mei 2011
    88
    0
    0
    Ja dat is ook zo, maar ben nogal een stresskip haha.
    Maar ben ook niet bij de gyn geweest maar bij een echoscopist.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook..
    Bij 35 weken zat hoofd en buik op p90, bijna bovenin de curve. En de beentjes op p5, de onderlijn.
    Nu ligt er hier een kereltje met echt een normaal postuur. Koppie en lijf niet idioot groot, en benen echt niet kort.
    Bij de geboorte was hij 52 cm en 3930..

5. Puk19854

Puk19854 Lid

16 mei 2011
    88
    0
    0
    Bedankt voor de reactie.
    Hoeft dus niets te betekenen!
    Moet maandag naar de VK dus vraag het nog even goed, want ja als je eenmaal thuis komt ga je er pas over nadenken.

6. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Meid probeer je niet te druk te maken. bij mijn zoon was de groeiecho met 35 wkn ook dat hij de benen aan de korte kant en buik iets groter dan normaal. geschat gewicht 2260 gram, ze dachten dat hij klein zou zijn. hij is 7 wkn later geboren 54cm lang en 5080 gram.
    Vooral als de gyn zich geen zorgen maakt dit dan ookniet doen hoor.

7. Puk19854

Puk19854 Lid

16 mei 2011
    88
    0
    0
    Bedankt voor je reactie ingrid, voel me al een stuk gerust gesteld!

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb bij mijn jongste groeiecho;s gehad, omdat de oudste te groot was voor mijn bekken bleek vbij de bevalling. Zodoende zagen ze dus dat ook zij een flinke baby was en het weer niet zou passen. Zij is dus geboren met een geplande keizersnee.
    Bij de geboorte zagen we wat we op de echo;s ook al zagen: een groot hoofd (38 cm in omtrek!) een normaal bovenlijf en korte pootjes.
    Nu is ze gisteren 2 geworden en het is een lekker peutertje. Hoofd is netjes bijgetrokken, pootjes zijn nog steeds kort. Ze is uberhaupt niet erg groot (in tegenstelling tot haar grote zus die erg lang is!), maar alles is netjes in verhouding.
    Maak je niet te veel zorgen....als de gyn er geen probleem in ziet, zal het wel loslopen!

9. Puk19854

Puk19854 Lid

16 mei 2011
    88
    0
    0
    Ik vind korte beentjes ook helemaal niet erg, als het maar niks geks betekend. Morgen naar de VK dus even vragen voor de zekerheid want de echoscopist liet verder niet veel los. Maar bedankt voor je reactie, doet me goed!! :)

10. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier vandaag groeiecho gehad..
    het hoofdje was mooi op schema,, buikje liep ong 1,5-2 weken voor op schema.. maar de beentjes zo'n 2 weken achter..
    vk zei ook beentjes zijn wat kort.. maar zit nog net binnen de curve en maakte zich geen zorgen..
    ik moet met 30 wkn weer een echo..
    maak me ook wel wat zorgen, al had mn zoontje op de groeiecho's ook wat kortere beentjes.. weet alleen niet meer hoe groot het verschil was..

11. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    zolang het BUIKJE maar goed groeid is er geen reden tot paniek! het buikje is nml het allerbelangrijkste... mijn uk lag met 30 weken met zijn buikje 3 weken achter. dat was wel een beetje zorgelijk maar is later weer bij getrokken.

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij mijn eerste lag het buikje 3 weken voor. Dat vonden ze ook wel zorgelijk. Gelukkig was dat 8 weken later ook bijgetrokken. Maar hoofd en buik zeggen meer dan de been lengte.
    En kijk ook naar je eigen bouw. Met kleine ouders/familie zijn kortere benen misschien niet zo gek ;)

13. Puk19854

Puk19854 Lid

16 mei 2011
    88
    0
    0
    Nou dames, ben naar de VK geweest voor een voorlichtingsavond en kon het niet laten om na afloop te vragen of ze de uitslag nog had bekeken. Ze heeft me enorm gerust gesteld en zij maakte zich totaal niet druk. Ze heeft de tabellen laten zien en je zag inderdaad dat de beentjes achterlopen, maar het buikje en hoofdje waren precies gemiddeld, dus geen zorgen! Ze zei ook dat ik geen lange benen heb en dat ons knulletje waarschijnlijk geen model wordt aangezien die geen lange benen krijgt maar wie weet krijgt ie de laatste weken nog een groeispurt, dus ze zei ook dat ik me totaal geen zorgen hoefde te maken en dat het maar een gemiddelde is, waarschijnlijk wordt onze man gewoon niet zo groot.
    Bedankt voor al jullie reacties!!!!!!!!

14. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Beetje late reactie van mij, maar je hoeft je echt geen zorgen te maken. Ons zoontje liep constant een week achter met zijn beentjes, maar ik en z'n papa zijn allebei niet zo lang dus het was normaal. Zijn beentjes zien er nu gewoon normaal uit :) Wel heeft hij lange armpjes, die heeft hij van mij ;)

15. Habeebah

Habeebah Actief lid

23 mrt 2010
    213
    12
    18
    Vrouw
    ons zoontje liep ook een paar weken achter steeds met z´n beentjes.. en nu is hij 13 maanden heb heeft nog steeds kippepootjes.. maar ziet er niet raar uit ofzo hoor.. alleen met broeken is et altijd ff zoeken welke past

Deel Deze Pagina