Zouden jullie een kind met verse waterpokken naar de opvang doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Mijn kinderen gaan sowieso niet naar de opvang, maar naar opa en oma, dus voor mij speelt het sowieso nog niet zo. Maar ik heb het dus inderdaad over besmetting via een ouder broertje of zusje. Dat kan wel voor het eerst komen die week en dus zeker nog niet eerder besmet zijn. Besmetting voor je weet dat een kind ziek is, daar kan niemand iets aan doen. Maar zodra je dit weet vind ik het asociaal je kind gewoon te laten gaan om nog een boel extra kinderen aan te steken.

2. lies276

lies276 Niet meer actief

ik vind mazelen en polio ook van heel ander orde;)
    daarom hebben mijn kinderen wél de poiliovaccinatie gehad , maar een mazelenvaccinatie vind ik net zo onnodig als tegen de waterpokken.

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Hier sla je wat mij betreft de spijker op zijn kop!
    Wij leven in een land waarin geprobeerd wordt alles maakbaar te maken en het liefst elke verkoudheid willen voorkomen.
    Ik ben van mening dat ziek zijn er soms bij hoort om je imuunsysteem zelf aan het werk te zetten.
    Daarbij maken wij de afweging van de ernst van de ziekte versus een vaccin toe laten dienen.
    Wij zijn daardoor tot de conclusie gekomen dat wij niet het volledige rvp volgen.
    helaas wordt je daardoor door veel ouders roekeloos en egoïstisch gevonden.
    Het zij zo...............

4. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.790
    1.142
    113
    Vrouw
    Dat mag je ook op een normale manier vertellen hoor ;)

Wij (de stichting waar ik voor werk) hanteren nou eenmaal de regels van de GGD! Of ik het daar als persoon mee eens ben, staat daar los van.

Maar kinderen met waterpokken hoeven niet per definitie heel ziek te zijn.....
    En ja, een ziek kind hoort zeker thuis en niet op een KDV!!

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Alleen OP gelezen..
    Nee, ik zou m'n kind dan thuis houden..

6. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Bij onze creche mag het niet, maar ik bracht mijn zoontje echt wel naar de creche indertijd als hij bijv. verkouden was of iets anders waarbij hij wel kon gaan. Ik kan écht op mijn werk niet zomaar thuisblijven elke keer dat mijn kind ziek is, je hebt 10 dagen per jaar voor zulke dingen (onbetaald, en je moet eerst je betaalde vakantie inleveren als je die nog hebt). Vaak proberen we bij ziekte ook wel om zoonlief bij één van mijn grootouders (op pensioen) onder te brengen.

7. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Dit dus.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kijk, en dat vind ik dus eenasociale instelling...ik weet uit eigen ervaring dat je enorm belabberd kunt zijn van waterpokken, mezelf, mijn kinderen, verdere familie. Alleen maar omdat jij het makkelijk had mag jouw kind dus anderen ziek maken?

9. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik denk dat ik zou kijken hoe hij zich er onder voelt. Als hij er beroerd van is, dan niet natuurlijk.

Verder snap ik niet waar iedereen nu zo'n punt van maakt? Waterpokken zijn al besmettelijk op het moment dat je nog niet eens weet dat je kind ze onder de leden heeft?

10. Nee, echt absoluut niet. Damiën kreeg waterpokken toen hij al naar school ging, toen heb ik 'm ook thuisgehouden (en dat was ook het advies van school). Op een KDV, met al die kleintjes, zou ik het helemaal niet in m'n hoofd halen.

11. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik zou rechtsomkeer terug naar huis gaan als bij de opvang/psz/school een kindje zou zitten met verse blaasjes.
    Ondanks dat mijn oudste ze al heeft gehad (toen ging ze ook niet naar school terwijl ze vrijwel geen last had)
    Ik vind die blaasjes die opengekrabd worden erg onhygiënisch, het vocht ervan op de vingertjes en hup weer aan het speelgoed. Nee, sorry!

Ik vind niet dat je voor een ander de keus kan maken dat hun kindje aan de besmettingshaard, wat jouw kind op dat moment is, moet blootstellen.

Laten we het nog niet eens over het risico voor je eigen kind hebben betreft huidinfecties etc

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Volgens mij halen mensen hier begrippen door elkaar.
    De incubatietijd is de tijd tussen besmet raken en blaasjes krijgen. Dat duurt meestal 2 weken. Maar je bent niet die volle twee weken in staat een ander te besmetten. Je bent pas besmettelijk ongeveer 2 dagen voor je blaasjes krijgt (die andere 12 dagen kun je dus niet iemand aansteken), en je blijft besmettelijk zolang je natte blaasjes hebt. Minimaal een dag of vijf, maar het kan ook veel langer duren.

De tijd dat je niet weet dat je anderen kunt infecteren is dus stukken korter dan de tijd dat je dat wel weet (zodra je blaasjes ziet weet je dat je besmettelijk bent). Zodra er natte blaasjes zijn weet je dat anderen dankzij jou ziek kunnen worden, en confronteer je dus willens en wetens en ongevraagd anderen met de kans om ziek te worden.

13. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Klopt helemaal, maar feit blijft dat je kind allang besmet kan zijn voordat er uberhaupt tekenen zijn van de waterpokken. Dit is in mijn ogen niet te voorkomen en daar sta je dagelijks bloot voor op alle plekken waar je met je kindje komt.

14. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Nee maar zodra je het weet hoef je toch niet onnodig nog meer kinderen het risico te laten lopen?

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit dus! Je kind is óók nog zeer besmettelijk zolang niet alle blaasjes ingedroogd zijn, dus gedurende deze dagen steken ze weer de nodige kinderen (eventueel voleassenen) aan. *zucht* ;)

16. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Goed, ik ga vast voorwerpen naar mijn hoofd krijgen, maar toch zeg ik het ...

Here it goes .. :)

Ik zou m'n kindje gewoon naar de opvang of school brengen, want kinderen moeten toch waterpokken krijgen. Of ze het nou van mijn kindje krijgen of van een ander. Je krijgt het toch wel.

*duikt weg*

17. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was daar heel nuchter onder tot mijn jongste dochter toen 2.5 jaar het kreeg..

Het kind zat er onder en was er echt verschrikkelijk ziek van... ze wilden ook niks doen, hoort erbij snapte ik helemaal!!'

Haar weerstand was daarna zo laag dat ze elk virusje oppikte en een aantal weken later in het ziekenhuis belande en echt verschrikkelijk ziek was....

Ik zou dus nooit moedwillig jonge kinderen eraan bloot stellen.

18. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    #198 Teardrop, 20 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2014
    Onze jongste heeft ze net gehad en idd, zolang de blaasjes niet ingedroogd waren moest ze thuis blijven van het kinderdagverblijf.

Ben wel blij dat ze ze in ieder geval gehad heeft. Was alleen even een weekje behelpen met thuiswerken e.d. ;)

Edit: Ik hoor trouwens van verschillende kanten dat kinderen er op latere leeftijd meer last van hebben. Geen idee of het ook echt zo is. Onze oudste heeft ze heel jong gehad en weinig last van en de jongste nu dus met ruim 2,5 en eigenlijk maar 1 nacht last gehad.

19. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Los van dat ik het vreemd vind om je kind zo naar de opvang te brengen en eigenlijk asociaal aangezien je harstikke besmettelijk bent, vind ik het ronduit smerig om mijn kind achter te laten op een kdv waar een kind rondloopt met van die pushandjes.

Sorry, krijg er echt de kriebels van. Waterpokken van mijn eigen kind, ok, maar ik wil niet dat iemand anders die net heeft zitten krabben, zijn handen in de buurt van het gezicht van mijn kinderen brengt.

Ik weet dat kinderen ook met snotneuzen rondlopen maar een kind met waterpokken vind ik niet zo smakelijk.

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Al dat gepraat over 'ze moeten het toch wel krijgen', ja maar ga jij dan bepalen als moeder van een kind met open waterpokken dat een kleintje van bijv. 5 maanden ze ook maar moet krijgen, want dan zijn ze er vanaf??

Ik vind dat je die keuze niet mag maken voor een ander en dat je je verantwoordelijkheid dient te nemen als je weet wanneer je kind het meest besmettelijk is. Na 3-5 dagen zijn de blaasjes ingedroogd, hoeveel moeite kan het zijn om je kind dan thuis te houden?
    Los van het infectiegevaar voor je eigen kind, en inderdaad, die vieze open blaasjes... bah.

In Amerika houden ze waterpokkenfeestjes, zodat kinderen zoveel mogelijk het virus krijgen. Laten ze expres kinderen met open blaasjes bij gezonde kinderen, en laten ze lollies doorgeven etc.. Ik vind een kind dat zo enorm besmettelijk is naar de opvang brengen eigenlijk precies hetzelfde.

Deel Deze Pagina