Zouden jullie een kind met verse waterpokken naar de opvang doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Precies als het het besmettelijk is en je weet het nog niet is het een ander verhaal maar als je weet en kan zien (de pokjes zijn echt heel besmettelijk!) dan kan je hier rekening mee houden.

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Yup. En dan zou ik als volwassene zelfs liever thuis willen blijven, dus vind het dan echt sneu om zo'n kindje naar psz te sturen (al dan niet met zetpil). :)

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Klopt! :)

4. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

En wat zijn de risico's van vaccinatie? ?

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

*sarcasme aan* Neeej natuurlijk niet, maar kinderen "moeten" "gewoon" naar de crèche, school, psz kunnen met hun griep, waterpokken en weet ik wat allemaal...*sarcasme uit*

6. Polletjepiek

Die van mij met 6 maand, heeft er een week mee in het ziekenhuis gelegen. Check foto op pagina 12.

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik zou mijn kind gewoon naar school brengen, zou het even overleggen met de juf van te voren maar de kids zijn het besmettelijkst als de plekjes op het lichaam nog niet eens zichtbaar zijn.

Ook zou ik het niet erg vinden dat er een kindje zou zijn met waterpokken op de groep, ik denk maar zo, ze kunnen beter die waterpokken op jonge leeftijd krijgen dan pas als ze volwassen zijn.

8. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Ik snap beide kanten van het wel of niet brengen van een kind met waterpokken, maar dit is wat mijn EHBO docent zei ( werk zelf op een kdv)
    "Kinderen met waterpokken zouden juíst naar het dagverblijf gebracht moeten worden! Ze kunnen het beter op deze leeftijd krijgen dan later, hoe ouder het kind, hoe meer last ervan. En ieder kind zal het toch een keer moeten ondergaan, dus waarom angstvallig je kind bij de waterpokken vandaan houden?"

Heeft hij wel gelijk in vind ik. Tuurlijk is het een ander verhaal als je kind koorts erbij heeft en echt ziek ervan is, maar anders zou ik zeggen: gewoon brengen

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou, inderdaad,
    In de meeste moderne landen krijgen kinderen gewoon geen waterpokken meer, je wordt echt raar aangekeken als je vertelt dat daar in Nederland niets tegen gedaan wordt. Vaak is men dan heel verbaasd, omdat internationaal gezien Nederland nog steeds de reputatie heeft van modern en vooruitstrevend land te zijn.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja natuurlijk. Als het er uit loopt en er niet met zakdoeken tegenaan te vegen is, dan is kind gewoon ziek, en dan hoort het thuis. Dat is meestal een flink besmettelijke verkoudheid. Er is nogal verschil tussen een snotneusje vanwege allergie o.i.d. of een fikse loopneus. In dat laatste geval heb ik echt wel ouders gebeld hoor, zo'n kind heeft weinig aan school en school heeft weinig aan zo'n kind, even dagje uitzieken is dan beter.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja natuurlijk! In de meeste Westerse landen zijn de waterpokken vrijwel uitgestorven.

12. Polletjepiek

De Pokken bestaat trouwens niet meer hè?

(Uitgroeit door wereldwijde vaccinatie in de 20e eeuw)

13. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    De jongste van m'n zus, zit 2 dagen in de week op een kdv. Van vrijdag t/m maandag is hij thuis en heeft ie nergens last van, maar zodra hij op dinsdag weer naar het het kdv is geweest komt ie thuis met groene snotneuzen. Terwijl ie niet ziek is, en waar ie gedurende het weekend geen last van heeft. Moet die dan ook thuis gehouden worden?

Daarbij, ik lees hier een hoop uitspraken als "een ziek kind hoort thuis" , maar wanneer is dan volgens jullie een kind 'ziek' ?

14. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Ik heb geen ervaring met kdv of ander soort opvang. Maar mijn kinderen hebben het op de basisschool gehad en mochten gewoon naar school. De oudste (toen ) heb ik thuis gehouden omdat hij er erg ziek van was. Hij heeft nu nog heel veel littekens. ( en niet gekrabt of zo) Hij had ze zelfs in de mond en keel en koorts. De jongste ( toen 4) had nergens last van. Dus die ging gewoon naar school MET de waterokken.

In veel landen worden kinderen ge ent tegen de waterpokken. Vind ik wel een goed idee.

ISI Waterpokken - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu

Volgens het rivm mogen kinderen gewoon naar de opvang etc als ze niet ziek zijn.

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Dames ik heb een vraag. Mijn zoontje heeft nu al paar dagen vreselijk veel waterpokken. Eerst rode vlekjes, paar uur later met een bobbel erop met vocht erin en nu zijn er aantal vlekker met groene pus...

Wat kan ik hiermee??

16. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    De dokter bellen?? Kan zijn dat ze ontstoken zijn.

17. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.823
    4.057
    113
    De jongste heeft nu waterpokken. Wij houden hem thuis omdat hij er last van heeft, koorts heeft en slecht eet. Als hij helemaal geen last zou hebben, dan zou ik hem gewoon brengen.

Overigens breng ik mijn kinderen ook gewoon als ze een snotneus hebben die elke paar minuten afgeveegd moet worden (als ze verder niet ziek zijn). Als ik hiervoor elke keer thuis moet blijven dan kan ik beter ontslag nemen, want dan zit ik het halve jaar thuis.

18. dnc

dnc Actief lid

16 feb 2014
    323
    0
    0
    Een kind is anders thuis dan op crèche, werk zelf op kinderdagverblijf,
    Kind kan stuk zieker zijn op kinderdagverblijf dan thuis.
    Is ook de omgeving, de rust die het thuis dan krijgt.

Officieel mag een kind met waterpokken naar het kdv mits het kind geen koorts heeft en de blaasjes zijn ingedroogd.

Heb zelf veel ervaringen met zieke kindjes op kdv, ze worden opgehaald en zodra ze thuis zijn gaat het vaak Beter.

19. dnc

dnc Actief lid

16 feb 2014
    323
    0
    0
    Hierdoor vinden vaak ouders dat hun kids niet ziek zijn. Maar als ik een ouder bel voor een kindje dat ziek is en ik overleg altijd, als ik vind dat het kind thuis moet zijn omdat het niet mee draaid met de groep, niet eet, niet drinkt, hoge koorts heeft en alleen bij me wil zitten. Dan zal ik dit tegen de ouders zeggen.

Ik bel zelf niet zomaar, maar om een reden.

Snotneusjes hebben alle kindjes last van, hoef je ze niet voor thuis te houden

20. dnc

dnc Actief lid

16 feb 2014
    323
    0
    0
    En ook nog iets. Kdv hebben deze protocollen van het weigeren van kinderen met waterpokken met koorts en blaasje die nog niet ingedroogd zijn. Van de ggd

Deel Deze Pagina