Zouden jullie een kind met verse waterpokken naar de opvang doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djoon

djoon Niet meer actief

#341 djoon, 25 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mrt 2014
    Dirksmama, bij ons mogen ze pas met 10weken komen. En die zijn vaak nog niet vatbaar omdat ze nog afweersysteem van hun moeder hebben.

@ladies1987, ja ik zou als het kan je kindje tguis houden maar voor de besmetting heeft het niet veel zin besmetting is al 2weken van te voren voordat de blaasjes komen. Daar kan je niet op inspelen.

2. Ramona1982

Ramona1982 Bekend lid

26 dec 2013
    680
    0
    16
    nieuwegein
    mijn kleine man zou thuis blijven, hij heeft het al gehad en was er echt hangerig en beroerd van, zo breng ik hem dan ook echt niet weg

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    idd dokter gebeld en die zei dat ik moest komen dus om 12u daarheen. zit 1 ontstoken pokje bij zn oog en hij heeft er 2 in zn mond. benieuwd wat ze eraan gaan(kunnen) doen

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    kan ik met mijn kids trouwens de supermarkt in? moet nog wat dingen halen voor t avondeten maar wil niet dat ze iedereen besmetten...

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Die 2 weken van tevoren is de incubatietijd, niet de besmettelijkheidsperiode.
    De besmettingsgraad is het hoogst 2 dagen voor het uitbreken van de blaasjes en als de blaasjes open zijn.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Nee! Niet doen dus. Beterschap overigens!

7. Porsche

Porsche Niet meer actief

Roosjuh ik zou wel lekker boodschappen doen
    Denkt er iemand die verkouden is erover na als hij boodschappen moet hebben ..
    bedoel je moet toch je spullen hebben ...

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    was ik al bang voor. moet vanavond naar de tandarts en dan ga ik zonder kids wel ff de winkel in. moeten toch echt boodschappen hebben :p

bij HA geweest vanmiddag en 1 arts zei een zalfje en 2e arts zei van niet. dus nu naar huis zonder zalfje, zucht. ze beweerde dat het nu op 'zn terugweg' is en t ergste geweest is. maar daar geloof ik niks van want zie steeds weer nieuwe bultjes erbij komen

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja ik :p als ik verkouden ben blijf ik dus weg uit dat soort openbare ruimtes met eten. vind dat echt te goor voor woorden. ok ik ben dan ook echt een lichtelijke smetvrees miep ;) maar vind t geen fris idee

10. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Belachelijk zeg... Zitten toch ook allemaal babytjes daar, snap daar niets van...!

11. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik moet zeggen dat ik het een moeilijke discussie vind. Mijn dochter heeft momenteel de waterpokken. Gisteren en vandaag hebben we haar thuis gehouden van het kdv. Ze is er echter ook echt ziek van. Zit helemaal onder, is jammerig en heeft flink koorts (tot 39.6 gemeten).

Toen ik gisterochtend naar het kdv belde om te zeggen dat ze niet kwam vanwege de waterpokken, zei de leidster meteen dat het heerste op het kdv en ik haar gewoon mocht brengen, tenzij ze koorts had en/of er echt ziek van was. Met dit topic in mijn achterhoofd vroeg ik een beetje verbaasd: "ook als ze nog verse blaasjes heeft?" "Ja, hoor", was het antwoord. Blijkbaar mag je een kind met verse blaasjes volgens richtlijnen van het rivm en het protocol van het kdv gewoon brengen.

Aan de ene kant snap ik de argumenten om niet te brengen en vind ik dat op zich goede principes. Tegelijkertijd moet ik zeggen dat de verleiding om wel te brengen als de koorts gezakt is toch wel groot wordt. Mijn man heeft er nu al twee vrije dagen voor op moeten nemen. Morgen ben ik vrij, maar donderdag werken we weer allebei. Wij hebben echt geen familie in de buurt die een dagje op kan passen. Als we haar niet brengen, moet mijn man weer een vrije dag nemen. (Ik zit in het onderwijs, dus kan niet zomaar vrij nemen.) Dan kan ik haar wel heel principieel thuis houden, maar het heerst daar toch al en anderen brengen hun pokdalige kindjes wel gewoon...

Ik zit in tweestrijd... :(

12. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @janna: ik zou haar gewoon brengen hoor.
    Zolang ze geen koorts meer heeft snap ik niet waarom iedereen zo spastisch doet over waterpokken. Tja,het ziet er wat onsmakelijk uit, maar verder zal iedereen het toch een keer moeten ondergaan.
    Ook niet schuldig voelen, ik werk zelf op een dagverblijf en weet hoe lastig het is als je kind ziek is en je continu vrije dagen moet opnemen.
    Die kun je beter gebruiken voor een leuke vakantie:)

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Draag ik de virus trouwens bij me? Moet wat ophalen bij een vriendin maar zij is hoog zwanger. Kan ik er (zonder mijn zoon die waterpokken heeft) naar haar toe gaan of beter maar van niet? Heb er geen goed gevoel bij om in haar buurt te zijn op t moment vanwege waterpokken hier thuis

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Als jij al eerder de waterpokken gehad hebt ben je in principe imuun en kan je met een gerust hart naar je zwangere vriendin, jij zult het virus dan niet bij je dragen.

Goed van je dat je er zo bewust en sociaal mee omgaat trouwens! 👍👌👏

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zou haar dus niet brengen en mij wèl vreselijk schuldig voelen als ze anderen zou aansteken die er vreselijk ziek van kunnen worden of daardoor al hun plannen weer kunnen omgooien. :) Gewoon nog even wachten tot alle plekjes ingedroogd zijn dus. :)

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hehe thx :) ja wil natuurlijk de ongeboren baby en mijn vriendin niet in gevaar brengen. vind het eigenlijk niet meer dan logisch, het is zo besmettelijk als wat;)

17. lies276

lies276 Niet meer actief

Sorry hoor, maar moet hier toch echt om lachen! Alsof het om het ebolavirus gaat!?
    Met een kind met waterpokken kun je gewoon boodschappen doen hoor.
    Kind in de kar, niks aan de hand.;)

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Voor wie is er precies niks aan de hand? ;)

19. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.827
    4.057
    113
    Nou inderdaad. Heb nog even gedacht dat het misschien sarcatisch bedoeld was, maar dat was het dus niet. Ik vind dit zwaar overdreven eerlijk gezegd. Het zijn waterpokken, niet een of ander extreem virus waarbij je het beste in quarantine kan. Dat je je kind niet naar de opvang brengt kan ik nog inkomen, maar dat je zelfs niet eens boodschappen gaat doen.

20. lies276

lies276 Niet meer actief

De kans dat je kind vanuit die winkelkar in een koele supermarkt andere kinderen besmet is kleiner dan dat je platgereden wordt op straat.:p
    Er bestaat ook nog zoiets als vre-se-lijk overdrijven!

Deel Deze Pagina