nou mijn kind is bijna 5, die zit niet meer in een kar (zijn zusje wel dus er is niet eens plek voor hem) en hij zou vanalles kunnen aanraken, er zou maar een zwangere voorbij lopen oid. hij zou maar aan tomaten of appels gaan zitten als ik net ff niet kijk(heb bovendien geen ogen in mn kont) en de volgende persoon zou zijn appels niet schoonmaken of een kind pakt toevallig die appel. ja hoppa dan verspreid je dus ook vanalles klinkt misschien heel overdreven voor anderen, geen idee. ik ben ook echt een smetvrees miep en denk echt overal aan. tot zware ergernis van mijn man. maar zo voorkom ik wel dat anderen ziek worden(of wij zelf) ben dus van de week niet met de kids de winkel in gegaan. straks wel maar hij heeft nu alleen nog korstjes. hij ziet er niet uit, alsof ie bewerkt is met een sigaret. maarja de boodschappen moeten gedaan worden. als ik mijn man alleen laat gaan dan vergeet hij de helft of haalt alleen maar verkeerde dingen. en kan niet zelf alleen want heb geen rijbewijs
Tja, ik vind het idd erg vergezocht en overdreven. Een kind van 5 kun je toch even in het kargedeelte laten zitten en zuslief in het zitje? Je zet de kar in het midden van een pad, zodat ze nergens aan kunnen komen en je kunt dan toch prima een paar boodschapjes doen?! Ik snap hoe dan ook die paniek rondom de waterpokken niet, dus ik ben wat dat betrfet ook niet echt "objectief".
Natuurlijk neem je een besmettelijk kind niet mee naar een winkel Heeft kind niks an, heeft winkel niks an. Kind naar huis en papa op kind laten passen of papa naar winkel!
Ik vind het totaal onnodig een zwaar besmettelijk kind mee te nemen naar een openbare plaats. Heeft niks met paniek te maken, maar met gewoon een beetje consideratie voor de omgeving. Hoeveel moeite is het even te wachten tot die blaasjes zijn ingedroogd??
Dan moet je wel de optie hebben, dat je ofwel kan wachten tot je partner thuis is, of dat je genoeg in huis hebt, zodat je boodschappen doen, even kunt uitstellen voor een paar dagen. Ikzelf zou het bijvoorbeeld al niet redden om te wachten op m'n partner. Die begint doorgaans rond 0800 en komt thuis weer binnen lopen ergens tussen 1900 en 2100. Hij is koerier, zit de hele dag op de weg, dus kan ook niet even een supermarkt inlopen voor brood oid. Waterpokken vind ik dan het minste probleem. Daarbij, een kind met waterpokken, of kinderen die met ondergekwijlde handjes overal aanzitten, alles onderhoesten of niezen, vind ik ook niet even fris. Maar daar hoor je dan ook niemand over.
jullie tips had ik helaas niks aan. man alleen laten gaan was een ramp geweest, die haalt verkeerde merken of producten ookal heeft ie een lijst in zn handen. oudste in de kar ook niet want het zijn de weekboodschappen en dan zit de kar dus flink vol, waar gaat mijn kind dan zitten? maargoed de boodschappen zijn binnen en iedereen is heelhuids thuis gekomen overigens dat ik kijk naar hygiëne vind ik erg belangrijk. ja er kunnen kindjes met snotjatten aan alles zitten, maar ook dat gaat echt wel door mijn hoofd. <<brr>>
Nou mijn zoontje had er geen last van. Het zal geen toegevoegde waarde hebben, maar dat heeft het normaal ook niet. Mijn man moest gewoon werken want hij was de dag ervoor al thuis geweest voor hem. Mijn man is ook te laat thuis om dan nog naar de winkel te gaan voor avondeten. En bovendien vind ik het niet nodig, vind dat ik hem gewoon mee kan nemen.
Ja, maar toch zijn ze daar niet zo happig op als je het van te voren aan hebt zien komen. Voor een plotselinge ziektedag van R. heb ik wel eens zorgverlof opgenomen, maar als het ze al vanaf zondag ziek is, vinden ze dat je donderdag wel eens iets anders geregeld kunt hebben. Bovendien heb ik daar net een beetje te veel verantwoordelijkheidsgevoel voor: ik heb alleen maar eindexamenklassen en nog maar twee lesweken voor het examen. Er moet wel heel wat gebeuren wil ik die lessen niet door laten gaan. Overigens hebben we haar vandaag thuis gehouden. Mijn man is bij R. gebleven.
Wat een overdreven reactie weer! Wat een paniekerig gedoe om niks zeg! Bléééh! Als ik jou was zou ik je kind in een zuurstoftentje voor altijd binnenshuis houden. Ze kunnen door die onverantwoordelijke ouders die hun snotterige kinderen overal mee naartoe nemen zomaar vreselijk, dodelijk verkouden worden. Bovendien rijden overal onverantwoordelijke mensen in moordmachines (lees auto's) rond. Nee, ik zou ze er niet aan blootstellen hoor! Lekker binnenhouden! Of nee, ik weet het nog beter: auto's moeten verboden worden (brommers, motors en fietsen trouwens ook), roken moet verboden worden en er moet een verbod komen op het betreden van openbare ruimtes met verkouden kinderen of kinderen die de waterpokken hebben! Handalcohol zou verplicht moet worden en er zou een boete op moeten staan als je die niet bij je hebt als je met kinderen op stap gaat. Het is tenslotte de verantwoordelijkheid van al die onverantwoordelijke mensen om de kinderen van de wél heel verantwoordelijke mensen te beschermen. Kom op zeg! get a life!
Denk dat het niet eens zo'n raar idee is om roken te verbieden in het openbaar, ik vind het zelf ook absoluut niet prettig om daar met baby langs te lopen... Om het nog maar niet te hebben over hoe benauwd ik er zelf van kan worden.
Ik ken iemand en die ging met een kind met verse waterpokken ( eerste uitbraak dag, dus nog niet zoveel te zien), gewoon het vliegtuig in. Gatverdamme. @Lies, Tja hoe langer ik in het buitenland zit, hoe smeriger ik de hygienestandaarden voor Nederlandse kinderen vindt. Geen handen wassen voor het eten op school ( zelf meegemaakt), geen bescherming van zandbakken op school, kinderen die aan hun kont krabben vanwege wormen doordat ze voor het overblijven niet hun handen wassen, kinderen met open waterpokken etc. En dan gaat het echt niet om een snotneus want die komen hier ook voor uiteraard.
Ik wilde mijn dochter ook gewoon naar school doen eigenlijk. Ik heb zoiets van "als je het gehad hebt heb je het maar gehad" maar omdat ik niet voor de andere ouders mag beslissen heb ik school gebeld. Ze zeiden eerlijk dat het uiteraard gewoon mag maar dat ze het liever niet hebben. Dus heb haar uiteindelijk thuis gehouden. Andersom had ik het niet erg gevonden. beter dat ze het maar hebben gehad. Ben je er weer vanaf
Inderdaad opvallend. De hygienestandaarden zijn hier ook veel hoger en een automatisme bij hele kleine kinderen al. Normaal gesproken zal trouwens geen enkele vliegtuigmaatschappij een kind met verse pokken laten vliegen (maak af en toe drama mee aan de gate bij ouders die dit niet weten), dus dit kind zal er ongtwijfeld doorheen geglipt zijn.