Zouden jullie een kind met verse waterpokken naar de opvang doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Mijn kind heeft het gehad met 8 maanden. Die is er zo ziek van geweest. Nee. Niet doen. Mijn meisje had het in de mond in de luier, onder der handjes en voetjes. Ze zat tegen opnemen aan, omdat ze weigerde te drinken door pokken in haar mond. Ik heb nog wel foto's, ze had er echt honderden overal. En dan werkt niets meer. Wees blij dat ze het zo jong nog niet gehad hebt. Lekker thuishouden en in discussie gaan, want verse blaasjes zijn zeker besmettelijk! Het is al besmettelijk voor uitbraak, maar tijdens ook. Dus dat is zoeken naar problemen. Hup tot de korsten dicht zijn, thuis houden.

2. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Iedereen die werkt voor een baas heeft daar recht op.

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Zoveel kleiner is dat risico niet hoor ;) Hier laat ik ze met een hoop komen, maar een ziek en hangerig kind moet toch echt worden gehaald.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Tja, jij kunt het onschuldig vinden, maar ik zit niet te wachten op waterpokken. IK heb ze nl niet gehad, en heb ze gelukkig ook niet gekregen toen de oudste het had, want de kans is heel groot dat je als volwassene in het zh beland. Maar stel, STEL: ik ben in verwachting, wordt ziek omdat een moeder te beroerd is om haar zieke kind thuis te houden om welke reden dan ook, en sorry, maar geen andere oppas vind ik GEEN goede reden om je zieke kind dan maar wel te brengen! En ik of mijn kind die het aan mij doorgeeft, zou dan ziek worden waardoor mijn baby zou overlijden.......
    Of zelfs als ik niet in verwachting zou zijn, maar ik wel hierdoor in het zh zou belanden.....

En natuurlijk, mijn kinderen kunnen het ook "zo" krijgen, en ik dus via hun ook, maar ik zou het wel prettig vinden als de kans een klein beetje minder wordt, doordat ouders hun zieke kind gewoon thuis houden.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja precies; een ziek en hangerig kind. Dat hoeft niet perse de waterpokken te zijn.

Sommige kinderen merken op een aantal pokjes na praktisch niets. Mijn neefje keuvelde namelijk door alsof hij niet te stoppen was en merkte er verder niks van. Niet iedereen is er zo beroerd onder. En het is rot dat sommige kinderen dat wel zijn, maar dat weet je niet van tevoren. Misschien is mijn kleintje er straks wanneer hij ermee in aanraking komt ook wel stikberoerd van. In zo'n geval zou ik namelijk ook thuis blijven, maar als hij bij wijze van spreken een paar pokken heeft en verder gewoon zichzelf is, dan breng ik hem echt wel naar de opvang :)

Je zou het ook op kunnen lopen op een zaterdagmiddag in de supermarkt ;)

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn dochter kreeg meteen de waterpokken toen ze naar het kdv ging. Ze is pas weer gegaan toen ze in gedroogd waren. Dochter net koud twee weken op school is ook al weer van af maandag thuis hoesten niezen keel pijn schoor en lichte koorts. Ze verveeld zich te pletter maar ze is niet fit dus is ze thuis. Volgende week weer een week dat ze naar school kan. Hoop misschien donderdag vrijdag al maar zo als het er nu uit ziet woord het pas denk maandag.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

En dat vind ik dus gewoonweg asociaal :x Om andere kinderen/mensen willens en wetens het risico te laten lopen op een ziekte die echt zo onschuldig niet is als dat het klinkt.

8. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Waarom wordt er dan niet in NL net als in alle andere landen tegen waterpokken ingeent?

9. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Tja ik zou ook niet weten wat ik moet doen.

Ik heb alleen een GO die oppast en verder niemand en het beleid op mijn werk is heel simpel. Heb je geen opvang en kun je geen dienst ruilen? Dan kom je gewoon op het werk doe je dat niet prima voor jou 10 andere.

( en nu kan ik vaak mn diensten ruilen dus kan ik met mijn man wat regelen )

10. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Niet naar iemand gericht maar je kan hoog en laag springen wat je wilt maar als het kind niet ziek is van de waterpokken mogen ze gewoon naar het kdv.
    Het is je eigen keuze wat je ermee doet en wat je ervan vind.
    Geen enkel kdv mag een kindje weigeren met de waterpokken MITS deze er niet ziek, zwak en misselijk van is. Kdv's houden daarin de protocollen van de ggd aan. (Wanneer Kdv's wel kindjes weigeren gaan ze tegen de ggd in en dat is weer een andere zaak)

Wat ik er zelf van vind; ligt er geheel aan hoe het kindje erop gereageerd.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja dat zou ook een fijne optie zijn voor de mensen die dat graag willen! Dan zijn ze er direct van af. Ik ben hier wel een groot voorstander van.

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Meis. misschien heb je nog geluk. Mijn jongste is van af zeker een maand of 12 tot nu toe regelmatig ziek geweest koorts keelpijn hoesten proesten elk virus heeft ze denk wel gehad de afgelopen jaren en dan de bij komende oorontstekingen. Dan was ze weer thuis. En nu is ze weer thuis net 4 denk ze heeft weerstand genoeg op gebouwd maar tja de virussen vliegen ons hier denk nog steeds om de oren. Weer ziek weer thuis.

Hoop niet dat je het ook gaat krijgen dat je steeds een ziek kind hebt dan heb je geen andere keus dan thuis te laten en wil je niks opleggen of zo hoor.:)

Ben van mening zieke kinderen horen thuis. :)

Ik moet wel zeggen ik had het makkelijker ze ging op medische indicatie voor mij naar het kdv ik was thuis maar betekende wel dat ik soms niet verder kon met mijn problemen maar dat geluk had ik ik was dan toch thuis en snap zeker als je wel werkt of naar school moet dat je soms geen andere keus hebt.

13. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Ik ook, ik zit daar echt om te springen. Voor mijn kinderen te laat maar voor anderen niet!

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Geen idee, misschien komt dat nog ooit? Ik ben van de generatie die ook niet ingeënt werd tegen de bof en de mazelen..... terwijl die inenting voor zover ik weet al wel bestond ;) Rode hond inenting heb ik ook pas veel later gekregen, toen ik een jaar of 10 was of zo.

Toen vonden de mensen deze kinderziektes ook redelijk onschuldig, of nou ja, je kreeg ze gewoon, net zoals nu nog steeds gezegd wordt van de waterpokken.

15. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Tja mijn dochter ging zonder blaasjes naar het kinderdagverblijf en kwam thuis met blaasjes...., was er niet ziek van en is de dag erna gewoon gegaan. Meeste van die blaasjes zaten op de bedekte huid (romp en luiergebied), ze had er toen nog geen last van. Ze was de 5e van de groep met waterpokken. Zie het nut van thuishouden dan niet zo in. OUders worden gewaarschuwd als er waterpokken heersen en kunnen er dan zelf voor kiezen hun kindje thuis te houden als daar bepaalde redenen voor zijn.

Dag 3 was ze er wel ziek van en hielden we haar uiteraard thuis...

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik ook, ben de eerste die om een prik vraagt :)

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik dacht dat je ook van die waterpokken-feestjes had, toch? Ik herinner me daar een paar jaar geleden iets over gelezen te hebben. Dat is bizar, maar goed, als zo'n vaccin maar niet komt... ;)

Standaard invoeren; dan hebben de kinderen er weerstand tegen en worden sommige kinderen misschien niet zo ziek als dat ze het regulier op zouden vangen. Ik weet in ieder geval wel dat wanneer ik tentamens heb (elke 8 weken minstens 2 weken lang; bijna elke dag), en mijn kind hier de waterpokken heeft, dat ik daar echt niet voor thuis zal, kan en mag blijven. Hoe bagger het ook kan zijn voor anderen. En nou ja, als dat mij asociaal maakt, prima ;);)

18. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

In principe hebben ze het waterpokkenvirus al verspreid als ze met waterpokken op het kinderdagverblijf komen.
    Dus eigenlijk hoef je ze voor de besmetting van anderen niet thuis te laten.
    Als ze zich ziek voelen laat je ze natuurlijk thuis, daar is geen twijfel over mogelijk.

Bij mij hebben ze het nu alle 5 gehad.
    Eén van de vijf is echt vreselijk ziek geweest. Twee waren 'gewoon' ziek en de jongste twee eigenlijk helemaal niet.
    Die zijn ook overal geweest toen de waterpokken zichtbaar waren. Ik heb ze alleen niet bij de buren laten spelen omdat die een pasgeboren baby hebben. En om die nou, door mijn toedoen, de waterpokken te laten krijgen... Maar die had mijn dochtertje ook al kunnen besmetten voordat ik wist dat ze het virus zelf bij zich had.
    Ik heb verder nergens commentaar gehad dat ze andere kinderen zouden besmetten.
    Hier is eigenlijk iedereen 'blij' als hun kind het nu krijgt, want dan zijn ze er maar van af.

19. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Mijn dochtertje heeft 3 weken geleden de waterpokken gehad, ik ben 's ochtends even naar de HA geweest en zij mocht gewoon naar de PSZ mist het mocht van de PSZ. Van de PSZ mag het gewoon want de besmetting is al geweest, zit 10 dagen tussen.
    10 dagen na de uitbraak bij mijn dochtertje kreeg mijn zoontje het ook.

Hier overigens geen erge zieke kindjes gehad, ze hadden een paar pokjes op het hoofd, in het gezicht alleen tegen de haar grens, en op de rug, de buik en wat op de benen.
    Geen koorts alleen mijn dochtertje had wat last van de jeuk bij de schaamlippen, dan maakte ik een poffertje van d'r en zo leukte wij de waterpokken op.
    Ik had mij in gesteld op zeer zieke kinderen liggen op de bank onder een deken ben er dus makkelijk vanaf gekomen.

20. Fransa

Fransa Niet meer actief

Onze jongste was het 12e waterpokgeval op de crèche. Hij had nergens last van en mocht gewoon komen. Was wel grappig gezicht, die gepokte kopjes. Bij ons komen de baby's trouwens niet in de buurt van de dreumes- en peutergroep dus dat was ook geen zorg.
    Onze oudste kreeg het van zn broertje. Was wegens familiebezoek een week niet op school geweest en werd om die reden geweigerd, juf had geen zin in een epidemie. Ook hij had nergens last van, begreep niet waarom hij niet naar school mocht...

Deel Deze Pagina