Die van mij zijn gevaccineerd dus krijgen sowieso geen waterpokken. Mijn beste vriendin heeft een zoontje en die heeft al voor de derde keer waterpokken. Dus hoezo " dan hebben ze het maar gehad en komt het niet meer?" Voor hem zou een vaccinatie ideaal zijn. Ik woon hier in de hitte dus ziektes hebben hier sowieso bijna altijd een erger ziekteverloop. De kleine kinderen hier zijn echt allemaal gedrild om hun handen te wassen voor het eten. Ze doen dit thuis ook automatisch als ze van buiten komen en voor het eten en na elke wc-gang. Een voor een in de rij voor het wassen. Ik hoor het de juf nog zeggen vorige week: "form an orderly queue now. Wash your hands. If you do not wash your hands you do not get your lunchbox"
Ik heb sinds een paar dagen een kindje met waterpokken in mijn taxi. Hij mag en gaat dus ook gewoon naar school. Hij heeft geen koorts en voelt zich ook goed. De mening van school is dat als hij kinderen zou besmetten hij dit al lang heeft gedaan in de dagen voordat hij plekjes kreeg. Geen enkele andere ouder van een kind in de taxi heeft hier een probleem mee. Ik krijg eigenlijk alleen maar reacties van dan hebben ze het maar gehad en daar geeft ik ze groot gelijk in. Je kunt je kinderen er wel tegen proberen te beschermen maar dan heb je kans dat ze het pas al volwassenen krijgen en dan zijn de risico's op complicaties vele malen groter.
het is niet zozeer dat je nergens heen kan als je kind verkouden ofzo is. maar waterpokken vind ik toch net ff wat anders. het is gevaarlijk voor een zwangere en pasgeboren baby's. verkouden is niet gevaarlijk, alleen mega irritant. dus vind daar toch wel een verschil tussen zitten
Ze hebben het niet gekregen. Gelukkig maar dan. Foutje trouwens. Uiteraard kun je ze niet beschermen en kunnen ze het krijgen maar hier hebben ze het niet gehad. En met het argument dan hebben ze het maar gehad kan ik niet zoveel omdat ik moeders ken waarvan de kinderen meerdere keren waterpokke hebben gehad en ook kinderen meg blijvende consequenties.
Er is trouwens hier in de daycare een baby met mazelen. Kindje van 11 maanden, opgelopen op vakantie in het buitenland. Het kindje ligt nu op de isoleerafdeling in het ziekenhuis in Jeddah en mag pas weer op de compound verschijnen als het helemaal beter is. De daycare is inmiddels helemaal ontsmet en alle baby's worden in de gaten gehouden. Zie, af en toe glipt er toch een mazelengeval doorheen.
Ja bij ons mag dat; want de waterpokken zijn besmettelijk voordat je de eerste blaasjes ziet al (5 dagen ervoor)...die kindjes die ze de dagen ervoor mee in contact is geweest kunnen dus al besmet zijn...
Maar wie ben jij om te bepalen wie waterpokken "moet" krijgen en wanneer? Dat snap ik in eerste instantie gewoon niet, als je weet dat waterpokken gevaarlijk KAN zijn voor bepaalde groepen (zwangere vrouwen, kleine kinderen, kinderen met minder weerstand) dan pas je daar toch gewoon voor 3 tot 5 dagen je planning op aan? Wat is er mis mee om een beetje aan een ander te denken als jouw kind een besmettingshaard vormt? Iedereen heeft de mond vol over mensen die niet enten tegen mazelen of andere besmettelijke ziektes, maar waterpokken zijn zooo onschuldig, en iedereen moet het toch krijgen, dus laat dat pus maar rijkelijk vloeien. Jakkes. Raar hoor, als je gewoon rekening wil houden met je omgeving moet je je kind in een zuurstoftank laten opgroeien?? Over overdreven gesproken. Ik vind wormen, vieze zandbakken en handen niet wassen na toiletbezoek ook allemaal even smerig en onnodig, maar dat is opvoeding en moet je kinderen aanleren. Voor een ziekte als waterpokken is het je eigen opvoeding blijkbaar die bepaalt of je je kind tijdens die besmettelijke periode binnenhoudt of niet.
En spreek voor jezelf, mijn dochter was er erg ziek van. Heel haar lijf onder de blaasjes, gek worden van de jeuk, waterpokken IN haar ogen en mond, koorts, overgeven, diarree... nee hoor, een heerlijke onschuldige kinderziekte! Als er een inenting had bestaan had ik hem genomen.
Er bestaat een inenting alleen die moet je zelf betalen !! Ik heb zelf zoiets van ze kunnen het maar gehad hebben en tsja je kind met open waterpokken naar school of opvang doen ...ik heb het wel gedaan ..... Overigens ben je al besmettelijk voor het uitbreken van de pokken , dus ja .......
Had ik dit geweten had ik die inenting wel gehaald. Maar helaas bracht de creche me niet op de hoogte dat er een uitbraak was geweest en ik heb geen kinderen daar met open pokken gezien: mag niet. Je bent twee dagen van tevoren erg besmettelijk, dat kun je in theorie nog niet weten, maar ook de 3 a 4 dagen dat de blaasjes open zijn, dus dan kun je wel maatregelen nemen.
Nouuuuu zeg als of alle nederlandse kinderen van die smerige varkens zijn en alsof wanneer je waterpokken nu eenmaal niet als iets ergs beschouwt of je dan meteen onhygienisch bent...beetje nuanceren mag wel... mijn kinderen moeten altijd na het buiten spelen en voor het eten hoor..lijkt mij niet meer dan normaal. En uiteraard ook als ze naar de wc zijn geweest. En bij de overblijf wordt dit ook strikt gedaan. Ze moeten in een rijtje bij de wasbak staan en verplicht zeep gebruiken vertelde mijn dochter. Daarnaast vind ik waterpokken dus niet zo dramatisch..en heeft verder niks met mijn hygiene te maken. Als ik hier wat vertel over mijn gewoonten dan wordt ik juist steriel en overdreven genoemd.
Die vergelijking werd al eerder gemaakt, ik zeg heus niet dat het zo slecht gesteld is met de hygiëne hier, maar dat dit soort zaken vallen onder opvoeding en dat je dat aan moet leren. Je kan waterpokken dan misschien niet voorkomen, maar je kan wel de risico's inperken, met het oog op het welzijn van anderen. Ook vind ik open blaasjes wel een hygiënekwestie, meer nog voor het kind dat de waterpokken heeft.