KidsClin. even in de koelkast en dan lekker insmeren ermee (het is een schuim) koelt lekker af en haalt de jeuk weg. mijn zoontje genoot er echt van als het weer tijd was om in te smeren die zat te genieten haha
Tjah, ik weet helaas hoe het is om op latere leeftijd de pokken te krijgen, heb er week voor in het zkh gelegen. Dat gun ik m'n kind toch ook niet.... Mijn dochter kan je prima uitleggen dat ze niet mag krabben, maar ik denk dat het niet uitmaakt op welke leeftijd ze de waterpokken krijgen. Zelfs op 18 jarige leeftijd kon ik niet stoppen met krabben.
ja snap wel dat het op vroegere leeftijd beter te doen is voor ze, maar om nou te zeggen dat ik mijn kind over een waterpokken-kindje wil heen halen zodat ze het ook krijgen, dát vind ik gewoon wat te ver gaan. zie de reden er wel achter maar de handeling vind ik wat overdreven
Inderdaad. Mijn dochter heeft het sinds vorige week zondag en ze had vreselijk last van de jeuk. Wat een gehuil. De apotheek raadde kids clin aan en daarmee kwam ze echt tot rust. (Tot het weer tijd werd om te smeren...) Ze vroeg zelf ook steeds om opnieuw in te smeren en kon met dat spul ook normaal de nacht doorslapen; dat was zonder ook een drama.
Hahaha, wat een grap! Dat jij dat zegt over het rivm! En dat terwijl je het rivm zo' n beetje heilig verklaart! Als iemand maar durft te opperen dat het rivm weleens info achter zou kunnen houden, kan daar volgens jou nooit sprake van zijn, maar nu het rivm jouw mening niet deelt, deugt het in een keer niet. Sorry hoor, maar ik gniffel nog even verder
Als jij ze zo erg gehad hebt is de kans erg groot dat ze bij je kind ook heftig verlopen. Wil je dat echt voor je kind? Ik zou dan liever vaccineren hoor!
Ik verklaar het RIVM helemaal niet heilig hoor. Ik ben het waar het waterpokken betreft niet met ze eens. Maar gniffel lekker verder, in de wetenschap dat dankzij angst voor de invloed van fanatieke antiprikkers er in Nederland nog geen waterpokkenvaccin in het RVP zit. En dit rare advies komt daar ook uit voort. Maar ik zie dat de komende tien jaar nog wel veranderen.
Als ik me niet vergis, sta jij altijd vooraan in de rij als het gaat om mensen belachelijk maken die in " complottheorieen" geloven. Nu bedenk je er zelf een! Bovendien, hoe kom je erbij dat het RIVM hun oren laten hangen naar antiprikkers om te bepalen wat wel of niet in het rvp wordt opgenomen?! Je hoeft geen helderziende gave te hebben om te weten dat het waterpokkenvaccin uiteindelijk in het rvp wordt opgenomen. Geen haar op mijn hoofd overigens om mijn kinderen die vaccinatie te laten geven.
RIVM zegt zelf dat ze voorlopig afzien van opname van waterpokkenvaccin in programma vanwege de weerstanden in de samenleving tegen vaccineren. Of zoals meneer van RIVM zei: als we waterpokken gaan invoeren is de kans groot dat er meer mensen afhaken van het gehele programma. Niks geen complot hoor, puur kosten/baten.
mijn jongste had het twee weken na mn oudste en die is verder niet bij andere kindjes geweest, mijn nichtje heeft het daar weer twee weken na gekregen. (we waren op bezoek toen ze waterpokken had dus is heel duidelijk).
Er wordt wel degelijk overwogen om het waterpokkenvaccin aan het RVP. Maar dan meer vanwege de gordelroos dat op latere leeftijd kan veroorzaken en dit heel gevaarlijk kán zijn, m.n. op latere leeftijd.
Ongelooflijk dat er moeders zijn die hun kind met open blaasjes naar het kdv sturen! Niet alleen is je kind een grote besmettingsbron, wat denk je van de hygiëne en infectiegevaar voor je eigen kind! Van de foto van Polletjepiek ben ik echt geschrokken! Vreselijk! Dit moet je toch niet willen voor je kind!? dat er dan nog mensen hier zijn die hopen/wilde dat hun kind het maar jong genoeg krijgt, dan zijn ze er maar vanaf! Nou, ik ben paar weken geleden bijna niet naar de verjaardag van mijn broer gegaan omdat ik bang was dat er een kind met waterpokken zou komen (las op fb dat een kindje van een nicht waterpokken had) maar gelukkig liet zij de kleine met papa thuis. Ik hoop dat mijn dochter er nooit mee te maken gaat krijgen, maar anders hoop ik het zo lang mogelijk uit te stellen!
Als je dochter het niet krijgt, kan het gevaarlijk zijn als ze zwanger is en ze ze dan krijgt. En hoe ouder, hoe meer last. Dus ik ben blij dat Lisa ze net gehad heeft! Ze is er nauwelijks ziek van geweest, 1 dag wat verhoging en in totaal (ze had het vanaf woensdag) een paar uurtjes wat hangerig geweest. Ik was er best bang voor, want Eva had het met 2,5 en die was echt goed ziek, paar dagen 40 graden koorts en spugen en grote pokken en zonder krabben flinke littekens. Maar goed, bij Lisa niets aan de hand dus. Hier in het begin aangestipt met lotio alba, maar dat wilde ze na een paar dagen en met veel pokken dus, niet meer. Elke dag havermoutbadje gedaan en ze heeft haast geen jeuk gehad en helemaal niet gekrabd. Voor gordelroos is er trouwens wel een medicijn als je er vroeg bij bent. Mijn man heeft gehad. Een paar uur na het ontdekken van de blaasjes zat hij bij de huisarts en heeft het medicijn meteen gehaald en het was zo weg, gelukkig!
Tja en ik heb het als heeeele jonge baby gehad en ik moest daardoor evengoed uitkijken met kinderen met waterpokken tijdens mijn zwangerschap! Het is gewoon een pokkeziekte! Off topic, ik zie dat jij vlak bij mij woont!
Maar goed daarom is het dus wel fijn dat ze het als peuter of kleuter wel krijgen. Lisa heeft het als baby van 10 weken waarschijnlijk gehad, maar dan zonder pokken, alleen een paar vlekjes. Ben echt blij dat ze het nu duidelijk gehad heeft. En gelukkig dus haast geen last en ik denk ook weinig tot geen littekens. Off topic, wat grappig
Heb ik ook een vraag voor je Dirksmama en ben oprecht geinteresseerd in jouw mening hierin omdat ik vind dat je in deze discussie helemaal gelijk hebt. Ik wil mijn dochter ook laten enten tegen waterpokken omdat ik het zelf ook heftig gehad heb. Nu heb ik me erin verdiept en heb ik gelezen dat ze het aanraden om met bv 9 jaar niet weer te enten omdat veel kinderen het dan al subklinisch doorstaan hebben en het niet meer zo zinvol is. Wat is jouw mening daarin? Ik wil haar trouwens in laten enten met Provarivax die na een maand herhaald moet worden. Of raad je een andere vaccinatie aan?
Wat betreft het kosten/ baten: jij beweerde dat het rivm niet het advies wil geven om thuis te moeten blijven als je kind waterpokken heeft, omdat dat de maatschappij teveel geld zou kosten. Daarop doelde ik toen ik het had over jouw " complottheorie". Ik kan op internet nergens vinden dat het RIVM stelt dat het waterpokkenvaccin voorlopig niet in het rvp komt, omdat er zoveel weerstand zou zijn tegen dit vaccin dat er juist minder mensen zouden vaccineren en helemaal af zouden haken. Ik zou hier graag een link van zien.
Mijn kinderen hebben Varivax gekregen. De eerste keer met 11 maanden en de tweede keer met 23 maanden als ik het goed heb. Het is een levend virus maar ze hebben er allebei total geen last van gehad.